Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verklaring tot wettelijk samenwonen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verklaring tot wettelijk samenwonen

Nee hoor,
    Laat die trouw nog maar even voor wat hij is. Een eerste kleinkind, mijn dochter die volgend jaar trouwt en nog ene die naar Zuid Afrika wil gaan studeren. Ik heb mijn plannen om een SLR of een nieuwe bridge te kopen al lang opgeborgen.
    Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
      Indien de vader het (evt nog ongeboren) kind erkent heeft hij net dezelfde rechten en plichten alsof hij zou gehuwd zijn.
      Precies, daar gaat het om.
      Als het kind geboren is en alles gaat goed dan is er niet zo'n probleem, dan erkent de vader het kind gewoon.
      Maar als de moeder zou overlijden bij de geboorte en er is dan niets vastgelegd heeft de vader geen rechten.
      De vader moet dus de ongeboren vrucht gaan aangeven als zijn eigen kind.
      ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
      Ook: DIGITAAL: Canon 20D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
        Precies, daar gaat het om.
        Als het kind geboren is en alles gaat goed dan is er niet zo'n probleem, dan erkent de vader het kind gewoon.
        Maar als de moeder zou overlijden bij de geboorte en er is dan niets vastgelegd heeft de vader geen rechten.
        De vader moet dus de ongeboren vrucht gaan aangeven als zijn eigen kind.
        Hebben wij ook zo gedaan, gewoon een briefje van de dokter meedoen als bewijs van de zwangerschap
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

De regelgeving omtrent wettelijk samenwonen kan je vinden in

1. De decreten van het Vlaamse Parlement van
          15 juni 1997 - BS 1/1/1997 - van toepassing op 1/1/1998
          30 juni 2000 - BS 17/8/2000 - van toepassing op 1/6/2000
          1 december 2000 - BS 11/1/2001 - van toepassing op 1/1/2001

2. De wet van 23 november 1998 - BS 12/1/1999 - zie de artikelen 1475 tot 1479 in het Burgerlijk Wetboek.

Hier kan je de meeste dingen terugvinden. Het ziet er vrij technisch uit maar het is leesbaar .

Het lijkt me sterk dat je als overblijvende partner geen ouderlijke rechten meer zou hebben?!

Comment

Working...
          X