Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atomium Topic . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Atomium - BRU

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Nee, sorry, ik zie echt het verschil tussen vinstermik en mij niet...
    Ik eigenlijk ook niet

Als ik het goed begrijp is er ook geen enkel probleem als ik foto's van het Atomium op mijn PBase site zet (want dat is evenveel privé gebruik als de URL van vinstermik) maar ik zou ze hier niet mogen laten zien dmv een 'direct link'?

Trouwens, wanneer wordt een site als publiek dan wel privé aanzien? Als http://www.vinstermik.be/ato/index.html privé is dan is http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/ dat ook.
    Last edited by hvr_oosterzele; 1 oktober 2007, 22:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Trouwens, wanneer wordt een site als publiek dan wel privé aanzien? Als http://www.vinstermik.be/ato/index.html privé is dan is http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/ dat ook.
      Goede vraag; geen idee...

Het is inderdaad een feit dat het Internet het allemaal erg ingewikkeld maakt voor dat soort zaken (vind ik maar goed ook: vind het namelijk belachelijke wetten). Ik vermoed dat Google Image Search er doorheen raakt door aan te geven dat het hen gaat om het zoeken, niet om de beelden zelf (Google Image Search is geen gallerij ofzo he?!).
      Zelf houden ze daartoe trouwens enkel thumbnails bij. Zo ook houden ze stukken van teksten bij voor normale zoek-opdrachten. Die teksten kunnen ook wel beschermd zijn, maar Google draagt daarvoor ook geen royalties af dacht ik...
      1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

neenee, ik heb het niet over jullie "persoonlijke" "privé" sites,
        maar wel over het "publieke" BelgiumDigital forum ...

zoals ik het begrijp, kun je die op jullie persoonlijk ding laten staan
        (naar analogie van de toestemming die vinstermik kreeg)
        maar mag je ze niet "zichtbaar maken" op een openbaar forum
        (naar analogie van het bericht dat flinster kreeg).

Als ik het goed begrijp is er ook geen enkel probleem
        als ik foto's van het Atomium op mijn PBase site zet
        (want dat is evenveel privé gebruik als de URL van vinstermik)
        maar ik zou ze hier niet mogen laten zien dmv een 'direct link'?
        da's inderdaad hoe ik denk dat de vork in de steel zit ...

nu, ik werk niet voor die organisatie hé, dus vraag me niet hoe, waarom
        of zo, maar ik denk hiermee wel te snappen wat ze bedoelen.
        eigenlijk zou vanuit BD de vraag eens moeten gesteld worden naar die vzw,
        zodat er éénduidig kan gesteld worden wat wel/niet mag.

bij deze: voorstel aan de forumleiding om hier initiatief te nemen!

mm
        Last edited by mm; 2 oktober 2007, 00:37.
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik ondersteun je oproep maar tot het zover is kunnen we nog even verder discussieren.

Waarom is mijn site prive en BD openbaar (of omgekeerd)? Mijn site is net zo openbaar als BD, in mijn ogen. Verder, BD heeft de foto's niet gepubliceerd en ze staan ook niet op hun server. Dat ze hier zichtbaar zijn is m.i. niet anders dan de resultaatpagina van een zoekopdracht in Google: je ziet de foto's wel maar het zijn eigenlijk weergegeven links naar de oorspronkelijke sites.

Comment

Dus, moraal van het verhaal:

met z'n allen mega-veel foto's gaan nemen van het atomium en dan de duizenden pics posten op één of andere obscure Aziatische blog....

Daaaaaag Sabam en architectenfamilie van kust mijn ge-weet-wel.
            Dat mensen dit nog normaal vinden, daar kan ik echt niet bij. Die architect zal meer dan waarschijnlijk goed betaald zijn geweest in de tijd van de bouw er van. Dan gaat men effe op onze kosten het hele zooitje restaureren, en als dank moeten we nog betalen voor elke foto die we ergens op een site plaatsen....
            Last edited by Franciskine; 2 oktober 2007, 19:02.
            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

leon, ge zijt nen deugniet

maar nogmaals: stel misschien de vraag aan de betreffende instanties?
              zijnde dus de vzw atomium en sabam?

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Aan de verschillende universiteiten van ons land lopen nu verschillende doctorale onderzoeken aan de rechtsfaculteiten over vraagstukken, waarvoor dit een voorbeeld kan zijn.

Meer bepaald stelt men zich inderdaad vragen over de grondslagen van intellectuele rechten (kan men zo maar een "recht" nemen op om het even wat ?), de uitoefening ervan, hun plaats in het vermogensrecht (positie van erfgenamen e.d.) enz. Dat de komst van het Internet deze discussies aanzienlijk moeilijker maakt, is wel duidelijk. Ook hierover loopt wereldwijd onderzoek.

De discussie illustreert perfect hoe onaangepast het klassieke juridische denken nog is (openbaar/private site??) aan de realiteit.

Wou dit gewoon even delen, hoor...

Comment

Atomium Topic . . .

Voor diegenen die de discussie verder willen uitspitten of het toegelaten is of niet een foto van het Atomium te posten . . . ga jullie gang . . .
                  Voilà, alle verwijderde berichten van showcase staan er terug . . .
                  Last edited by Franciskine; 2 oktober 2007, 19:02.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: Atomium Topic . . .

Goede oplossing zo, dat splitsen. Voor de mensen die nu pas ingeschakeld hebben en/of die nooit in Showcase komen, deze thread was oorspronkelijk een gedeelte van dit topic.

Comment

Als een TS nu eens de mogelijkheid had om z'n foto's alleen voor geregistreerde BD-Forum-Leden beschikbaar te stellen, zou het dan niet in orde zijn?
                      ---
                      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                        Als een TS nu eens de mogelijkheid had om z'n foto's alleen voor geregistreerde BD-Forum-Leden beschikbaar te stellen, zou het dan niet in orde zijn?
                        Volgens mij niet, tenzij ik me vergis heeft ook een vzw een openbaar karakter.

Comment

Dit al gelezen?

Comment

Dus, als ik goed begrijp, alle Japanners en Chinezen in den djail????

Comment

Dit al gelezen?
                              Geen wonder dat het zo stil is rond mijn foto's. Ik weet nu ook meteen wat ik moet antwoorden als ze toch nog langskomen. Bedankt!

Comment

Zal er nu ook misschien een rechter inzien dat er ooit iemand de vorm van het ijzer atoom gekopieerd heeft......... en deze vorm van plagiaat nog gebruikt om hobby fotografen te weerhouden om mooie foto's te maken van een nationaal symbool.
                                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
                                X