Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atomium Topic . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Atomium Topic . . .

Meen je dat nu...waarom noemt dat ding Atomium????

Mooie beelden, maar.....beeld van atomium is beschermd..

Bron: http://www.atomium.be/HTMLsite/dyn/p...nfo_id=&lid=3&

-Voor alle inlichtingen betreffende de rechten van het gebruik van het beeld van het Atomium

In het Engels, Frans en Nederlands

Diane Hennebert

Directrice van de vzw Atomium

Tel: 02 475 47 71 of 0475 21 16 61

Fax: 02 475 47 79

Email: Hennebert@skynet.be

Salvador Ferreira en Marina Seabra

Verantwoordelijke van het beheer van de auteursrechten van het Atomium bij SABAM

Tel: 02 286 82 11

Fax: 02 230 47 36

Email: salvador.ferreira@sabam.be

Het beeld van het Atomium is beschermd sinds de constructie, het is verplicht om voor de reproductie en uitzending van dit beeld de toestemming te vragen aan de vzw Atomium en SABAM, eveneens als het vermelden van “copyright vzw Atomium”.
    SKurt.be
    www.SKurt.be

Re: Atomium - BRU

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    @hvr: zeer creatief, lijkt wel of iemand een kopie in z'n achtertuin heeft gezet. Mocht er misverstand over zijn: ook bij mij is het Atomium niet het eigenlijke onderwerp van de foto's, maar de stilte in Brussel door de autoloze zondag.
    Uiteraard

Deze hier zijn ook niet van het Atomium zelf, maar van de werken eraan : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/at0mium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Deze hier zijn ook niet van het Atomium zelf, maar van de werken eraan : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/at0mium
      Ja, natuurlijk, wie zou anders kunnen denken. Spectaculair, vooral de laatste twee met dat bungelende mannetje.

@0mium: Camouflage voor zoekopdrachten?

Comment

J
        @0mium: Camouflage voor zoekopdrachten?
        Een mens wordt van minder paranoide hé

Comment

Dat van de copyright op beelden van het atomium heb ik meer gehoord.
          Maar ik heb ook "gehoord" dat zoiets niet kan.
          Wat er nu van aan is, ik weet het niet.

Trouwens als iedereen zo gaat beginnen: geen beelden meer van niks meer

Ik denk dat men ook moet bewijzen dat je wel degelijk een beeld van het atomium hebt gemaakt. Zeker bij deze schitterende avondfoto's is dat, denk ik, heel moeilijk: je kan gerust zeggen: dat is een opname van een constructie in mijn tuin, of een macro-opname van een eigengemaakte constructie. Zij moeten dan toch bewijzen dat dat niet waar is.

Zelfs als je beelden van het atomium in daglicht zou maken, moeten zij volgens mij bewijzen dat je die van het atomium gemaakt hebt en niet van iets anders. Je kan misschien ook in Madurodam geweest zijn, ik zeg maar iets. Of wie zegt dat er in Oaugadougou ook geen atomiumachtige constructie staat. Jij moet toch niet bewijzen dat je die foto niet in Brussel gemaakt hebt, zij moeten toch bewijzen dat je die foto alleen in Brussel gemaakt kan hebben... Enfin...

Aan de mods: er staat toch ergens "schitterende foto's"
          Alpha male no more.
          Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
          FB: Joska Joska.

Comment

Dank voor alle reacties!

Voor iedereen die verwachtte dat de foto's hier snel zouden verdwijnen: er is hier al vaak over geschreven maar wat ik ervan onthouden heb is dat niet-commercieel gebruik geen probleem is. Ik kan me niet voorstellen dat ik voor mijn foto's op enige wijze betaald krijg, dus dat zit wel goed.

Tja, en hoe je dat anders moet weten als er geen bordje bij staat, dat weet ik ook niet.
            Hierin ben je toch een beetje fout, daarom wil ik jou en iedereen nog eens attent maken op de rechten die op het Atomium rusten.

Het beeld van het Atomium is sinds haar constructie beschermd. Vooralleer het beeld te verspreiden is het verplicht om de toestemming van de vzw Atomium en de SABAM te bekomen, alsook "copyright vzw Atomium" te vermelden.

Salvador Ferreira en Marina Seabra
            Verantwoordelijken bij de SABAM voor het beheer van auteursrechten van het Atomium
            Tel : +32-2-286 82 11
            Fax: +32-2-230 47 36
            Email: salvador.ferreira@sabam.be
            flinster heeft vorig jaar de vraag gesteld aan Sabam of foto's hier op BD mochten getoond worden ter bespreking.
            En dit was het antwoord:
            http://forum.belgiumdigital.com/show...9&postcount=18

Nog enkele nuttige posts.
            http://www.indymedia.be/en/node/1590
            http://www.belgiumdigital.com/forum/...3&postcount=23
            http://www.belgiumdigital.com/forum/...1&postcount=57
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Hierin ben je toch een beetje fout, daarom wil ik jou en iedereen nog eens attent maken op de rechten die op het Atomium rusten.

<snap>

flinster heeft vorig jaar de vraag gesteld aan Sabam of foto's hier op BD mochten getoond worden ter bespreking.
              Bedankt hiervoor. Voor mij blijft het een raadselachtige zaak want de reactie die vinstermik ooit heeft gekregen wijst weer in de andere richting en zijn foto's zijn op zijn site nog steeds zichtbaar. Ik neem voorzichtig aan dat hij geen 90 euro per maand betaalt.

Affijn, ik weet het niet meer. Ik zie ze wel verschijnen. Als ze de duizenden foto's van Google in chronologische volgorde afwerken kan het nog wel even duren voor ze aan mijn deur komen. Ik heb begrepen dat een mede-BD'er de zaak al bij Sabam heeft aangekaart dus misschien komen ze wel eerder dan verwacht. Of helemaal niet.

Ik heb trouwens ook nog foto's van de Eiffeltoren. Schijnt ook al niet te mogen maar je hoort in dat geval nooit wat over cease and desist letters. Of heb ik dat gemist?
              Last edited by Leonidas; 1 oktober 2007, 21:29.

Comment

als ik me niet vergis heeft vinstermik de toestemming (zoals iedereen) om de foto's op zijn persoonlijke web-album te plaatsen, niet op een openbaar forum.

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  als ik me niet vergis heeft vinstermik de toestemming (zoals iedereen) om de foto's op zijn persoonlijke web-album te plaatsen, niet op een openbaar forum.
                  Alleen als die website afegeschermd is zodat niet iedereen de foto's kan zien. Anders staat het gelijk aan een publieke vertoning ervan...

IMHO vind ik het allemaal veel te ver gezocht... Zolang je er niets aan verdient vind ik dat het moet kunnen; maar ja: wie ben ik om dat te denken he (ik maak die wetten niet)?!

Ik heb trouwens ook nog foto's van de Eiffeltoren. Schijnt ook al niet te mogen maar je hoort in dat geval nooit wat over cease and desist letters. Of heb ik dat gemist?
                  Alleen de belichting van de Eiffeltoren is op die manier beschermd... Overdag mag je er zo veel foto's van nemen als je wil en je mag die foto's ook gerust tentoonstellen. Nachtfoto's dus niet...
                  1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Is BD niet openbaar dan? http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=102521. Ook zijn eigen site is net als de mijne gewoon openbaar: http://www.vinstermik.be/

Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
                    Alleen de belichting van de Eiffeltoren is op die manier beschermd... Overdag mag je er zo veel foto's van nemen als je wil en je mag die foto's ook gerust tentoonstellen. Nachtfoto's dus niet...
                    Er staan ook nachtfoto's bij...

Comment

jawel! en daarvoor heeft hij ook geen toestemming ...
                      ('t is niet omdat die foto's er staan dat hij toestemming heeft hé ...)
                      Ook zijn eigen site(*) is net als de mijne gewoon openbaar: http://www.vinstermik.be/
                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Mijn foto's stonden al een tijd op onze site(*). Omdat er hier op dit forum toen al (2005.......) een welles nietes spelleke regelmatig zijn kop opstak even geïnformeerd. Hun antwoord (waarschijnlijk iemand die goed gezind was, goed gegeten en gedronken had) vind je hieronder :
                      Ingevolge een controle op uw website kunnen we u zeggen dat dit soort privé gebruik vrij van rechten is.
                      Dus moet u geen auteursrechten betalen voor de reproductie van het monument Atomium op uw website.

Met vriendelijke groet,
                      misschien moet je dan zelf ook eens de vraag stellen aan de organisatie?
                      dan weet je meteen zeker wat wel en wat niet kan

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      'k Zal het (nog) maar eens herhalen. Ik maakte foto's van het Atomium de dag van de opening. Omdat er hier al 125.789 keer over sabam en het atomium werd gediscuteerd op dit forum stuur ik een mail met de vraag of er een probleem was om mijn foto's op onze site(*) te zetten. Na op hun verzoek de site te hebben doorgegeven als antwoord gekregen : GEEN PROBLEEM, hiervoor moet NIET betaald.
                      't ging dus over dit album : http://www.vinstermik.be/ato/index.html
                      Tot de volgende discussie over dit onderwerp
                      dus duidelijk: toestemming voor het plaatsen op zijn eigen privé-site ...
                      niet voor BD ...

mm

(*) = vinstermik.be
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"

Comment

Juridisch ligt het wat moeilijker hoor. Als ik een foto hier 'plaats' staat hij niet op de server van BD (als je er tenminste voor zorgt dat de foto niet goed genoeg is voor de HoF ) maar nog steeds op mijn eigen site. Anders zou Google ook wel kunnen opdoeken: http://images.google.com/images?hl=en&q=atomium&gbv=2

Comment

Volgens mij heeft Leonidas deze in Madurodam of mini-europa getrokken
                          Geen auteursrechten dus of mag je deze ook niet posten zonder toestemming
                          Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

google.be of google.com?

allicht zitten ze daar sowieso al in de knoop.
                            sedert de komst van heel het internet zit alles
                            waar iets van auteursrecht op zit in de knoop.
                            wat kan/wat kan niet
                            wat mag/wat mag niet ...

tom linster heeft reeds een antwoord gepost dat
                            specifiek over BD ging. alles is natuurlijk aanvechtbaar.
                            'k zou niet graag als jurist werken voor die vzw
                            maar 'k denk wel dat je het snapt hé.

mm
                            Last edited by mm; 1 oktober 2007, 20:55.
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"

Comment

google.be of google.com?
                              Google.com, maar .be heeft ook plaatjes hoor. Het gaat trouwens wel snel: Hans had het in #4 nog over zo'n 19.000 foto's (dat getal heb ik toen ook gezien), nu komt Google al tot 30.000. Eens kijken of men massaal mijn foto's aan het kopieren is.

maar 'k denk wel dat je het snapt hé.
                              Nee, sorry, ik zie echt het verschil tussen vinstermik en mij niet...

Comment

Working...
                              X