Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Universele SMTP server

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Universele SMTP server

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
    Nee hoor, dit is absoluut niet nodig om support te krijgen.
    Het is gewoon super handig hoe alles met je besturingssysteem en apple applicaties geïntegreerd is.

Vroeger had ik (toen ik nog volop met Windows werkte) een server staan.
    Ik betaalde aan Microsoft 300 eur per jaar voor mijn action pack subscription (zo was ik in orde met mijn licenties). Ik had expressnet plus (512 kb upstream), wat ook 10 eur per maand duurder is dan het standaard abonnement. Hierdoor had ik mijn webmail van overal beschikbaar (exchange iis client) had ik veel ruimte om bestanden te plaatsen waar ik dan via een vpn verbinding aan kon, en kon ik overal aan een aantal applicaties (zoals mijn facturatie)
    Mijn facturatie wordt nu gehost bij myASPex.com en ik betaal hiervoor 15 eur per maand incl btw.

Nu betaal ik geen action pack meer (zonder server heb ik daar ook geen licentie meer voor nodig) besparing: 300 eur
    Ik heb geen toestel meer staan: 1500 eur per ong 5 jaar = 300 eur per jaar
    Dat toestel staat niet meer te verbruiken: nog eens ong 300 eur per jaar
    goedkoper internet abonnement: ong 100 eur per jaar
    dat is een besparing van ong 1000 eur per jaar
    die 99 eur voor .mac en 200 eur voor myASPex besparen mij dus 700 eur per jaar.
    Die kan ik nu investeren in iets anders, en ik kan nogsteeds alles wat ik vroeger kon.

Akkoord dat, als je er geen onkost van kan maken, dat je dan goedkopere oplossingen kan vinden, maar die .mac is wel reuze handig en helemaal in mac osx embedded.
    Ik vind het nogal een absurde vergelijking een eigen server vs. een .mac account.
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Ik vind het nogal een absurde vergelijking een eigen server vs. een .mac account.
      Ja, maar ik heb alle functionaliteit die ik nodig heb.Ik heb geen netwerk van 10 computers, ik moest enkel on-line aan bestanden, agenda, mail (geen hotmail) en facturatie kunnen.
      Voor lokale opslag heb ik een NAS

Maar we zijn wat off topic, wat ik wilde aanhalen is dat met dergelijke services een smtp server voorradig is die je van overal kan gebruiken, onafhankelijk van je provider. wellicht zijn er nog andere die dit aabieden...
      Happy to be a MACcie
      Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Poort 25 mag dan wel niet geblokkeerd worden door je provider.

Dave
        En bij telenet is die geblokkeerd dus ik gebruik een ander poortnummer en m'n mailserver vraagt ook nog eens authentication, werkt perfect zo. Vind eigenlijk dat in deze tijden van spam er beter geopteerd was om authentication als standaard te gebruiken... snap niet wie het in z'n bol gekregen heeft om dit niet te doen, zomaar mails kunnen versturen met gelijk welke afzender...
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb ooit aan studenten op de univ de opdracht gegeven om een simpele applicatie te schrijven waarin je verschillende profielen aanmaakt voor verschillende locaties. Je stelt dan je mailclient in om als SMTP 127.0.0.1oort te gebruiken. Dit contacteert de "dummy" SMTP server op je lokale machine, die afhankelijk van het profiel de bijhorende SMTP server (incl username/password) zal kiezen. Je zou het nog iets intelligenter kunnen maken en het profiel "automatisch" laten selecteren (bvb op Basis van toegekend IP-address, en indien de connectie niet lukt gewoon alle profielen afgaan).

Spijtig genoeg genoeg heeft geen enkele student een bruikbare oplossing gemaakt
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
            En bij telenet is die geblokkeerd dus ik gebruik een ander poortnummer en m'n mailserver vraagt ook nog eens authentication, werkt perfect zo. Vind eigenlijk dat in deze tijden van spam er beter geopteerd was om authentication als standaard te gebruiken... snap niet wie het in z'n bol gekregen heeft om dit niet te doen, zomaar mails kunnen versturen met gelijk welke afzender...
            Je vergeet dat de SMTP standaard stamt uit een tijd dat "spam" nog stond voor vlees in blik. Niet alle mailclients ondersteunen authenticatie, trouwens.

Dave
            pixelpusher

Comment

Ook niet vergeten dat er servers (waar de mail op aankomt) controleren of het IP waarmee de mail verzonden is in de range van de mailprovider van de bestemmeling valt...
              Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                Ook niet vergeten dat er servers (waar de mail op aankomt) controleren of het IP waarmee de mail verzonden is in de range van de mailprovider van de bestemmeling valt...
                Ook niet vergeten dat dat net het probleem is dat de TS aanhaalt...
                pixelpusher

Comment

Working...
                X