Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Universele SMTP server

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Universele SMTP server

ik heb een laptop van het werk en gebruik voor mijn persoonlijke mails Outlook Express...

zit echter met het vervelende probleem dat elke keer ik via een andere ISP (Telenet, Belgacom, ...) op internet ga voor mijn mails te checken en mails wil versturen, ik in Outlook Express de SMTP server moet veranderen naargelang de gebruikte ISP.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die een universele SMTP server kennen die ik altijd kan gebruiken, onafhankelijk welke ISP ik op dat moment gebruik.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: Universele SMTP server

Lijkt me een beetje een rare vraag, je kan in je outlook toch meerdere accounts aanmaken voor verschillende providers? De account waar je op ingelogd bent zal de mail ophalen en de andere geven enkel een error...
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Geen rare vraag, uitgaande mail kan niet meer via relaying wegens teveel spam misbruik. Je MOET met andere woorden de uitgaand emailserver van Telenet gebruiken als je via Telenet aangesloten bent enz. enz.
      Je kan in Outlook wel verschillende profielen aanmaken, die kunnen dan bij het opstarten van Outlook er voor zorgen dat je de juiste uitgaande server hebt, maar je moet dan wel alles voorzien. Niet erg handig IMO.

Comment

Ik zit met identiek hetzelfde probleem. Wat ik nu doe is mijn Gmail account gebruiken als 2de account. Als ik niet op het Telenet netwerk zit dan verzend ik mijn mails via de Google mail (of je moet Telenet webmail gebruiken met als grote nadeel dat je 1. bijlagen van max 1MB kan versturen 2. geen record hebt welke mail je precies verstuurd heb en wanneer.

Comment

een open relay ga je niet vinden . Ik heb mijn website bij one.com, en die bieden een smtp relay aan met authentication . Via hun server kan ik mijn uitgaande mails versturen . Misschien es horen bij telenet, mss hebben die ook een smtp server met authentication die je van buitenaf kan gebruiken .
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Ik heb geen open relay, maar ik heb op mijn server wel een SMTP server die authenticatie vereist.

Je kan die ook op je eigen PC installeren, als je een computer met een domain name hebt (vast IP of dynamisch IP + dyndns). Poort 25 mag dan wel niet geblokkeerd worden door je provider.

Dave
            pixelpusher

Comment

Ik heb een account bij Mediatemple voor mijn webspace en die van enkele klanten. Ik maak daarbij ook gebruik van meerdere e-mailaccounts, zowel pop3 als IMAP via Entourage, of bij verplaatsing via de webmail. Voor het verzenden kan je zonder problemen (en ongeacht je provider—hier telenet) gebruik maken van een smtp (met authentication en op een andere dan de gebruikelijke poort 25).

Die IMAP gebruik ik vooral omdat die mails vanop meerdere computers, met verschillende providers, beschikbaar moeten zijn; en er ook vanop die verschillende computers op moet kunnen gereageerd worden.

Ik veronderstel dat je zoiets nodig hebt, niet?
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                Die IMAP gebruik ik vooral omdat die mails vanop meerdere computers, met verschillende providers, beschikbaar moeten zijn; en er ook vanop die verschillende computers op moet kunnen gereageerd worden.

Ik veronderstel dat je zoiets nodig hebt, niet?
                niet precies... ik zit niet met meerdere computers maar slechts met 1 laptop.

webmail heb ik ook op al mijn accounts maar vind ik ook niet zo handig omdat je dan, zoals eerder vermeld, geen zicht hebt op welke emails verstuurd zijn.

heb al geprobeerd om een smtp server op mijn computer te installeren maar die werkte niet echt bijster goed.
                Nieuwe site

Comment

postcast server werkt vrij goed en is eenvoudig.

Veel domains blokkeren nu wel mails die komen van een ongekend smtp domain.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                    postcast server werkt vrij goed en is eenvoudig.

Veel domains blokkeren nu wel mails die komen van een ongekend smtp domain.
                    op hun site ben ik ook al wel terecht gekomen en zij hebben ook een gratis versie van hun dienst...

die ga ik eens bekijken denk ik.
                    Nieuwe site

Comment

Ik heb een .mac accoutn,

kost 99 eur per jaar, maar naast een reeks andere voordelen (vooral als mac gebruiker dan) kan je de smtp server van .mac gebruiken.
                      die vraagt wel authentication met uw .mac account.

de andere voordelen zijn: syncronisatie van agenda, adresboek, bookmarks van alle mac computers (in mijn geval die van mijn werk en thuis), 10 GB webruimte waar je je fotogalerijen van iFoto en filmpjes met iMovie kunt publiceren, en als webdisk kan gebruiken. een .mac e-mail adres, ...
                      Happy to be a MACcie
                      Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        niet precies... ik zit niet met meerdere computers maar slechts met 1 laptop.
                        Dus dat maakt het gewoon minder complex voor jou. Een van die computers bij mij is ook een laptop: thuis hangt die in een netwerk aangesloten op telenet; onderweg belt hij in via een vodaphone kaartje op een proximus abonnement. Telkens om identiek hetzelfde mailaccount te checken/beheren/versturen/...
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                          Ik heb een .mac accoutn,
                          kost 99 eur per jaar
                          jawadde. Een YahooMail account (met kalenders, contacten, en onbeperkte mailruimte) kost misschien $30 per jaar. Bookmarks uitwisselen doe je met Google, en op Flickr kan je je foto's kwijt.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            jawadde. Een YahooMail account (met kalenders, contacten, en onbeperkte mailruimte) kost misschien $30 per jaar. Bookmarks uitwisselen doe je met Google, en op Flickr kan je je foto's kwijt.

Dave
                            ik denk dat Mac gebruikers dat nodig hebben voor online Apple support of zo... anders is het inderdaad veel geld ja.
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              ik denk dat Mac gebruikers dat nodig hebben voor online Apple support of zo... anders is het inderdaad veel geld ja.
                              Nee hoor, dit is absoluut niet nodig om support te krijgen.
                              Het is gewoon super handig hoe alles met je besturingssysteem en apple applicaties geïntegreerd is.

Vroeger had ik (toen ik nog volop met Windows werkte) een server staan.
                              Ik betaalde aan Microsoft 300 eur per jaar voor mijn action pack subscription (zo was ik in orde met mijn licenties). Ik had expressnet plus (512 kb upstream), wat ook 10 eur per maand duurder is dan het standaard abonnement. Hierdoor had ik mijn webmail van overal beschikbaar (exchange iis client) had ik veel ruimte om bestanden te plaatsen waar ik dan via een vpn verbinding aan kon, en kon ik overal aan een aantal applicaties (zoals mijn facturatie)
                              Mijn facturatie wordt nu gehost bij myASPex.com en ik betaal hiervoor 15 eur per maand incl btw.

Nu betaal ik geen action pack meer (zonder server heb ik daar ook geen licentie meer voor nodig) besparing: 300 eur
                              Ik heb geen toestel meer staan: 1500 eur per ong 5 jaar = 300 eur per jaar
                              Dat toestel staat niet meer te verbruiken: nog eens ong 300 eur per jaar
                              goedkoper internet abonnement: ong 100 eur per jaar
                              dat is een besparing van ong 1000 eur per jaar
                              die 99 eur voor .mac en 200 eur voor myASPex besparen mij dus 700 eur per jaar.
                              Die kan ik nu investeren in iets anders, en ik kan nogsteeds alles wat ik vroeger kon.

Akkoord dat, als je er geen onkost van kan maken, dat je dan goedkopere oplossingen kan vinden, maar die .mac is wel reuze handig en helemaal in mac osx embedded.
                              Happy to be a MACcie
                              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Working...