Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spaarrekenig voor mijn petekind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: spaarrekenig voor mijn petekind

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ben jij zeker dat die later wil huwen? Met de hedendaagse trend ...
    Als je niet huwt, krijg je dat op je 30e toch uitbetaald, no problems maar dit gaat dus effectief maar over een beperkt bedrag.

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Mojo Bekijk bericht
    maar wat als zij op hun 18e dingen willen doen met dat geld, anders dan u had gedacht. Bijvoorbeeld, het kopen van een onverantwoord dure auto, of onder invloed van slechte vrienden alles in één week opmaken in de één of andere discotheek, of voor drugs te kopen.

't ja een dag ga je ze toch moeten loslaten, en als dat nu eenmaal in het beestje zit, om er dingen mee te doen, die de ouders niet aanstaan, ga je er niet veel kunnen aan veranderen . Ooit ga je toch alles moeten afgeven
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
      Als je voor de lange termijn gaat (afhaling niet vroeger dan over 11 jaar, zoals in dit geval) zou ik eerder een aandelenfonds adviseren dan een spaarboekje (zelfs al is het dat van een kleinere bank). Normaal moet dat meer opbrengen zeker als je er elk jaar in investeert.

Wat bedoel je met elk jaar in investeren ? Stel ' k heb nu ergens 2500 euro op overschot staan, en ik wil die gerust aan mijn dochter geven later, maar 'k weet niet of ik volgend jaar iets op overschot ga staan hebben ?

Comment

Hoe kunnen jullie nu zo betuttelend optreden ?? Leg het uit aan dat kind, en laat hem zelf beslissen, dan hebben jullie er alletwee plezier aan. Je kunt hem minimaal voor de keuze stellen : opzij zetten tot hij ouder is, of nu direkt de centjes

Comment

Das niet betuttelend optreden. Als ik nu nog ieder jaar bvb 1000 euro voor die klein kan wegzetten, heeft ze op haar 18 toch ergens een spaarboekje van 18000 euro (en ondertussen mag dat weggezet geld zoveel mogelijk opbregen, ook de reden dat ik dit topic zit te volgen). Zo op haar 18 direct 18000 of 20000 euro voor een auto uit mijn zak toveren, dat lukt me vandaag niet, dat zal me tegen dan ook niet lukken.

Heeft dus niks met betutteling te maken heeft gewoon te maken met die kleine later een plezier te doen, wanneer ze er werkelijk iets aan heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Das niet betuttelend optreden.

Heeft dus niks met betutteling te maken heeft gewoon te maken met die kleine later een plezier te doen, wanneer ze er werkelijk iets aan heeft
            Nen otto dus jdm

Wat kinderen aangaat zou ik iedereen aanraden om Kahlil Gibran eens te lezen
            Vooral: "Uw kinderen zijn uw kinderen niet".

En wat geld betreft: naar school gaan kost veel centen, investeer daar maar
            eerst in. En dan zwijg ik nog over de univ. eventueel.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ik ook
              Plus: daar woont een toffe mens in Ruddervoorde

Wi is die toffe mens, misschien ken ik hem/haar wel?
              Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
              De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Re: spaarrekening voor mijn petekind

"Wat bedoel je met elk jaar in investeren ? Stel ' k heb nu ergens 2500 euro op overschot staan, en ik wil die gerust aan mijn dochter geven later, maar 'k weet niet of ik volgend jaar iets op overschot ga staan hebben ?"

Bij beleggen in aandelen(fondsen) is het zinvol om niet alles in één keer te beleggen (je zult het maar voor hebben dat je net op de top koopt en het daarna ziet blijven dalen).
                Daarom is het beste advies om op gestage basis een gelijkaardig bedrag te blijven beleggen in een bepaald iets (vb. fonds). Dit brengt mee dat je meer aandelen zult kunnen kopen bij een gelijk bedrag bij een lage koers.

Alle studies wijzen uit dat een dergelijke manier van beleggen sowieso meer opbrengt dan welk spaarboekje dan ook op voorwaarde dat je je tijd neemt en dat geld niet nodig hebt (dus niet op korte termijn moet gaan afhalen).

Comment

Working...
                X