Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd: website maken in photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd: website maken in photoshop

    Ik ben begonnen met een nieuwe website te maken in photoshop..

    Wat heb ik tot nu gedaan:

    Ik ben begonnen met mijn canvas grootte en daarna mijn achtergrond erop gezet.
    Dan heb ik verschillende segment kaders verdeeld over mijn volledige pagina.

    Daarna doe ik opslaan voor web...

    Nu wil ik deze pagina overbrengen naar frontpage omdat ik gewend ben met dit te werken, maar daar krijg ik mijn segment verdeling niet terug.

    Wat doe ik hier verkeerd.


    Alvast bedankt voor diegene die mij vooruit willen helpen.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: Hulp gevraagd: website maken in photoshop

    Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
    Wat doe ik hier verkeerd.
    Buiten afb. in slices zet je dat niet zomaar even over. Normaal wordt enkel het ontwerp gemaakt in PS en slice/bewaar je de grafische deeltjes die dan als achtergrond gaan dienen voor je CSS layout divs en zo.

    Als je wél een site in PS wil maken, dan bestaat daar een plugin voor die ik niet van buiten ken en die ws heel beperkt is.

    Mss gaat hetgeen je wil wél of beter in CS3, maar ik betwijfel het. PS wordt m.i. nog altijd in de 1e plaats gebruikt voor zgn "mock-up" (opmaak/ontwerp) en af-saven van grafische deeltjes, al dan niet met slices.

    Je kan best vertrekken van een gratis en eenvoudige CSS layout die op alle browsers werkt en dat begin je dan deels aan te kleden met PS-toestanden.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd: website maken in photoshop

      Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
      Buiten afb. in slices zet je dat niet zomaar even over. Normaal wordt enkel het ontwerp gemaakt in PS en slice/bewaar je de grafische deeltjes die dan als achtergrond gaan dienen voor je CSS layout divs en zo.

      Als je wél een site in PS wil maken, dan bestaat daar een plugin voor die ik niet van buiten ken en die ws heel beperkt is.

      Mss gaat hetgeen je wil wél of beter in CS3, maar ik betwijfel het. PS wordt m.i. nog altijd in de 1e plaats gebruikt voor zgn "mock-up" (opmaak/ontwerp) en af-saven van grafische deeltjes, al dan niet met slices.

      Je kan best vertrekken van een gratis en eenvoudige CSS layout die op alle browsers werkt en dat begin je dan deels aan te kleden met PS-toestanden.
      Dat was wat ik probeerde duidelijk te maken. Het is de bedoeling om enkel het ontwerp in PS te maken en dat heb ik al gedaan. maar ik weet niet hoe ik die kan overplaatsen en of hoe ik dit moet opslaan.
      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
      De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd: website maken in photoshop

        Bewaren: in het slechtste geval zoals je eender welke selectie uit PS bewaart hé... Maak een selectie, copy & paste in nieuw doc en bewaar.

        "Advanced": slice tool gebruiken om elementen af te bakenen en slices op voorhand de juiste bestandsnaam meegeven. Te bewaren slices selecteren in Save for Web en aanduiden enkel geselecteerde slices te bewaren (tenzij je voor een echte multiple slice-afb. gaat, dan eventueel ook de htm).

        Bewaren: altijd zo klein mogelijk bestand met nog juist de goede kwaliteit die je wenst. Graphics tot 256 kleuren: meestal GIF, anders meestal JPG, maar vergelijk in sommige gevallen beide en kijk naar bestandsgrootte. PNG voor perfectionisme of bepaalde transparency-toepassingen; bestand is dikwijls een stuk groter.

        Als je nog geen goed werkende css-layout hebt, dan zul je soms van goede huize mogen zijn om je layout achteraf pas ineen te steken. Ik recreëer liever de structuren van de CSS layout in PS en vul deze daar in.

        Comment

        Working...
        X