Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
    Als je dan toch een nieuwe pc neemt met vista, wacht dan misschien nog even tot de eerste service pack uitkomt.
    ...maar dat gaat nog wel even duren. De beta is net uit en het gaat nog tot Q1 van 2008 duren voor'ie echt beschikbaar komt. Groot wordt SP1 overigens wel: het gaat meer dan 1 GByte groot worden (bron: C|net).

Zeg, nu we het toch over Vista hebben... ik heb regelmatig dat ik ergens in een browser een hyperlink aan wil klikken bijvoorbeeld dat vista dan meent dat ik op de "maximize" c.q. "restore down" button van het window klikte. Komt dat iemand bekend voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
      Zeg, nu we het toch over Vista hebben... ik heb regelmatig dat ik ergens in een browser een hyperlink aan wil klikken bijvoorbeeld dat vista dan meent dat ik op de "maximize" c.q. "restore down" button van het window klikte. Komt dat iemand bekend voor?
      Het is niet Vista maar uw IE7 dat dit beheert ... je kan het dus evengoed met een XP hebben maar het zegt mij niks, nooit vastgesteld.
      Als je nog zo'n link hebt deze eens posten zodat we kunnen proberen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Happy to be a MACcie
        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het is niet Vista maar uw IE7 dat dit beheert ... je kan het dus evengoed met een XP hebben maar het zegt mij niks, nooit vastgesteld.
          Da's niet IE, maar Vista; het zelfde gebeurt namelijk ook in Opera en bij diverse buttons in allerlei andere applicaties. Of eigenlijk: vista's drivers. Want het blijkt dus de synapsis driver te zijn (onderdeel van vista) die heel erg snel denkt dat er rechts boven in het touchpad getikt wordt (en daar zit een minimize function verstopt tegenwoordig...). Callibratie probleempje?

Als je nog zo'n link hebt deze eens posten zodat we kunnen proberen.
          Ik weet niet precies waar je nu op doelt. De link verwees naar een artikel waarin aangegeven werd dat SP1 in aantocht is (althans, de beta is er) en dat'ie erg groot is. Praten we langs elkaar heen? Wat wil je proberen?
          Last edited by Joost; 3 oktober 2007, 18:59.

Comment

Da's niet IE, maar Vista; Want het blijkt dus de synapsis driver te zijn (onderdeel van vista) die heel erg snel denkt dat er rechts boven in het touchpad getikt wordt (en daar zit een minimize function verstopt tegenwoordig...).
            Het is Vista ... maar het is de driver van synapsis.
            Die driver levert MS misschien mee met zijn OS maar is geen onderdeel van Vista, het zijn third party drivers die ze meeleveren en die in dit geval door Synaptics (www.synaptics.com) ontwikkeld werd. Net als dat Ford een Sony radio in zijn wagens plaatst ... die zijn ook niet ontworpen door Ford maar worden als (commerciële) service mee aangeboden. Ja gaat Ford toch ook niet verwijten dat hun auto slecht is omdat de radio kraakt?

Dat veralgemenen altijd hé ...

In de week iemand horen klagen over Vista ... zo'n stom doosje waar die DVD in steekt. Die Vista toch hé.

Ik weet niet precies waar je nu op doelt. De link verwees naar een artikel waarin aangegeven werd dat SP1 in aantocht is (althans, de beta is er) en dat'ie erg groot is. Praten we langs elkaar heen? Wat wil je proberen?
            Waar ik op doel? Gewoon u proberen te helpen. Als jij een voorbeeld zou gegeven hebben dan had ik wel eens willen proberen of ik hetzelfde probleem zou ondervinden. Da's al.

Besluit van alles ... is het niet belangrijker gewoon de oplossing voor uw probleem te vinden ... zo dat ge tevreden kunt verder surfen met dezelfde browser op hetzelfde OS?
            Last edited by VerSeg; 4 oktober 2007, 00:12.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
              Kort na de release van Vista heb ik direct dit os op mijn computer geinstalleerd (een degelijk toestel, c2duo, 2 GB, GF7600). Na één maand was mijn frustratie zo groot dat ik thuis mijn pc's heb buitengebonjourd en ben overgestapt naar macosX. Beroepshalve kreeg ik in mei een nieuwe comptuter (dell dimension E520) ook met dat vista beest er op. Ik dacht te volharden in de boosheid, maar enkele weken geleden was ik het ZOOOO BEU dat ik terug een xp op die computer zette. Eens je mac os x gewent bent, is het echt niet geloofwaardig dat nog zoveel mensen de rommel van Microsoft tolereren.
              Let op mijn woorden... Windows vista gaat de zelfde toekomst tegemoet als Windows ME. binnen twee jaar een nieuw OS, en dan niemand bij microsoft die nog zijn mond open doet over windows Vista... jaja, hasta la VISTA.

Mijn advies voor iedereen... als je overstapt, ga naar Apple. sinds zij met intel procesoren werken kan je nu "the best of both worlds" hebben.
              Voor de prijs moet je het zeker niet meer laten. Als je dezelfde hardware vergelijkt met een dell computer kom je bij Apple meestal goedkoper uit.
              Hahahaa...Windows ME.
              Heb ik nog een reviewke van geschreven, jaja.
              Was me dat nest....reviewke was goed hoor, ME een stuk minder.
              Weet je bijv. dat ik bij Windows ME in de hulpbestanden SPAANSE
              teksten kreeg te lezen....niet Nederlands he SPAANS.
              En ik had niks gedaan hoor, gewoon ME geïnstalleerd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Het is Vista ... maar het is de driver van synapsis.
                De synaptics (synapsis, synaptics, what's in a name? ) driver wordt standaard meegeleverd als integraal onderdeel van vista. Om in jouw analogie te blijven: als Ford een Sony radio standaard in zijn auto's propt en het ding doet het niet goed, dan zeg ik niets van Sony maar wel van Ford. Immers, als klant koop ik een Ford met een radio - als Ford die vervolgens inkoopt bij Sony en het ding blijkt niet goed, dan is het de fout van Ford. Ze hadden immers ook voor een goed werkend model kunnen kiezen...

Als de turbolader van je nieuwe Opel niet werkt, is de Opel dan stuk of ligt het aan Mitsubishi?

Zo ook dus met de synaptics driver. Ik heb een notebook gekocht met touchpad, inclusief Vista. Microsoft biedt daar ondersteuning voor; het ding zit zelfs in een losse update die je meekrijgt van windows update. Dat zij het ingekocht hebben van Synaptics is leuk voor Microsoft (scheelt weer in de ontwikkelkosten) maar als klant heb ik daar niets mee te schaften. Het is onderdeel van het pakket "Vista", net zoals de kernel dat is.

Anyway, het bleek uiteindelijk een kleinigheid die niet werkt. Callibratie van het touchpad is niet mogelijk, dus heb ik de feature uitgezet en heb geen last meer van het probleem. Verder ben ik helemaal niet ontevreden (meer) met vista, don't get me wrong!

Waar ik op doel? Gewoon u proberen te helpen. Als jij een voorbeeld zou gegeven hebben dan had ik wel eens willen proberen of ik hetzelfde probleem zou ondervinden. Da's al.
                Ah, okay.

Comment

Om in jouw analogie te blijven: als Ford een Sony radio standaard in zijn auto's propt en het ding doet het niet goed, dan zeg ik niets van Sony maar wel van Ford.
                  Ik zal het met een ander voorbeeld proberen te verduidelijken.

Je koopt een camera van Canon en ze leveren daar een Sandisk geheugenkaartje bij. Nu blijkt die kaart een fout te bevatten.

Logisch, je probeert via Canon dit probleem op te lossen en aan een nieuw te geraken want Canon heeft het mee verdeeld met hun camera.

In uw redenering ga je dus zeggen dat Canon op geen kl*ten trekt omdat je met het kaartje dat zij geselecteerd hebben problemen had?

Sorry maar dit is echt met ooglappen rondlopen hoor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Je koopt een camera van Canon en ze leveren daar een Sandisk geheugenkaartje bij. Nu blijkt die kaart een fout te bevatten.
                    Dat is geen structureel maar een exemplarisch probleem. Als ik echter een Canon camera koop en er zit standaard in de doos een geheugenkaartje bij van Sandisk die niet werkt omdat de combinatie onvoldoende getest is, dan is Canon daar uiteraard op aan te spreken en niet Sandisk. Sandisk levert slechts een onderdeel van het totale pakket. Als er in een grote batch af en toe een exemplaar tussen zit die stuk is mag je daar Sandisk op aanspreken maar als de combinatie domweg reproduceerbaar niet werkt, wiens fout is dat dan?

No offence, maar het is pas echt met oogkleppen lopen als je beweert dat het altijd de schuld is van het merkje dat op het falende onderdeel afgedrukt staat...

Comment

Zijn er hier mensen die pro engineer geinstalleerd gekregen hebben op windows vista?

Ik heb windows vista ultimate en krijg praktisch alle programma's draaiende buiten pro engineer. Heb een license file via school gekregen, maar krijg de license server nooit gestart. Heb gelezen dat die flexnet vista nog niet ondersteund, doch is er bij ons iemand op school die het wel geinstalleerd gekregen heeft.

Verder zie ik op een ander forum dat je wildfire 4 moet hebben, maar waar vind je die nu al
                      Last edited by Krimel; 11 oktober 2007, 13:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
                        Zijn er hier mensen die pro engineer geinstalleerd gekregen hebben op windows vista?

Ik heb windows vista ultimate en krijg praktisch alle programma's draaiende buiten pro engineer. Heb een license file via school gekregen, maar krijg de license server nooit gestart. Heb gelezen dat die flexnet vista nog niet ondersteund, doch is er bij ons iemand op school die het wel geinstalleerd gekregen heeft.

Verder zie ik op een ander forum dat je wildfire 4 moet hebben, maar waar vind je die nu al
                        Welke license file heb je gekregen ? De license file is afhankelijk van het MAC-adres van je netwerkkaart. Een license file voor een andere PC zal dus NIET werken.

Er bestaat wel een truuck om dit voor Wildfire 3 op te lossen, maar daar is dit forum niet geschikt voor ;-)... Daarnaast : ook zorgen dat alles wat van dicht of ver op een firewall trekt niet is ingeschakeld : dus niet die van windows, maar ook andere laat je tijdens de installatie beter uitgeschakeld.

Zelf kan ik het niet testen, bij gebrek aan Vista...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht

bij mij werkt de pro engineer tryout versie perfect op vista (wildfire 3.0) maar een officiële licentie, daar kunnen ze mij op school niet aan helpen dus of het volledige pakket werkt, dat weet ik niet.
                          een gekraakte versie mag ik niet gebruiken, dat hebben ze mij uitdrukkelijk gezegd op het bedrijf waar ik mn eindwerk maak
                          momenteel werk ik dan maar met solidworks en de iges files uit pro engineer importeer ik dan (wat niet echt altijd vlekkeloos verloopt)
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Ik denk dat je beter Step gebruikt dan Iges.
                            Step bewaart de partstructuur in assembly-mode (niet de features binnen de parts).

Bij 3D is er inderdaad nog altijd een probleem om bestanden over te zetten van het ene bestandsformaat naar de andere. De solids zijn meestal geen probleem (hoewel de nauwkeurigheid een pak lager ligt dan bij 2D bestanden).

PTC heeft voor zover ik weet geen studenten-licensies. Een officiële versie (basis-uitvoering) kost een 6300 € + support. Je moet iets over hebben hé voor je studies ;-).
                            Inventor kan je bv. wel kopen voor een dikke 80€... (studentenversie).
                            Groeten,

Polleke

Comment

ik heb van school toch een license file gekregen voor windows vista, staat in de file wel wf4, die heb ik nu geinstalleerd staan, maar zelfs met al mijn virusscanners, en firewalls af krijg ik hem niet gestart

suggesties?

Comment

Eerst een vraag: wat is oncorrect gebruik?

Ik heb nu 4 pc's achter de rug.
                                De eerste was met het gezellig oude Windows 97. Traag, maar het marcheerde wel.
                                Later een laptop aangekocht, die vooral mijn vader gebruikte. Die was wel meer typisch Windows, maw regelmatig vast zitten, en uiteraard ook traag.
                                De laptop die ik gebruikte toen ik een jaar in Delft studeerde was hetzelfde verhaal. Na een paar keer Midtown Madness 2 gespeeld te hebben was het grafische al naar de klote: de achtergrond van dat spel flikkerde, met nog wat andere kleuren erbij etc. Ook bij het opstarten kwam een blauw pixeltje op het scherm waar het niet hoorde. Die laptop werd een paar jaar geleden gestolen toen er bij ons thuis ingebroken werd.
                                Dan een half jaar zonder computer gezeten, uitkijkend naar deze keer wél een goeie. In de winkelstraat bij ons in Berchem hebben we een winkel gevonden die zelf zijn computers ineensteekt. Fouten en vastlopingen slopen er al direct in, en na een paar maanden begon de cursor uit zichzelf te bewegen, en ook begon ie uit zichzelf te scrollen in internet, Word en Excel. Het was zo dat hij de ene keer altijd terug naar boven scrollde, de andere keer naar beneden. Van papers maken en fora bekijken was thuis dus geen sprake meer. Zitten uitzoeken: virus? Kan er ook bij zijn. Meerdere kennissen die wat van computers kennen en/of daarin werken hebben gezocht, en het moederbord bleek beschadigd te zijn. Vervangen: werkte nog niet. Het eigenaardige was dat de computer in de winkel wél werkte, en bij eender wie thuis niet.

Uiteindelijk vorige zomer overgestapt naar een MacBook, die wel snel is, waar ik gerust vanalles en nog wat kan downloaden, grafisch beter oogt dan het lelijke Windows, gebruiksvriendelijker is, zo goed als nooit vastloopt. Kortom leuk om op te werken. En ook niet duur: 2 GB RAM en 120 MB harde schijf voor 1340 €, en natuurlijk verwacht ik dat het langer mee zal gaan als de pc's die ik had. Zou maar erg zijn anders.
                                Van Linux weet ik alleen dat dat in Zuid-Amerika veel gebruikt wordt en het nogal oud is (denk ik).
                                Voor mij in ieder geval nooit meer Windows.

Comment

Working...
                                X