Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
    Wat voor mij telt is: mij niet moeten ergeren terwijl ik bezig ben.
    Wat ergert u dan aan Vista terwijl u bezig bent?

Hier draait dat perfect, geen enkele keer gecrasht, geen errors, geen problemen, alle recente hardware perfect herkend, alle up to date software werkt normaal, ...
    Wat wil je dan nog meer? Het leren gebruiken misschien?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Wat ze bij microsoft misschien eens zouden moeten doen is alles overboord gooien
      Dat is begonnen met Windows 2000

Comment

Wat voor mij telt is: mij niet moeten ergeren terwijl ik bezig ben. Ik ben niet zo ervaren met linux, maar ik vraag mij af of het voor de gewone computergebruiker gebruiksvriendelijk is (zijn er voldoende drivers, er zijn goede aplicaties, maar er voldoende, zoals dvd's branden, of iets die te vergelijken valt met illustrator, photoshop, access of filemaker, ...) Over de stabiliteit is wellicht geen discussie. er werken al voldoende servers op Linux...
        Wat ze bij microsoft misschien eens zouden moeten doen is alles overboord gooien, leren van hun fouten en opnieuw beginnen, net zoals apple gedaan heeft toen ze hetoSX project startten, vanaf een unix kern...
        The WOW begins Now
        Ben ik het mee eens.
        En voor de Linuxfans: er is veel te lezen op het forum van Ubuntu Nederland.
        Wat de herkenning betreft van moderne hardware en hun drivers is het nog
        erger gesteld dan met Vista.
        Het zijn goei zielen die je in dit forum tegenkomt maar ze zijn in hoofdzaak
        bezig met drie dingen:
        - het helpen van nieuwe gebruikers en dat lukt zo nu en dan
        - zich veel bezig houden met de besturing zelf en de uitbreiding met weet ik veel allemaal
        - bashen van Windows maar ze blijven redelijk beleefd.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik moet wel lachen, hoor, dat mensen iets simpels als Vista nog niet blijvend werkend kunnen houden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Ik moet wel lachen, hoor, dat mensen iets simpels als Vista nog niet blijvend werkend kunnen houden...
            Och Leonidas, dat is hier helemaal géén probleem hoor
            Ik bedoel Vista (Ultimate).

Ik start de pc op, Vista begint te draaien en als ik dan verder niks
            doe dan kom ik veilig de dag door
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat ergert u dan aan Vista terwijl u bezig bent?

Hier draait dat perfect, geen enkele keer gecrasht, geen errors, geen problemen, alle recente hardware perfect herkend, alle up to date software werkt normaal, ...
              Wat wil je dan nog meer? Het leren gebruiken misschien?
              Ik ben beroepshalve permanent bezig met computers, in kan zonder schroom over mezelf zeggen dat ik met een computer kan werken. En wat mij mateloos ergert...
              ** Kopieren van bestanden over het netwerk duurt 5 x langer dan met win xp
              ** Telkens je iets moet veranderen aan het systeem moet je 3 X akkoord gaan. probeer maar eens je ip adres aan te passen, of aan een domein aan te loggen.
              ** Je slaat iets op naar het netwerk, maar bij een eerste oplsaan krijg je "opslaan als", tot hier toe normaal, maar dan mag je een kopje koffie halen voor de lijst met alle drives en netwerk shares geopend wordt. Werken met windows vista haalt de productiviteit met minimum 10% achteruit tov XP
              ** Je bent een interface gewent, en wat doen de leuke jongens in redmond. Ze zwieren alles door elkaar. het configuratiescherm bijvoorbeeld. Dus mag je alles opnieuw gaan zoeken. Rationeel is toch heel wat anders.
              ** Je installeert een ietwat ouder programma, zoals Visual Basic 6, van microsoft dan nog wel. nu mag je telkens je het programma wil starten rechts klikken en uitvoeren als administrator, daarna nog eens bevestigen. yep, erg productief
              moet ik nog verder gaan??
              Windows vista?? nee bedankt
              Happy to be a MACcie
              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                Dat is begonnen met Windows 2000
                Eigenlijk is het begonnen met Windows NT. Je mag eens raden waar die NT voor staat ....

Op mijn PC'tje had ik de testversies van Vista staan (eerste Beta 2 en dan RC1). Die bleven werken tot een dikke maand geleden.
                Persoonlijk heb ik toch helemaal geen problemen gehad met Vista. Alles werkte hier. Mijn PC is nu een dikke 3 jaar oud. Dus recente hardware kan je dat moeilijk noemen...
                Waar die Vista frustraties vandaan komen is me een raadsel. Op mijn volgend PC'tje mag gerust Vista komen. Het nu kopen is me wel te duur (in NIET OEM versie).

Wel vreemd dat we nu XP zitten op te hemelen. In het begin van XP waren er ook compatibiliteitsproblemen met oude software. Meestal waren dat DOS spellen doch dit terzijde. XP is 5 jaar oud, dus er mag wel eens iets nieuw komen zeker ???
                Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb de stap xp-osX ook gedaan . Eerst had ik allerlei software waar ik aan vasthield , doch je moet dat leren loslaten.

Het is een verandering , je bent allerlei dingen gewoon .

Nu gebruik ik mijn computer waarvoor ie dient , en moet ik niet zitten prullen en frutselen om iets gedaan te krijgen .

Virussen zijn ook veleden tijd . geen McAfee's en Nortons die 80% van mijn processor en memory wegkapen telkens ik een bestand aanraak

De keuze XP-Vista : Neem XP in afwachting van de aankoop van je Mac
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                    Virussen zijn ook veleden tijd . geen McAfee's en Nortons die 80% van mijn processor en memory wegkapen telkens ik een bestand aanraak
                    Hoelang nog?

Maar inderdaad: als je een beetje slim met je computer omgaat, hoef je helemaal niet bang te zijn voor virussen. Op mijn hoofdcomputer heb ik nu ook al een jaar geen virusscanner meer draaien.

Comment

1) Ik ben beroepshalve permanent bezig met computers, in kan zonder schroom over mezelf zeggen dat ik met een computer kan werken.
                      2) Kopieren van bestanden over het netwerk duurt 5 x langer dan met win xp
                      3) Telkens je iets moet veranderen aan het systeem moet je 3 X akkoord gaan. probeer maar eens je ip adres aan te passen, of aan een domein aan te loggen.
                      4) Je slaat iets op naar het netwerk, maar bij een eerste oplsaan krijg je "opslaan als", tot hier toe normaal, maar dan mag je een kopje koffie halen voor de lijst met alle drives en netwerk shares geopend wordt. Werken met windows vista haalt de productiviteit met minimum 10% achteruit tov XP
                      5) Je bent een interface gewent, en wat doen de leuke jongens in redmond. Ze zwieren alles door elkaar. het configuratiescherm bijvoorbeeld. Dus mag je alles opnieuw gaan zoeken. Rationeel is toch heel wat anders.
                      6) Je installeert een ietwat ouder programma, zoals Visual Basic 6, van microsoft dan nog wel. nu mag je telkens je het programma wil starten rechts klikken en uitvoeren als administrator, daarna nog eens bevestigen. yep, erg productief
                      7) moet ik nog verder gaan??
                      8) Windows vista?? nee bedankt
                      1) Ik ook.
                      2) Opgelost met updates te installeren.
                      3) Gewone gebruikers hebben daar na installatie bijna nooit last van, als admin moet ge maar de juiste instellingen doen zodat je deze vragen niet krijgt.
                      4) Nog nooit iets anders gemerkt dan bij XP maar ook daar kon je dat hebben met een slechte config.
                      5) Met 1 klik op classic view heb je dit terug zoals in XP (was daar ook al eens aangepast).
                      6) Ook dit is een simpele instelling zodat je dit niet meer krijgt.
                      7) Misschien wel ... zoals reeds gezegd kan een goede cursus blijkbaar geen kwaad.
                      8) Zekers en vast Vista ... als je er mee wil leren werken natuurlijk.

Alles is gebaseerd op beveiliging, soms iets ambetanter maar beter. Het is als thuis een alarmsysteem hebben ... het is een goede beveiliging maar je moet steeds de code vormen, met een goede waakhond moet je eten en drinken geven en opkuisen.
                      Alleen de voordelen hebben en niet de nadelen is een moeilijke combinatie.

Je kan trouwens toch zelf kiezen ... je schakelt alle beveiligingen uit en je hebt er geen last meer van maar je bent minder beveiligd. Geen probleem voor iemand dat weet waar hij mee bezig is maar velen weten niet wat ze doen als ze iets moeten bevestigen. De vraag twee keer stellen laat meestal iets meer nadenken dat er "mogelijks" iets serieus aangepast kan worden.

Vergeet niet dat het steeds moeten bevestigen een gevolg is van al die klungels die niet nadenken als ze een PC gebruiken en altijd maar op OK klikken bij elk vensterke dat ze krijgen. Surfen ... "Install blablabla" => OK, chatten ... "Dit bestand uitvoeren ..." => OK en nog voorbeelden nodig?

Besluit ... al de problemen die je aanhaalt is een gebrek aan kennis om het deftig te gebruiken en vooral te configureren. Sorry maar het is zo.
                      Last edited by VerSeg; 25 september 2007, 13:25.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                        Als je je een beetje gedraagt en je verstand gebruikt heb je die dwaze nortons en mcAfee's gewoon zelfs niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Besluit ... al de problemen die je aanhaalt is een gebrek aan kennis om het deftig te gebruiken en vooral te configureren. Sorry maar het is zo.
                          Absoluut

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                            Als je je een beetje gedraagt en je verstand gebruikt heb je die dwaze nortons en mcAfee's gewoon zelfs niet nodig.
                            En als ge uw OS een beetje leert kennen, vooral weeral Vista om er verder op in te gaan, dan weet men dat men voldoende heeft aan een goede virusscanner en dat het OS al een deftige ingebouwde firewall heeft.
                            Het zijn net die "Security Suites" voor geobsedeerden die alles erdoor sleuren.
                            Zoals je aanhaalt ... met een beetje verstand heb je de helft van die toeters en bellekes zelfs niet nodig. Een AV is nu wel aan te raden.
                            Je hebt dus ook groot gelijk.

P.S. Ik ben content dat er toch ene is dat een beetje mee is met mijn idee.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ach, Zoals je ziet zijn er (wellicht gelukkig) verschillende meningen.
                              Er is niets of niemand die mij op dit moment kan overtuigen over windows vista.
                              Het geeft dus ook geen enkele zin om te ruzien over pro's en contra's. Voor mij blijft mac het betere systeem, Voor anderen, zoals Verseg is Windows de beter. Je kan voor alle euvels die ik opsomde wellicht een instelling veranderen, maar dat bedoelde ik nu net met het verlies aan tijd.
                              Als je dan toch een nieuwe pc neemt met vista, wacht dan misschien nog even tot de eerste service pack uitkomt.
                              Happy to be a MACcie
                              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Ach, Zoals je ziet zijn er (wellicht gelukkig) verschillende meningen.
                                Er is niets of niemand die mij op dit moment kan overtuigen over windows vista.
                                Het geeft dus ook geen enkele zin om te ruzien over pro's en contra's
                                Ruziên moet je niet, gedachten wisselen wel.
                                Het enige dat ik wilde aanhalen is dat het merendeel van de hier aangehaalde problemen te wijten zijn aan onwetendheid of oncorrect gebruik.
                                Niets of niemand moet je overtuigen, het moet je eigen wil zijn om iets te gaan gebruiken of niet maar dat laat niet weg dat correcte info gegeven mag worden.
                                Niet iedereen kan of moet alles weten of kennen maar het is niet omdat je iets niet volledig kan beheren (door gebrek aan info) dat je daarom het produkt moet afbreken.
                                Het is iets dat altijd terugkomt met elk produkt ... IE doet raar en de reacties zijn dat je maar FF moet gebruiken, Vista doet raar en je krijgt dat je maar iets anders moet gebruiken, een Canon doet raar en je zou dit nooit hebben met een Nikon. Iets afbreken of direkt overstappen naar iets anders is simpel maar daar leer je niets van ... probeer een probleem aan te pakken en de echte oorzaak weg te nemen ook al ligt het aan u zelve.
                                Leren lopen heb je ook gedaan maar als je elke keer dat je in het begin viel zou aanzien hebben als een reden om het slecht te vinden en het niet te moeten doen, dan waren we nu allemaal aan het kruipen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X