Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
    net als je een nieuwe autoradio installeert, zou de motor niet mogen sputteren.
    Toevallig op een post van u dat ik reageer maar dit is echt niet persoonlijk hoor.

Een autoradio correct installeren mag inderdaad geen problemen geven alhoewel het minste dat er fout gaat (ook in de radio) met de moderne wagens waar de uitlezing van computergegevens mee via de radiodisplay gestuurd worden kan je wel degelijk je auto problemen doen krijgen door de radio te vervangen.

Er is inderdaad héél veel dat niet zou mogen maar wel effectief zo is.

En spijtig genoeg is het zekers zo met software van verschillende fabrikanten ... er zijn zoveel miljoenen mogelijke hardwarecombinaties mogelijk dat ze onmogelijk alles getest kunnen hebben ... het zijn ook maar mensen zoals jij en ik dat zoiets ontwikkelen.

Volledig akkoord dat het vervelend is als je ermee zit maar uitsluiten kan je zoiets nooit. En bij elk OS was dit zo hoor ... ook XP werd in het begin geboycot.
    Zie eens naar de meningen over XP ... het OS dat nu door velen geprezen wordt.
    Last edited by VerSeg; 20 oktober 2007, 23:47.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
      Heb sinds een paar weken Vista , standaard geinstalleerd op mijn nieuwe pc.
      Het enige probleem wat ik heb kunnen ontdekken en niet echt moeilijk op te lossen is , is dat mijn internet verbinding zo af en toe eens wegvalt.
      Heb voor de rest geen problemen met Vista.
      Kortom, al met al ben ik (nog) tevreden met Vista .............
      Had ik ook last van, maar begon reeds onder XP. Router bleek het probleem te zijn (Dlink DI624).
      Vervangen door een DLink van het nieuwe N-type, en probleem opgelost.
      Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
        Had ik ook last van, maar begon reeds onder XP. Router bleek het probleem te zijn (Dlink DI624).
        Vervangen door een DLink van het nieuwe N-type, en probleem opgelost.
        Probeer eens Gutsy Gibbon > Ubuntu
        En installeer dan eens Ubuntu Studio....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oei oei, dat wordt dan een triple boot

Heb iets voor met Gutsy gibbon, nu denk ik dat ik de verkeerde heb gedownload.
          Desktop versie voor AMD64 & Intel (dus NIET de x86 versie).

Heb een intel C2D Q6600, dus dacht toch wel een 64bit processor? (kom hier nu toch wel over als een newbie, maar kom, "outen" is "in" dezer dagen )

Gibbon wil maar niet booten, ook niet als ik probeer in safe mode (2de optie in bootmenu).

Dadelijk eens de andere versie downloaden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
            Oei oei, dat wordt dan een triple boot

Heb iets voor met Gutsy gibbon, nu denk ik dat ik de verkeerde heb gedownload.
            Desktop versie voor AMD64 & Intel (dus NIET de x86 versie).

Heb een intel C2D Q6600, dus dacht toch wel een 64bit processor? (kom hier nu toch wel over als een newbie, maar kom, "outen" is "in" dezer dagen )

Gibbon wil maar niet booten, ook niet als ik probeer in safe mode (2de optie in bootmenu).

Dadelijk eens de andere versie downloaden.
            Ubuntu is an open source software operating system that runs from the desktop, to the cloud, to all your internet connected things.

Desktop Edition >>> 7.01
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Dank je theokus, had'm daar ook gedownload, alleen:

Daar krijg je nog eens een vraag:

What type of computer do you have?

Daar had ik eerst AMD64 and Intel computers gekozen(2de keuze), maar die wou niet booten.

De (1ste keuze) versie voor: Standard personal computer (x86 architecture, PentiumTM, CeleronTM, AthlonTM, SempronTM) wil booten.

Straks even zien om het te installeren.

Comment

Tot nu toe kan Vista me niet helemaal overtuigen. Het oogt wel mooi, maar het is me veel te "bazig", en ik denk dat ik een "klikvinger" zal krijgen ipv een muisarm. (dat laatste omdat je bijna voor elke letter dat je typt de toelating moet geven).
                Wat ik bedoel met "bazig":
                - Ik krijg bv een melding dat Vista bepaalde programma's uit het startmenu niet opstart voor de veiligheid. OK, bedankt voor de melding. In XP zet je dan gewoon een vinkje naast "in het vervolg niet meer weergeven", maar die keuze heb ik niet meer. En die melding komt om de paar minuten terug.
                - Ik zet een paar iconen vlak naast de sidebar, bij elke boot staan die telkens opnieuw een vijftal cm meer naar links...
                - De gadgets zijn ook nogal eigenzinnig: ik vind een gadget die beurskoersen weergeeft, wel max. 3. Ik denk, even de gadget uitrekken naar onderen toe, no way. En Colruyt wordt weergegeven als Etablissements F. Colruyt. In de gadget zie je dan staan Etablissements F.... OK, efkes rechtermuisknop klikken en dan bij opties de naam aanpassen. Vergeet het maar, niet aan te passen.
                - Als ik een document, gemaakt in een XP sessie open onder Vista is dat alleen lezen... Waar moeit Vista zich toch allemaal mee ????
                Ik mis nog enorm de soepelheid van XP.
                Last edited by nete; 22 oktober 2007, 08:34.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Tot nu toe kan Vista me niet helemaal overtuigen. Het oogt wel mooi, maar het is me veel te "bazig", en ik denk dat ik een "klikvinger" zal krijgen ipv een muisarm. (dat laatste omdat je bijna voor elke letter dat je typt de toelating moet geven).
                  Wat ik bedoel met "bazig":
                  - Ik krijg bv een melding dat Vista bepaalde programma's uit het startmenu niet opstart voor de veiligheid. OK, bedankt voor de melding. In XP zet je dan gewoon een vinkje naast "in het vervolg niet meer weergeven", maar die keuze heb ik niet meer. En die melding komt om de paar minuten terug.
                  - Ik zet een paar iconen vlak naast de sidebar, bij elke boot staan die telkens opnieuw een vijftal cm meer naar links...
                  - De gadgets zijn ook nogal eigenzinnig: ik vind een gadget die beurskoersen weergeeft, wel max. 3. Ik denk, even de gadget uitrekken naar onderen toe, no way. En Colruyt wordt weergegeven als Etablissements F. Colruyt. In de gadget zie je dan staan Etablissements F.... OK, efkes rechtermuisknop klikken en dan bij opties de naam aanpassen. Vergeet het maar, niet aan te passen.
                  - Als ik een document, gemaakt in een XP sessie open onder Vista is dat alleen lezen... Waar moeit Vista zich toch allemaal mee ????
                  Nete, probeer de nieuwe Linux-Ubuntu
                  Dat klikken was ik al gewoon in Vista omdat ik het ken van Linux.
                  Magere troost: hier draait alles perfect.

Verder gebruik ik afwisselend XP Pro en Vista Ultimate met DEZELFDE
                  data...en programma's.
                  Voor mij was dat dé voorwaarde.
                  Telt ook in Linux (met hier en daar een afwijking).
                  Begin maar eens nieuw programma's te leren...

Intussen heb ik ook nieuwe prog's gevonden die het goed doen in Vista.
                  Voor sommigen hier zal dat niets nieuws zijn maar voor mij wel.
                  Het mooie is: ze zijn gratis

Welke zijn nu die gevaarlijk programma's?

Omdat ik mezelf door en door ken heb ik niks tegen beveiliging en rechten
                  om prog's te gebruiken.
                  Om mijn werk vroeger heb ik zelfs de opdracht gegeven aan onze IT om
                  dat goed te organiseren en om mijn pc's goed af te schermen.
                  Want als ik tijd(?) had was er "mee bezig"

In het begin heb ik me ook geërgerd aan die beveiligingen maar dat gaat over
                  na een tijdje.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Het oogt wel mooi, maar het is me veel te "bazig", en ik denk dat ik een "klikvinger" zal krijgen ipv een muisarm. (dat laatste omdat je bijna voor elke letter dat je typt de toelating moet geven).
                    Op 2 minuten kunt ge daar vanaf zijn. ... gewoon zo instellen.

- Ik krijg bv een melding dat Vista bepaalde programma's uit het startmenu niet opstart voor de veiligheid.
                    http://support.microsoft.com/kb/930367/nl

Rechts klikken op desktop ... eerste keuze "Beeld" ... speel eens met die opties.
                    - De gadgets zijn ook nogal eigenzinnig:En Colruyt wordt weergegeven als Etablissements F. Colruyt.
                    Daarom dat het ook maar "gadgets" zijn hé.
                    Honderden documenten onder XP aangemaakt kan ik gewoon openen en bewerken onder Vista.
                    Maar je hebt vermoedelijk een multi-boot? Al eens de eigenschap van de map genomen waar uw documenten in staan?
                    Nete ... het zal eerder het wennen aan Vista zijn dat je nog ontbreekt ... dit komt nog wel hoor.
                    Last edited by VerSeg; 22 oktober 2007, 12:42.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oppassen met jullie drivers te updaten !!! 't zou kunnen dat vista denkt dat het een andere computer is, en je zou eens opnieuw mogen activeren (http://core.tweakers.net/nieuws/4999...activatie.html )

Dit is gewoon grappig, hier kun je zelfs als windows liefhebber niet rond, dat dit grappig is
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Oppassen met jullie drivers te updaten !!! 't zou kunnen dat vista denkt dat het een andere computer is, en je zou eens opnieuw mogen activeren (http://core.tweakers.net/nieuws/4999...activatie.html )

Dit is gewoon grappig, hier kun je zelfs als windows liefhebber niet rond, dat dit grappig is
                        MS is meer met geld bezig dan met wat anders....
                        Als ik hier zie wat Ubuntu Gutsy heeft gepresteerd op enkele maanden
                        en dit vergelijk met de vijf jaar die men aan Vista heeft "geprutst"....hieeel erg
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Nete ... het zal eerder het wennen aan Vista zijn dat je nog ontbreekt ... dit komt nog wel hoor.
                          Bedankt voor de tips.

Gedeelte van de onhebbelijkheden al kunnen omzeilen (toch nogal gortig vind ik voor een OS anno 2007 om zo te moeten zitten prutsen).
                          Ik probeer nu de PST file van outlook te verwijderen om ze te vervangen door mijn bestaande uit XP.
                          Wat dacht je ? Niet te verwijderen.
                          Dan maar onder XP opgestart en verwijderd en daarna in Vista verwezen naar de lokatie van mijn originele PST file en het werkt.

Gisteren heeft me iemand gezegd dat Microsoft zich absoluut een Apple imago wil aanmeten: je werkt MET het OS als een volslagen beginneling, maar probeer dan ook geen punt of komma naar je eigen inzicht aan te passen of je hebt problemen. Ik moet hem nog gaan gelijk geven.

@ Theokus: sinds Ubuntu draait Linux hier op een tweede computer, zeer vlot moet ik zeggen.
                          Helaas komt Ubuntu om de paar maanden met een update, die, voor zover ik weet niet als update over de oudere te installeren valt. Of heb ik het hier mis ?
                          Want om elke paar maanden alles opnieuw te installeren heb ik ook geen goesting.
                          Last edited by nete; 25 oktober 2007, 08:31.

Comment

Bedankt voor de tips.

@ Theokus: sinds Ubuntu draait Linux hier op een tweede computer, zeer vlot moet ik zeggen.
                            Helaas komt Ubuntu om de paar maanden met een update, die, voor zover ik weet niet als update over de oudere te installeren valt. Of heb ik het hier mis ?
                            Want om elke paar maanden alles opnieuw te installeren heb ik ook geen goesting.
                            Je kan kiezen:
                            - een volledige verse installatie
                            - of een upgrade vanuit je draaiende distro
                            Dus upgrade van Feisty naar Gutsy Gibbon,, je snapt me wel.
                            Ik kies steeds voor een verse installatie.
                            Jouw gebruikersbestanden kan je vooraf backuppen OF ze op een
                            2 de schijf laten staan voor eeuwig en altijd.
                            Dan doet het er niet he.

Intussen heb ik oplossingen gevonden voor:
                            - de e-mail en adressen (contactpersonen).
                            - databasegebruik via "Kexi" (gemakkelijke import of conversie)
                            - muziek en andere multimedia
                            - internet > draadloos werken is een makkie geworden
                            - ik gebruik nu ook Ubuntu Studio > schitterend mooie omgeving.
                            Dit alles draait perfect op een pc met niet zo geweldig veel vermogen...
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              - internet > draadloos werken is een makkie geworden
                              Theokus, jij werkt met Linux op een dektop én een notebook ? (een desktop sluit je in godsnaam toch niet draadloos aan op internet ?)

Intussen Vista al een beetje doen "luisteren", wel bizar dat je daarvoor bijna al de "beveiligingen" die ze ingebouwd hebben moet uitschakelen.
                              De Vista gadgets gan zo'n beetje hun eigen weg. Gisteren bij het opstarten stonden ze in omgekeerde volgorde, vandaag stond er één niet meer op de Gadgetbalk rechts, maar helemaal links op het bureaublad.
                              Allemaal toch nogal bizar voor het "OS van de eeuw".

Wat ik ook constateer is dat mijn HD nu en dan minuten aan één stuk staat te "ratelen". ik heb al indexering uitgezet, maar dat helpt precies niet zo veel.

Comment

Theokus, jij werkt met Linux op een dektop én een notebook ? (een desktop sluit je in godsnaam toch niet draadloos aan op internet ?)
                                Neen toch niet.
                                Linux staat op idd. een desktop.
                                Is een reservecomputer of ook computer waarmee ik van alles probeer.
                                Deze staat draadloos in verbinding met de hoofdpc en dit via een router.

Op de laptop staat XP Pro.
                                Kan ik ook draadloos mee werken via die router.

Op mijn hoofdpc staat Vista > aparte schijf.
                                En Xp Pro ook op een aparte schijf.

Intussen Vista al een beetje doen "luisteren", wel bizar dat je daarvoor bijna al de "beveiligingen" die ze ingebouwd hebben moet uitschakelen.
                                De Vista gadgets gan zo'n beetje hun eigen weg. Gisteren bij het opstarten stonden ze in omgekeerde volgorde, vandaag stond er één niet meer op de Gadgetbalk rechts, maar helemaal links op het bureaublad.
                                Allemaal toch nogal bizar voor het "OS van de eeuw".
                                Heb hier vier gadgets: temperatuur (Kleine Brogel), een klok, een kalender
                                en een buienradar. Bij het opstarten van de pc komen die netjes terug zoals
                                ze afgelsoten werden...

Wat ik ook constateer is dat mijn HD nu en dan minuten aan één stuk staat te "ratelen". ik heb al indexering uitgezet, maar dat helpt precies niet zo veel.
                                Gebeurt hier ook maar toch niet zo lang...
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X