Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Het is idd niet normaal VerSeg, maar hij zit er toch mee.

Dat opnieuw installeren van het systeem is ook hetgeen wat ik eigenlijk in zijn geval zou doen, temeer daar tom nu toch niet veel kan gebruik maken van zijn systeem.

Zelf zoek ik graag uit waar de oorzaak ligt, het kan altijd van pas komen later, als je symptoom X en Y krijgt, wat is de diagnose en evt. oplossing.

Tom blijft ook volharden en zoekt uit waar het scheelt Doch als het blijft duren zou ik ook van mijn hart ne steen maken en formateren en clean installen.

Na windows installatie, drivers chipset en randapparaten, dan eerstes een AV en daarna de nodige software.
    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
      Zelf zoek ik graag uit waar de oorzaak ligt, het kan altijd van pas komen later, als je symptoom X en Y krijgt, wat is de diagnose en evt. oplossing.
      Die mening heb ik ook maar als het zodanig fout loopt en er staat nog niet veel op dan is het misschien een simpeldere maar daarom geen betere oplossing.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

merci voor de hulp, ik krijg geen crashende explorers meer, geen rundll32.exe-foutmeldingen, het enige is die IE die niet werkt.

olé !

Niet zo erg die IE, vermits ik toch Firefox-adept ben, maar geeft dit in de toekomst geen problemen ivm updates etc.. ??
        Heb gisteren gemerkt dat sommige Vista-opties voor internet-verbindingen constant gaan zoeken voor IE, en die werkt dan niet...

Heb er wel heel wat updates (KBzoveel, KBzoveel etc), scans, analyzers etc. voor moeten laten bollen en ik 'weet' zelfs niet of nu alles in orde is.
        EDIT: op verschillende fora werd gewezen op problemen met Nero, en laat dit pakket nu zowat het enige zijn dat is meegeleverd én meegeïnstalleerd, dat verwijderd en misschien was dit wel dé sleutel tot de oplossing.. exxos stuurde me net ook nog naar de bewuste pagina, voor anderen die hier misschien over struikelen:
        http://forums.microsoft.com/TechNet/...0778&SiteID=17

Ondertussen stilaan al terug wat soft geïnstalleerd (na ALLES eerst te scannen met ge-update virusscanners AVG en NOD32), heb dus nu eigenlijk al geen zin meer in full install..

Conclusie: wat ik NU PAS zie van Vista bevalt me redelijk, vooral de schermweergave is nice, wel nog wat aanpassen qua functies en wat-zit-waar, maar mijn programma's functioneren (en dat is voor mij prioritair), EN die werking ken ik vanbuiten bij wijze van spreken.
        ivm vista an sich: mijn eerste indruk blijft dat dit systeem veel te makkelijk onderuit te halen valt.. en dat er zaken toch niet in orde blijken te zijn,

er is bv. geen enkele mogelijkheid om IE apart terug te zetten (via CD zoals Exxos aangaf, is het blijkbaar niet gelukt) en via de url die theokus me gaf, zegt men doodleuk: U heeft al IE7 in uw OS, wil U IE voor een andere pc (XP, 2000 etc..), dan kan U hier downloaden.. ja, hehe, zo geraken we er niet. En ik riskeer het niet om de versie voor XP te gebruiken...

(Noot:
        ook zeer vreemd: ik kon geen geluid afspelen, geen apparaat aanwezig..
        nu, ook niet zo erg, vermits ik er een m-audio audiophile voor heb, en die ging installeren en die overigens PRACHTIG geluid geeft, maar dit is toch ook wel erg slordig voorbereid blijkbaar.)

ps: ik hoop dat dit één van de laatste posts hierrond was, maar ik kan toch al terug werken (en gelukkig heel wat sneller dan op mijn versleten WIN2K-bak), waarvoor dank aan allen in dit topic.
        Last edited by tom314; 19 oktober 2007, 18:05.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Al blij dat je zover bent geraakt tom!

Of dat problemen gaat geven, heb geen idee. Ik gebruik ook FireFox, maar heb wel een werkende IE staan.

Je hebt nu toch geluid hoop'k?

IE 7 kan je niet zomaar gaan verwijderen, volgens mij is de enige optie om die terug werkend te krijgen dat je gaat moeten een verse vista-install doen.

Wat ik je heb laten doen zijn systeembestanden laten herstellen, dacht niet dat hij dan gaat kijken of IE7 nog naar behoren werkt.

Nu bedenk ik net dat de google-toolbar ook al eens durft fouten te geven in IE7, ik zag deze installed staan in het hijacklogje. Verwijder eens alle toolbars (google-toolbar, winamp toolbar) en probeer eens.

Je kan ook IE7 opstarten zonder plugins of add-ons, VerSeg heeft het al aangehaald. Mss nu eens kijken wat ie dan doet, sinds uw pc toch normaal begint te werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
            Al blij dat je zover bent geraakt tom!

Of dat problemen gaat geven, heb geen idee. Ik gebruik ook FireFox, maar heb wel een werkende IE staan.

Je hebt nu toch geluid hoop'k?

IE 7 kan je niet zomaar gaan verwijderen, volgens mij is de enige optie om die terug werkend te krijgen dat je gaat moeten een verse vista-install doen.

Wat ik je heb laten doen zijn systeembestanden laten herstellen, dacht niet dat hij dan gaat kijken of IE7 nog naar behoren werkt.

Nu bedenk ik net dat de google-toolbar ook al eens durft fouten te geven in IE7, ik zag deze installed staan in het hijacklogje. Verwijder eens alle toolbars (google-toolbar, winamp toolbar) en probeer eens.

Je kan ook IE7 opstarten zonder plugins of add-ons, VerSeg heeft het al aangehaald. Mss nu eens kijken wat ie dan doet, sinds uw pc toch normaal begint te werken?

heb es snel geprobeerd, die 'kale' IE werkt niet.

googlebar en winampbar zijn er nu idd bijgekomen, maar gisteren bv. nog niet, en toen deed 'em het ook niet.. weet echt niet wat daar scheef zit, maar zoals gezegd, nergens geen last van op de moment

eindelijk eens aan 't genieten van snel werken zonder popups die ambetant doen.
            ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Tom,

Een verse installatie zou je moeten klaar krijgen binnen een uurtje
              En nogmaals kijk eens na in Apparaatbeheer of daar alles in orde is.

Bewaar ook de Vista-drivers op een aparte plaats > 2 de harddisk, usb-stick of op CD.

Nu je ervaring hebt () zou ik resoluut gaan voor een verse install.
              Ik heb dit 5 keren gedaan binnen de 10 maanden...
              Zoals dat nu bij jou gaat: daar kon ik niet van slapen
              (ok en neen, het is niks om mee te lachen)
              Momenteel zijn er ook meer drivers voor Vista beschikbaar.

De 1ste installatie van Vista heb ik gedaan volgens het boekje....
              Bij de laatste heb ik naar niks gekeken en de installatie zijn gang laten gaan.

Het zoeken naar de juiste drivers bij de harwaremakers kan ook voor raadsels zorgen.
              Ze zijn er wel maar de variaties...

Vertrouwen komt er ook met iets ervaring
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Blij dat dit zo goed als opgelost is.

Het is eigenlijk wel begrijpbaar dat een nieuw operating system kinderziektes toont. Ontelbaar mogelijke hardware configuraties. Elk onderdeeltje heeft wel zijn stuursoftware nodig. Software dient aangepast.

Niet verwonderlijk dat er al eens iets foutloopt, we kunnen niet verlangen dat men bij MS alle mogelijke configuraties gaat uitproberen.

Daar heeft het bedrijfje van Jobs wel het voordeel, dat alle core-onderdelen in eigen huis of in eigen beheer gemaakt worden. Daar is het enkel zaak van de randapparatuur goed werkend te krijgen bij de release van een nieuw OS.Lijkt me niet verwonderlijk dat men dan zegt: ze kunnen het wel bij apple!?

Comment

@ theokus: misschien idd wel, maar zoals je zegt de drivers etc.. daar heb ik niet veel kaas van gegeten, en ik weet ook niet goed waar ik allemaal op moet letten (toetsenbord-muis, harddisks, netwerkadapter, etc..), schrik dat ik iets vergeet, maar gisteravond laat is explorer.exe nog wel es een keer gecrasht (hoewel ik dat bij xp en win2k ook wel es heb zien gebeuren), dus kan toch wel zijn dat ik nog aan zo'n verse install begin

@ exxos: idd, randapparatuur etc is natuurlijk niet ms hun ding, maar dan zou het systeem niet mogen platgaan vind ik. net als je een nieuwe autoradio installeert, zou de motor niet mogen sputteren. het systeem zou veel meer zelfbeschermend mogen zijn (en dan is het aan de makers van software om wat meer hun best te doen)
                  ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
                    @ exxos: idd, randapparatuur etc is natuurlijk niet ms hun ding, maar dan zou het systeem niet mogen platgaan vind ik. net als je een nieuwe autoradio installeert, zou de motor niet mogen sputteren. het systeem zou veel meer zelfbeschermend mogen zijn (en dan is het aan de makers van software om wat meer hun best te doen)
                    Tom, dat is nu net wat Vista is of zou moeten zijn.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Met al die verhalen over vista, krijg ik er ook zin in om het weer eens te proberen . Volgende week als leopard hieropstaat, waar bootcamp standaard inzit, vista weer eens installeren op mijn i-mac .

nadeel zit hier maar 250 gig in die i-mac, weet er iemand of het gemakkelijk is, om de hd te vervangen in een i-mac ? Of werkt dat even goed via firewire (usb 2.0 is te traag) vanop een externe hd ?

(procedure ondertussen gevonden http://home.comcast.net/~woojo/DFFA5...sassembly.html).
                      Last edited by jdm; 20 oktober 2007, 13:43. Reden: ok procedure gevonden ;)
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Met al die verhalen over vista, krijg ik er ook zin in om het weer eens te proberen . Volgende week als leopard hieropstaat, waar bootcamp standaard inzit, vista weer eens installeren op mijn i-mac .

nadeel zit hier maar 250 gig in die i-mac, weet er iemand of het gemakkelijk is, om de hd te vervangen in een i-mac ? Of werkt dat even goed via firewire (usb 2.0 is te traag) vanop een externe hd ?

(procedure ondertussen gevonden http://home.comcast.net/~woojo/DFFA5...sassembly.html).
                        Het enige wat ik weet is dat Vista zal draaien met bootcamp.
                        Heb ik reeds gezien een tijdje terug > op een laptop van Apple.
                        Ik had ook begrepen dat Apple zelf iets doet tijdens de installatie van Vista
                        met de drivers die nodig zijn.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Hier op de website van apple zelf : ( http://www.apple.com/benl/macosx/features/bootcamp.html ) bootcamp ondersteunt de 32 bits versies van xp en vista . Dus daar mag het probleem niet liggen.

'k ga gewoon eens rond moeten snuffelen op internet, wat voor hd ik best gebruik om die 250 gig te vervangen
                          To make your dreams come true, wake up

Comment

@ theokus: misschien idd wel, maar zoals je zegt de drivers etc.. daar heb ik niet veel kaas van gegeten, en ik weet ook niet goed waar ik allemaal op moet letten (toetsenbord-muis, harddisks, netwerkadapter, etc..), schrik dat ik iets vergeet, maar gisteravond laat is explorer.exe nog wel es een keer gecrasht (hoewel ik dat bij xp en win2k ook wel es heb zien gebeuren), dus kan toch wel zijn dat ik nog aan zo'n verse install begin

Couldn't agree more tom. Maar ja he, in an ideal world

Comment

Een besturingssysteem hoort wel bij de "kern" van je PC hé. Iets wat je van een autoradio moeilijk kan zeggen. Een besturingssysteem vergelijk je beter met de sturing van je motor.
                              Een aantal drivers zijn heel belangrijk om je PC goed te laten lopen omdat die heel nauw samenwerken met essentiële hardware.
                              Als de aansluiting van je "kabelloos" gaspedaal van je auto het niet meer doet, dan zal je niet ver meer geraken hé. Het is nochtans een detail...

Software is normaal niet in staat om het besturingssysteem lam te leggen. Daar zijn helaas een aantal uitzonderingen op. 1 daarvan zijn juist anti-virus programma's. Bij Vista heeft men juist daar i.v.m. XP een aantal uit de kluiten gewassen aanpassingen aan aangebracht, wat ook de reden is dat oudere anti-virus pakketten voor XP niet draaien onder Vista...

Die vergelijking met die autoradio loopt dus behoorlijk mank, zelfs als je daarmee derden software bedoelt...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Heb sinds een paar weken Vista , standaard geinstalleerd op mijn nieuwe pc.
                                Het enige probleem wat ik heb kunnen ontdekken en niet echt moeilijk op te lossen is , is dat mijn internet verbinding zo af en toe eens wegvalt.
                                Heb voor de rest geen problemen met Vista.
                                Kortom, al met al ben ik (nog) tevreden met Vista .............
                                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Working...
                                X