Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties in aangeboden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reacties in aangeboden

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
    Tiens, nog nooit iemand tegengekomen in een warenhuis die alle kopers van een
    bepaald product afraadt om het daar te kopen omdat het in een andere winkel
    goedkoper is.

Ik ken wel de rode telefoon van de Colruyt waar je kan melden dat een bepaald
    product goedkoper is bij de concurrentie. Na controle passen ze dan hun prijs aan.

Is dit niet het idee achter het huidig systeem ?

Verkoper bepaalt zijn verkoopsprijs.
    Geïnteresseerde kopers kunnen (via PM) melden dat de prijs eigenlijk te hoog is vergeleken met bvb nieuwprijs.
    Verkoper kan evt daarop ingaan en prijs aanpassen.
    Maar de uiteindelijke koper bepaalt voor zichzelf wat hij/zij er voor wil geven.

Anderzijds kan ik wel begrip opbrengen voor de opmerking dat er iets niet klopt als een 2ehands product
    verkocht wordt aan nieuwprijs. Maar wie die prijs toch betaalt heeft imho zijn huiswerk niet goed
    gemaakt of heeft gewoon geld te veel
    welja, vergeet niet dat dit een soort digitaal equivalent van een fotoclub is.
    je slag proberen te halen op de kop van mede-forumleden?
    zo'n gedrag mag opgemerkt en gecorrigeerd worden, imho

bd kan je helemaal niet vergelijken met een grootwarenhuis.
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht

Mijn gedacht,
      B.D. is (was?) toch oorspronkelijk voor en door fotografen?

Comment

heb hier al meedere keren in het verleden over geschreven, kan zo meerdere leden opzoeken die alleen maar lid zijn voor in en verkoop van fotoapertuur.
        de ene week vragen ze iets te koop en de week daarop wordt het weer aangeboden door die koper.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als een nieuw toestel uitkomt en bijvoorbeeld 5200€ gaat kosten dan kan je dit na enkele maanden al aan 4200€ kopen ... nieuwprijs dan.
          Stel dat ik als eerste zo'n toestel kocht aan 5200€ en dit na 3 maand beu ben, dan is 5200 - 25% = 3900€ al een redelijke lage prijs voor mij en een groot verlies van 1300€.
          Als iemand dan gaat vergelijken met de dan geldende nieuwprijs, dan zit er maar 300€ meer verschil tussen nieuw en tweedehands.
          Als je dan nog eens gaat zoeken naar een online-winkel met minder waarborg, zonder service of zonder handleidingen in je eigen taal dan wordt het verschil mogelijks nog kleiner.
          Als die dan zijn toestel na drie maand beu ook zou zijn en het verkoopt aan 75% van de aankoopprijs dan zit je maar aan 3150€ meer.
          Als je dan de twee gaat vergelijken, dan vraagt de eerste inderdaad meer dan de tweede maar is een van hen dan een profiteur? Ik denk eerder dat dit een normale en logische zaak is. Net als bij nieuw zal bij tweedehands de ene meer betalen dan de andere.

Is een hogere vraagprijs daarom een nadeel? Niet altijd ... als je 2 identieke toestellen verkoopt en het ene een derde goedkoper dan zijn er ook heel veel mensen die gaan denken dat het goedkoopste vermoedelijk in minder goede staat is dan het andere of eraan gaan twijfelen of het wel te betrouwen valt.

Commentaar geven is simpel maar er eerst eens over nadenken wat de reden is of de mensen gerust laten is iets moeilijker.

Ik blijf erbij ... koop het niet als het u niet aanstaat en laat een ander gerust.
          Wie zegt trouwens dat de staat van de toestellen dezelfde is? Misschien heeft het goedkopere toestel er ook al 50.000 kliks meer op zitten.

Als je zelf iets verkoopt wil je trouwens toch ook graag zoveel mogelijk krijgen?

En zoals reeds aangehaald ... dit topic is zo onzinnig als het groot is ... weer een gevonden achterpoortje om toch iets te kunnen posten dat je op een andere plaats niet kunt of mag.

Een echte kindertuin wordt het hier.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
            Mijn gedacht,
            B.D. is (was?) toch oorspronkelijk voor en door fotografen?
            Klopt volledig maar waarom dan de verkoop van een collega-fotograaf bekritiseren?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Allez , laat ons es wat mensen verwittigen ...

Hey iedereen !!!! Er verkoopt iemand een 5D van een half jaar oud voor de prijs van een nieuwe met batterygrip

Voila, men is gewaarschuwd
              www.Klikkerdeklik.be
              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Klopt volledig maar waarom dan de verkoop van een collega-fotograaf bekritiseren?
                -Is niet persoonlijk maar een vaststelling, die velen goed uitkomt.en geen aanval op een colega fotograaf,verre van!
                -Inderdaad iedereen wil zo veel mogelijk voor zijn/haar object, maar waarom al achter korte tijd? is het een nieuwe, dan houd je die toch langer?,de doorsnee burger kan hem niet alle 3 maand een ander toestel kopen dunkt me,
                dus of het word verkocht door omstandigheden, of men is handelaar.
                -waarom mag die vraag dan niet openlijk gesteld worden in het forum van de verkoop? juist omdat het bepaalde mensen goed uitkomt.
                -waarom zou dit een nutteloze discusie zijn? aan het aantal postings te zien en het aantal vieuws, is dit niet zo.
                -De kopers zijn toch ook fotograaf-collega's?

Mvg Des

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                  Allez , laat ons es wat mensen verwittigen ...

Hey iedereen !!!! Er verkoopt iemand een 5D van een half jaar oud voor de prijs van een nieuwe met batterygrip

Voila, men is gewaarschuwd
                  Kijk dat vind ik nu belachelijk !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    als we dan toch mensen wil helpen, laten we dan een onderdeel starten waar mensen achter giften vragen

dat is dan toch tenminste "eerlijk" te noemen
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

zou ik nog wel reageren ?? 't is eigenlijk toch niet de moeite, maar soit.

@ Verseg : Waarom komt er in jouw redenatie nooit een KOPER voor ? Er is nl ook een collega fotograaf die iets koopt. En in vele gevallen is de koper minder ervaren dan de koper. Vandaar dat een site als BD partij zou moeten kiezen voor de koper, niet voor de verkoper.

Kopen op BD zou eigenlijk moeten betekenen kopen in vertrouwen.

Als een nieuw toestel uitkomt en bijvoorbeeld 5200€ gaat kosten dan kan je dit na enkele maanden al aan 4200€ kopen ... nieuwprijs dan.
                      Stel dat ik als eerste zo'n toestel kocht aan 5200€ en dit na 3 maand beu ben, dan is 5200 - 25% = 3900€ al een redelijke lage prijs voor mij en een groot verlies van 1300€.
                      Als iemand dan gaat vergelijken met de dan geldende nieuwprijs, dan zit er maar 300€ meer verschil tussen nieuw en tweedehands.
                      gij maakt het echt bont zelle. Waarom zou je de prijs vergelijken met de prijs die JIJ betaalt hebt ???? volgens mij is de enige echte richtprijs de HUIDIGE nieuwwaarde.

En als ik jouw redenatie dan moet volgen. Waarom wordt een Canon 17-40 tegenwoordig dan 2° hands 100 eur meer verkocht dan een half jaar geleden ??? Omdat de HUIDIGE NIEUWPRIJS gestegen is. Er zijn er dus die hun 17-40 tov van hun aankoopprijs redelijk duur kunnen verkopen omdat de lens in niewprijs gestegen is.

---

Maar idd met een discussie komen we hier niet uit. Enige oplossing die ik momenteel zie zitten is een "2° hands koopgids" met daar de richtwaarden van de huidinge lenzen en body in. En onderaan elk bericht in de marktplaats een link naar die "koopgids" ... maarja, wie gaat dat weer op zich nemen (utopie dus)
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Heb je'm niet?
                        Dat is gewoon gedaan om reactie uit te lokken.
                        Ik hoop ook dat de TS een grapje maakt want anders wil ik hem wel helpen aan de echte nieuwprijs :
                        http://www.studio73.be/content/studi...159&startrow=7
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                          Kijk dat vind ik nu belachelijk !
                          Voila , en dat is nu net het punt van deze topic hihi
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            heb hier al meedere keren in het verleden over geschreven, kan zo meerdere leden opzoeken die alleen maar lid zijn voor in en verkoop van fotoapertuur.
                            de ene week vragen ze iets te koop en de week daarop wordt het weer aangeboden door die koper.
                            grt,bouk.
                            Just bouk!
                            Heb ik ook al een paar keer gezegd hier.
                            Kan daar niet goed tegen...
                            Ik vind ook dat van de verkoper alles moet geweten zijn of mag geweten zijn.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Misschien zou er een template moeten zijn waaraan een topic in aangeboden minimaal moet voldoen -

Zoals
                              - omschrijving
                              - ouderdom
                              - vraagprijs
                              - reden van verkoop
                              - eventueel een e-mail adres (maar iedereen wil zijn email adres niet op het net)
                              Voilà, goed begin!
                              Is er nog garantie op het materiaal ja of neen.
                              De minimale gegevens van de verkoper moeten gekend zijn...
                              En liefst zou ik het beperkt houden bij leden die lidmaatschap betaald hebben,
                              zo ben ik toch als koper minimaal gerust gesteld.
                              Die "reden van verkoop" kan omzeild worden, geeft mij geen zekerheid
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht

Ben ik het helemaal me eens!
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X