Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties in aangeboden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reacties in aangeboden

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
    Misschien een manke vergelijking, maar hetzelfde gaat op voor bvb die "belspelletjes"...

Het is dus "ok" dat "naïeve" mensen zich mogen laten bedriegen
    Die belspellekes is een ander probleem ...
    Je belt en je weet niet eens of je wel binnen geraakt maar betaalt toch de communicatie.
    Je geeft een antwoord en ze zeggen dat het fout is ook al is het juist.
    Je geeft dus geld "voor" je iets hebt want het vormen van het nummer kost u geld.

Bij aankoop van een toestel ben je zeker dat je iets hebt voor je geld (toch als je zelf afhaalt), je betaalt misschien te veel maar je had de kans te vergelijken.

Bij die belspellekes is het al bedrog vooraf, ze liegen tegen u en bieden iets aan dat er niet is. Ze veranderen de verstopte antwoorden terwijl dit even uit beeld is en maken u wijs dat het er niet tussen stond. Dat is bedrog en diefstal want je kent het antwoord, je geeft het correct antwoord en ze zeggen toch dat je verkeerd bent.

Hoe ver wil je gaan met waarschuwen? Ga je ook de winkels in fotomateriaal aanhalen? Een 1D MKIII kan tussen 2 winkels meer dan 700€ schelen (zelf gezien). Ga jij die dure winkels dan ook aanschrijven om te melden dat ze te veel vragen?

En met welke nieuwwaarde wordt hier meestal vergeleken? Heel dikwijls met een online winkel waar je een toestel krijgt met 1 jaar waarborg i.p.v. 2, zonder Nederlandstalige handleiding en waar je een paar weken "na betaling" pas uw materiaal krijgt ... da's ook geen eerlijk vergelijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk bericht
      Beste Doc,

Zoals ik ook al in mijn PM zei heb ik naar de prijzen gekeken van andere tweedehandstoestellen hier en elders te koop. Jij hebt me gewezen op de huidige nieuwprijs en ik heb dan ook meteen mijn vraagprijs aangepast.
      Maar voor 650 zoals jij voorstelde doe ik hem toch niet weg zenne

Loes
      Ik heb gezien dat je de prijs hebt aangepast, maar je vraagt nog altijd maar 15€ minder dan de nieuwprijs voor de body met lens. Wetende dat de grip ongeveer zoveel kost als de lens vind ik dit nog steeds geen verantwoorde prijs. Ik reken meestal de verkoopprijs van iets 2de hands rond de 75% van de nieuwprijs (op dat moment)
      Maar Loes, je moet je niet aangesproken voelen, dit topic heb ik niet alleen gestart door uw prijs er zijn er genoeg die dit nog doen.

P.S. Ik zou er zelf zelfs geen 650 aan geven, voor mij zou het een reserve body zijn en daar wil ik niet zoveel aan uitgeven.Maar dat lijkt me wel een gerechtvaardigde prijs.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Sorry maar nu ga ik even neer :

Gepost door Doc in aangeboden :

Te koop Canon 5D net geen 6 maand oud.
        Vaste prijs 2300€
        De 5D kost nieuw 2100.

Goed bezig zou ik zo zeggen, eerst zelf de opmerking maken naar mensen toe en het 5min later zelf doen.
        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Ik heb gezien dat je de prijs hebt aangepast, maar je vraagt nog altijd maar 15€ minder dan de nieuwprijs voor de body met lens. Wetende dat de grip ongeveer zoveel kost als de lens vind ik dit nog steeds geen verantwoorde prijs.
          Sorry maar dit vind ik een ongepaste reactie.
          Je ontneemt hiermee een verkoper elke kans om iets aan een deftige prijs te verkopen. Zowel een koper als een verkoper heeft rechten waar wij ons niet mee moeten moeien, zekers niet onder elkaar. Als u het toch niet koopt, laat de mensen dan rustig doen.
          Als u morgen een nieuwe body wil kopen dan zal u ook liefst zoveel mogelijk voor je oude krijgen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
            De 5D kost nieuw 2100.

Goed bezig zou ik zo zeggen, eerst zelf de opmerking maken naar mensen toe en het 5min later zelf doen.
            Maar je kan er ook ergens eentje kopen aan 1.749,00 EUR ... een demo met garantie, dus zou hij maar 1749 aan 75% of 1312 mogen vragen ... nu 1000€ te veel dus.

P.S. Ik hoop dat deze redenering niet te veel doorgedreven wordt anders is mijn 5D ook niks meer waard.
            Last edited by VerSeg; 19 september 2007, 09:22.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

I think it's crazy that comments aren't allowed in that section.
              I think it's crazier when people don't bother to even state their price.
              That's one thing that irritates the pants off me. I'll never make the effort to PM, call or enquire for a price on anything I want.

If you're selling, then SELL it. Be brave, honest and bold. Put a price there!
              Stuff is only worth what someone will pay, BD has probably the sharpest pricing in the land, simply because everyone knows the value, and then tries to get it for even less. Driving prices down further.

Auctioning should be left for ebay and the like, where everything is clear and obvious, here it's just open to misuse.

Oh well, I'll always be the difficult one I guess.

(My personal observations based on experience)

Comment

toch een manier om te discussieren, wat in het forum kopen verkoop niet kan/mag.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Elke post hierboven is een extra argument voor de stelling dat het zeer wijs is geen reacties toe te laten in "Aangeboden".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk bericht
                    Beste Doc,

Zoals ik ook al in mijn PM zei heb ik naar de prijzen gekeken van andere tweedehandstoestellen hier en elders te koop. Jij hebt me gewezen op de huidige nieuwprijs en ik heb dan ook meteen mijn vraagprijs aangepast.
                    Maar voor 650 zoals jij voorstelde doe ik hem toch niet weg zenne

Loes
                    Je moet helemaal geen verantwoording geven aan personen die niks met je aanbod te maken hebben.

Ik vind het heel ongepast wat hier gebeurd. Vroeger werden threads rechstreeks verpest door mensen die helemaal niet opzoek waren maar toch interresant wilde doen, nu gebeurd het door een omweg.

Als iets niet kan in je topic, moet een moderator maar contact opnemen.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

De 5D kost nieuw 2100.

ik geef je geen ongelijk hier in,
                      De dag dat we niet meer mochten posten bij een aanbieding vond ik het al een heel rare gedachte, volgens mij kan het niet zijn dat we er niet kunnen op reageren en vragen stelen,die iedereen kan meelezen.

Als ik het zo eens bekijk; het is niet voor handelaars bedoeld das fijn, maar als je 2é handsspullen aan nieuwprijs gaat verkopen ben je wel een handelaar volgens mij, en dat standpunt kun je me niet afklappen.

En wat is de reden dat we niet meer mogen reageren? een deftige aub !

En inderdaad als je mailt reageert men soms niet, een forum is nogaltijd een plaats voor open discussies, ook voor wat de verkoop betreft van matriaal,
                      waarom mag dat niet openlijk? als ik iets verkoop wil ik daar een bod op en het hoogste bod is voor mij de gene die het koopt poepsimpel,maar als dat anoniem gebeurt dan is er geen openlijk bod maar aleen geheimzinig gedoe,en je kan niet eens op vraag van de verkoper een paaar voorbeelden posten als men dat vraagt,maar je moet wel 5 x hetzelfde doormailen,naar verschillende geintreseerden.

en zoals al aangehaald, somige dingen worden aan de prijs van nieuw verkocht,en dan zou je de verkoper daar niet mogen op wijzen? das hypocriet!! en dan die opmerking van een paar regels geleden ,,, als IK vind dat de verkoopprijs te hoog ligt ?????? dan stuur ik wel een pm .goed bezig ,
                      wie heeft daar nu een boodschap aan, ach ja de handelaar zekers

Laat maar zitten tis toch praat tegen de vaak .

Comment

De 5D kost nieuw 2100.

Heb je'm niet?
                        Dat is gewoon gedaan om reactie uit te lokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Heb je'm niet?
                          Dat is gewoon gedaan om reactie uit te lokken.

Dat denk ik niet hoor.
                          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            I think it's crazy that comments aren't allowed in that section.
                            I think it's crazier when people don't bother to even state their price.
                            That's one thing that irritates the pants off me. I'll never make the effort to PM, call or enquire for a price on anything I want.

If you're selling, then SELL it. Be brave, honest and bold. Put a price there!
                            Stuff is only worth what someone will pay, BD has probably the sharpest pricing in the land, simply because everyone knows the value, and then tries to get it for even less. Driving prices down further.

Auctioning should be left for ebay and the like, where everything is clear and obvious, here it's just open to misuse.

Oh well, I'll always be the difficult one I guess.

(My personal observations based on experience)

Misschien zou er een template moeten zijn waaraan een topic in aangeboden minimaal moet voldoen -

Zoals
                            - omschrijving
                            - ouderdom
                            - vraagprijs
                            - reden van verkoop
                            - eventueel een e-mail adres (maar iedereen wil zijn email adres niet op het net)
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Tiens, nog nooit iemand tegengekomen in een warenhuis die alle kopers van een
                              bepaald product afraadt om het daar te kopen omdat het in een andere winkel
                              goedkoper is.

Ik ken wel de rode telefoon van de Colruyt waar je kan melden dat een bepaald
                              product goedkoper is bij de concurrentie. Na controle passen ze dan hun prijs aan.

Is dit niet het idee achter het huidig systeem ?

Verkoper bepaalt zijn verkoopsprijs.
                              Geïnteresseerde kopers kunnen (via PM) melden dat de prijs eigenlijk te hoog is vergeleken met bvb nieuwprijs.
                              Verkoper kan evt daarop ingaan en prijs aanpassen.
                              Maar de uiteindelijke koper bepaalt voor zichzelf wat hij/zij er voor wil geven.

Anderzijds kan ik wel begrip opbrengen voor de opmerking dat er iets niet klopt als een 2ehands product
                              verkocht wordt aan nieuwprijs. Maar wie die prijs toch betaalt heeft imho zijn huiswerk niet goed
                              gemaakt of heeft gewoon geld te veel
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                                Elke post hierboven is een extra argument voor de stelling dat het zeer wijs is geen reacties toe te laten in "Aangeboden".
                                raak!

Comment

Working...
                                X