Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties in aangeboden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reacties in aangeboden

In het begin was ik er ook voorstander van dat je niet meer kon reageren in aangeboden. Maar nu loopt het toch de spuigaten uit vind ik.
    Als je de verkoopprijzen van de 30D bodies bekijkt.
    Er staat momenteel een op met grip voor 900€ de nieuwprijs voor een body met kitlens bedraagt nog 865€. Dan vind ik het toch niet meer dan normaal dat je de mensen hiervoor kan verwittigen.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Re: Reacties in aangeboden

je kan toch gewoon een pm sturen
    en als het te duur is kijk je toch gewoon verder, of je koopt gewoon een nieuwe én aan een lagere prijs dan een tweedehandse!

Comment

En als er iemand 900€ wil geven, is dat toch fijn voor de verkoper?
      Eventuele kopers kunnen zich zelf toch ook informeren?

Comment

De verkoper zal zelf ook wel merken dat er niet veel reacties komen als het echt te duur is.
        Ik vind dat we ons niet moeten moeien met andermans verkoop en zeker niet als je zelf geen interesse hebt.
        Het is aan de klant om uit te maken hoeveel hij wil geven voor tweedehands en eventueel een lager bod te doen via PM.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ja, het is aan de verkoper zelf om de prijs voor zijn artikelen te bepalen. En mocht dat te duur zijn, dan merkt die dat vanzelf wel. Meestal stuur ik een pm mocht blijken dat de verkoopprijs wel erg hoog is. En dat helpt ook. Dus ik stoor mij er niet aan verder.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            En als er iemand 900€ wil geven, is dat toch fijn voor de verkoper?
            wie wil je hier beschermen ? kopen of verkoper.

Misschien moeten we alle hardware reviews maar afschaffen en moet iedereen maar voor zich uitmaken of het een goede lens is of niet.

Misschien ook direkt de prijsvergelijkingen tussen de verschillende winkels maar niet toelaten. Als iemand zoveel voor een lens wilt geven is dat toch goed voor de winkelier.

...

Ik heb deze gedachtengang altijd dubieus gevonden. Ik dacht dat de marktplaats op een forum als die de KOPER moest beschermen en niet de VERKOPER. Maar ik ben Vout.
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

goedkoop aankopen en duur verkopen?

ik treed die andere parkiet bij: koper moet beschermd worden en niet de verkoper
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Ben het volkomen eens met beide "vogels"
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Mij stoort het enorm dat zelf veel verkopers de moeite niet doen te reageren op je mails.

Ik kan er onmiddellijk enkele noemen waar ik vorige week meermaals een mail heb gestuurd waarvan ik geen antwoord krijg en meestal kan je dan nog zien dat ze online zijn op de site van BD.

BTW de artikelen waar ik wat van vroeg staan nog steeds te koop.
                  Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                  De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Als je iets 2de hands zoekt , dan komt dat omdat je de nieuwprijs ongeveer kent , en het buiten je budget is .

In sommige gevallen kan een 2dehands toestel wel 'duur' zijn :
                    -als het nieuw niet (meer) leverbaar is, en de vraag zeer groot is,
                    -als het in ongeopende verpakking is met nog 23 maand garantie ,
                    -als ik het aangeraakt heb ,
                    -als de verkoper mikt op een publiek van lottowinnaars

Met nieuwe producten in winkels is enige kopersbescherming misschien wel op zijn plaats .
                    www.Klikkerdeklik.be
                    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                      wie wil je hier beschermen ? kopen of verkoper.

Misschien moeten we alle hardware reviews maar afschaffen en moet iedereen maar voor zich uitmaken of het een goede lens is of niet.

Misschien ook direkt de prijsvergelijkingen tussen de verschillende winkels maar niet toelaten. Als iemand zoveel voor een lens wilt geven is dat toch goed voor de winkelier.

...

Ik heb deze gedachtengang altijd dubieus gevonden. Ik dacht dat de marktplaats op een forum als die de KOPER moest beschermen en niet de VERKOPER. Maar ik ben Vout.
                      Wat betreft dit onderwerp, denk ik nu al enkele jaren: ben ik nu echt de enige met deze rare hersenkronkel. En zie neen hoor. We zijn al met twee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        goedkoop aankopen en duur verkopen?

ik treed die andere parkiet bij: koper moet beschermd worden en niet de verkoper
                        Klein kinderen moet ge beschermen ja ... volwassenen worden verondersteld al iets wijzer te zijn.
                        Maar aan sommige reacties te zien moeten er meer beschermd worden dan ik dacht ...

Laat ieder eens voor zich uitmaken wat "veel" of "te veel" is om uit te geven.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Sommige mensen (ook volwassenen) moeten naar mijn mening wél beschermd worden vooral van de extreme situaties...

Misschien een manke vergelijking, maar hetzelfde gaat op voor bvb die "belspelletjes"...

Het is dus "ok" dat "naïeve" mensen zich mogen laten bedriegen

Die "naïeve" mensen hebben er niet voor "gekozen" om naïef te zijn en als er dan
                          iemand is om hen te waarschuwen wat is daar dan zo verkeerd aan ?

Het bovenstaand geval vind ik nu wel niet echt extreem + de prijs is blijkbaar reeds aangepast...

Men moet verder ook rekening houden dat de verkoper zijn spullen misschien bij de lokale
                          fotoboer té duur heeft aangekocht en daarmee nog een te hoge 2dehandsprijs hanteert...

Pfff, zal maar stoppen met zagen, dit begint een 2e ergernis-topic te worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Klein kinderen moet ge beschermen ja ... volwassenen worden verondersteld al iets wijzer te zijn.
                            Maar aan sommige reacties te zien moeten er meer beschermd worden dan ik dacht ...

Laat ieder eens voor zich uitmaken wat "veel" of "te veel" is om uit te geven.
                            Een koop wordt gesloten tussen twee partijen, de koper en verkoper, als ze akkoord gaat over het goed en de prijs
                            De rest van de wereld hoeft zich daar niet mee te moeien.

En daarmee wil ik niet zeggen dat je de mensen in de zak mag zetten.

Als je niet zeker bent of een zoekertje correct van prijs is, gebruik het internet of stel vragen. Als je een andere auto gaat kopen doe je toch onderzoek, stel je vragen, vergelijk je met soortelijke types,...
                            Waarom zou het bij fotomateriaal anders moeten zijn.

voor de naievelingen : Welkom in de echte wereld.
                            Last edited by JePe; 19 september 2007, 07:15.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Beste Doc,

Zoals ik ook al in mijn PM zei heb ik naar de prijzen gekeken van andere tweedehandstoestellen hier en elders te koop. Jij hebt me gewezen op de huidige nieuwprijs en ik heb dan ook meteen mijn vraagprijs aangepast.
                              Maar voor 650 zoals jij voorstelde doe ik hem toch niet weg zenne

Loes

Comment

Working...
                              X