Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Renault Clio

Heb net mijn Mégane uit miserie weggedaan.. 7 jaar oud.

- boite vervangen
    - module voor airbags, gordelspanners en ABS 2x laten resetten en uiteindelijk moeten laten vervangen
    - Turbo opgeblazen (snap het nog altijd niet) waardoor olie uit de motor is gelopen.. in 1 minuut de motor opgeblazen
    - veel rolgeluiden, piepjes en kraakjes in het interieur..

Afin.. geen Franse wagens meer voor mij !

Succes met je aankoop

PS: Ik heb net m'n hart weer verloren aan de nieuwe Opel Corsa. Deze komt op alle gebied sterk boven de Renault uit.
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
    -=_-__________________________________________________ __-_=-

Comment

Ford Fiesta zit nu ook in de "uitverkoop", komt volgend jaar nieuw model,

Denk wel niet dat er een 1200cc beschikbaar is, dus misschien niet interessant.

Comment

Vind het wel een grappige term voor zo een 2e hands clio; "directiewagen"
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
          Vind het wel een grappige term voor zo een 2e hands clio; "directiewagen"
          Directie van de Wibra misschien?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Puur persoonlijk denk ik dat de Fransen maar in een paar dingen goed zijn :
            - croissants
            - wijn
            - kaas
            - discussiëren

Auto's bouwen hoort daar niet bij. Een Franse auto daar pas ik voor (persoonlijke mening).
            www.corradomac.be

Comment

Ik hoop dat de nieuwe Clio wat degelijker is dan die waar ik mee rij.
              Een lekkende koppakking na 44.000km is wel iets te vroeg.

Mijn vorige Renault (Express 1,6 D) had ook al een lekke koppakking na zo'n 60.000km...

Aan mijn rijstijl ligt het niet, ik rij altijd heel rustig als de motor koud staat, voor de heel korte afstanden gebruik ik zelfs bijna altijd de fiets.
              Het gemiddeld verbruik van mijn Clio 1,2 zit rond de 5,6 liter per 100km, dus wordt er ook atijd rustig mee gereden.

Het is dus duidelijk dat ik volgende keer een ander merk zal kopen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Mijn vader bolt met een modus'ke ook met 1.2l. motor (maar de 75 pk versie).
                Heb dat karretje ook nog "test"-gereden. Bolt wel goed moet ik zeggen, hoewel ik toch zeker ook de 75 pk versie zou nemen...

Voorlopig heeft hij er nog geen problemen mee gehad (maar veel km. doet hij ook niet).
                Persoonlijk denk ik dat bij de franse auto's, Renault nog altijd het betere merk is qua betrouwbaarheid (toch beter dan de produkten van de Peugeot/Citroën groep). De secretaresse op mijn vorig werk bolde ook met Renault (is van een R19 in een Scenic gedoken), en dat mens is er altijd al content van geweest.
                Je moet nog altijd wat geluk hebben met een auto ook hé...
                Groeten,

Polleke

Comment

mijn dochter heeft een renault clio bouwjaar 2003 , een paar maanden geleden wilde hij niet meer starten , als je dan op het knopje van centrale vergrendeling duwde starte hij terug , dit is ondertussen alleen maar erger geworden en helpt dit niet meer , als ik de auto een paar meter vooruit of achteruit duw start hij wel, aan wat zou dit kunnen liggen?
                  alvast bedankt allemaal.
                  grts
                  blotte

Comment

Kapot moederbord ?
                    Life is beautiful, take pictures to remember

Comment

Geen paniek, je bent niet alleen.

Ingegeven op Google : "clio essence ne demarre pas"

Google heeft gevonden : Ongeveer 987.000 resultaten (1,01 seconden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Geen paniek, je bent niet alleen.

Ingegeven op Google : "clio essence ne demarre pas"

Google heeft gevonden : Ongeveer 987.000 resultaten (1,01 seconden)
                        Dan koop je beter géén volvo.
                        Ingegeven op Google: "Volvo start niet meer"

Google heeft gevonden : Ongeveer 3.110.000 resultaten (0,53 seconden)
                        (Google vindt dus sneller meer problemen voor volvo ;-)
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blotte Bekijk bericht
                          mijn dochter heeft een renault clio bouwjaar 2003 , een paar maanden geleden wilde hij niet meer starten , als je dan op het knopje van centrale vergrendeling duwde starte hij terug , dit is ondertussen alleen maar erger geworden en helpt dit niet meer , als ik de auto een paar meter vooruit of achteruit duw start hij wel, aan wat zou dit kunnen liggen?
                          alvast bedankt allemaal.
                          grts
                          blotte
                          In de garage sluiten ze die aan op de computer, en dan zien ze waarschijnlijk meteen wat er fout is.
                          Als je zelf naar een fout in de elektronica moet zoeken, dan zou dat wel eens kunnen tegenvallen en dan is er ook nog een heel grote kans dat je onderdelen vervangt die niet defect zijn.
                          Waarschijnlijk is het een of andere sensor, of een slechte verbinding in de bedrading, maar als je niet weet waar je moet beginnen te zoeken, dan zal dat zelfs bij een auto van 2003 al niet meer zo simpel zijn.

Vroeger zou ik zelf ook gezocht hebben naar de oorzaak van zo'n fout, ik probeer ook graag om zelf defecten te repareren, maar als mijn auto zo'n probleem zou hebben, dan ga ik er toch mee naar de garage.

Dit topic dateert van 2007, met die Clio heb ik nog gereden tot die 14 jaar oud was, en de motor heeft buiten een defecte "bovenste dode punt sensor" geen probleem meer gehad.
                          Voor die reparatie ben ik toen ook naar de garage geweest, met die fout viel de motor heel af en toe stil terwijl ik aan het rijden was, en startte die meteen terug als ik aan de kant stond (begin dan zelf maar eens te zoeken naar wat er fout is, in de garage zien ze op de computer meteen welk onderdeel de fout veroorzaakt heeft).
                          Dat was dus heel vervelend, en in sommige situaties ook erg gevaarlijk, daarom ben ik toen zo snel mogelijk naar de garage geweest (de kostprijs van die herstelling viel nog best mee).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Moderator Note: Da's een topic uit 2007! opnieuw tot leven gewekt. Ik laat nog even open, voor het geval de nieuwe TS (blotte) kan geholpen worden.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                              Renault mag het wel op de F1 goed doen, maar de auto's die ze op de markt brengen, is gewoonweg niets waard. Kies liever een Duitse of Japanse auto, of een Peugeot.
                              Aan een Japanse auto ben je nooit bedrogen, trek er gewoon maar eens de cijfers van de ADAC op na. Voor mij is het simpel : er zijn een aantal merken van wagens die hier NIET binnen komen : Amerikaanse, Britse, Franse en Italiaanse. In het lort : een Japanse of een Duitse (met uitzondering van de "plastieken" Mercedessen die er gekomen zijn vanaf de E-reeks met de kikkerogen. Ze hebben op een recordtijd hun ijzeren reputatie op het vlak van betrouwbaarheid naar de knoppen geholpen. Mijn zoon werkt bij Newholland dat nu onder de Fiatgroep valt en kan daardoor om de zoveel jaar een Alfa of een Fiat kopen aan sterk verlaagde prijzen, hij weigert dat pertinent te doen. Toen ik een paar jaar geleden een zware 4x4 kocht waren maar twee merken een optie : Toyota, Nissan of Mitsubishi. Ik weet dat er hier Landroverfanaten tussen zitten, een Defender viel niet onder de opties. Weet je wat ze in Australië zeggen ? Ik heb het meerdere malen gecheckt : "if you want to go to the outback, take a Landrover, if you want to come back take a Toyota". Ik ben nu vrij vertrouwd met het "wegennet" op IJsland en weet hoe slopend het is voor wagens, het zijn bijna allemaal Japanse auto's. Fiat, Renault, Peugeot, Alfa, Rover, Citroën .... zie je daar gewoonweg NIET (misschien met uitzondering van één Renaultmodel dat zich leent tot ombouw als campertje). Noorwegen : idem. Zweden : idem (maar daar rijdt het zwart van de Volvo's). Ik weet niet wie de aflevering heeft gezien van Topgear waarin Clarckson en c° proberen een Toyota Hilux kapot te krijgen...ze hebben hem zelfs bij eb op het strand gereden en 12 uur later geprobeerd om te starten (eerst het zeewater uit de cilinders blazen natuurlijk). Startte en draaide probleemloos. Enfin, in het kort : ik snap niet waarom mensen weigeren in de statistieken te geloven, evenmin snap ik niet hoe ze denken iets te kunnen zeggen over de betrouwbaarheid na een nieuwe wagentest van pakweg 20.000 km, om het maar niet te hebben over de roestbestendigheid..... De oom van mijn vrouw kocht zich ooit een (nieuwe) Renault R30, toendertijd (1982) het topmodel na 6 maanden was het al tijd voor nieuwe neusvleugels (roest), de overbuur, een piloot bij Sabena het het topmodel van Peugeot, de 604. Idem. Ze gingen beiden weg na resp 7 en 4 jaar en ze kregen zelfs geen 100.000 BEF overname. Nog een anekdote : rond de eeuwwisseling kocht een goede vriend van ons een Chrysler Vision (denk ik, zo'n slagschip) voor -ik dacht- iets in de buurt van 1,2 miljoen BEF. Zijn eerste defect dateert van de dag erop, toon hij hem trots kwam tonen : het kofferslot sloot niet meer. Na amper 200 km. Ik heb toen die koffer dichtgebonden met een touw, de maandag erop naar de verdeler. "Oei mr, dat zal uit de USA moeten komen, maar dat kan een week of 6 duren". In de toonzaal stond een identiek model, Raoul heeft geëist dat ze het slot daar uit haalden en ze hebben het nog gedaan ook. 4 Jaar later : barsten in de cilinderkop. Hij heeft er nog 1500 € voor gekregen in overname voor een Audi A3. Of nog een ander horrorverhaal, dat van een Pontiac Transsport 2,3 SE, de slechtste auto ter wereld. Er waren fouten bij de gebruikte Al-legeringen, resulterend in microbarsten en water in de cilinders, eerste teken was dat de bougies afbraken. Na 5 jaar : nieuwe cilinderkop. 2 Jaar later : complete revisiemotor. Het jaar daarop tijdens terugkeer van de reis : tanden afgelopen van het kunststoftandwiel van de oliepomp, revisiemotor naar de filistijnen. Hij heeft genoeg boven mijn smeerput gestaan. Als eens een andere startmotor gestoken in zo'n onding ? Een andere stuurstang ? Ewel, breek geen ruiten zeggen ze hier. En neen, niet van horen zeggen. Misschien is het grootste horrorverhaal dat ik hoorde er een van een defender. De persoon zelf is af en toe op het forum, dus ik moet mijn woorden wikken. Een splinternieuwe motor die in de vernieling ging 60 km voor de ferryboot in noord-Denemarken. Dan sta je daar, je ticket vervalt... Ik weet wat zo'n ticket kost, voor een lang chassis, >1,90 m hoog en 2 pers. zal dat iets zijn in de buurt van 2500 €. Ik heb nadien nog foto's gezien van de open motor : een ravage. En dan zie je de paraplu's open gaan.... Heel lang betoog en voor een deel naast de kwestie, snap ik wel. Maar toch nog even dit : na mijn studies chemie aan de UG ben ik begonnen aan automechaniek, ik durf dus best wel mijn handen vuil te maken.

Comment

Renault Clio

Na het lezen van deze moeilijk leesbare lange tekst zonder wat spaties ... men haalt vooral eenmalige voorbeelden aan die niets betekenen.

Dat iemand weigert een merk te kopen met korting, dat zegt niets over dat merk maar over een eigen voorkeur.

Ook ooit gehoord dat Fiat en Alfa onbetrouwbaar zijn, mijn moeder had ooit een Tipo en een Bravo ... de wagens waar ze nooit problemen mee had en waar ze het meest tevreden over was.

Mijn vader had ooit een Nissan, vanaf dag 1 zoop die meer olie dan benzine en heel de motor moest er uit en voor revisie naar de fabriek ... weken zonder wagen.
                                Daarna had hij een Peugeot, niettegenstaande een Franse wagen, nooit enig probleem gehad.

Zelf ook drie Nissans gehad in mijn jongere jaren ... die reden goed maar als een sensor stuk was dan moest ik ook weken wachten tot die er was, in die tijd ging transport niet zo vlot als nu.
                                Een ongeval ... ja mijnheer, die stukken hebben we binnen zes weken.
                                Nadeel bij Nissan, je komt de garage uit en hij heeft 50% waardevermindering.

Mijn Volvo dat ik ooit had ... daar gingen altijd sensoren van stuk, ook al reed die heel goed.

Renault ... spreek me daar niet van, zowel de wagen als het dealernetwerk deugen niet.

Een kennis had een dikke Mercedes 500 en van dag 1 problemen tot de fabriek besloot de wagen te ruilen voor een nieuwe.

BMW, nooit echte problemen gehad en grote restwaarde.

Ford, eveneens nooit problemen gehad tot nu toe niettegenstaande dat men daar ook veel negatief over kan vinden.
                                Hyundai, eveneens nooit problemen.
                                Audi ... tot nu toe ook geen problemen.

En ja er zijn landen waar het ene merk,meer vertegenwoordigd is dan het andere ... hangt niet altijd van de klant af maar voornamelijk van invoerrechten, distributie en dealernetwerk.

Komt er op neer dat men met elk merk wat geluk moet hebben en dat men met elk merk problemen kan hebben.
                                Voornaamste is een goede service en een zo goed mogelijk eerlijke garagist.

Ieders ervaring kan anders zijn en mocht een merk zo slecht zijn, niemand zou het nog kopen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X