Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Renault Clio

Ik ben vandaag op stap geweest langs enkele garages op zoek naar een nieuwe wagen. Mijn voorkeur gaat, na info en testrit, uit naar de Renault Clio Community 2 1.2 16V eco2. In prijs-kwaliteit stak hij er met kop en schouders bovenuit....
    Graag had ik jullie menig over Renault gekregen. Heb nog nooit Renault gehad en ken niet meteen mensen die er een hebben.
    Ik heb ook al ergens gelezen dat die 'eco' modellen trager zijn dan hun, minder 'groene', broertjes.
    Dus mensen, graag jullie mening... Ik zou tegen maandag een beslissing moeten nemen om nog van enkele andere mooie voordelen te kunnen genieten...
    Alvast nen dikke merci !
    Katten zijn altijd fotogeniek.
    Ze doen nooit idioot als ze een lens zien...
    -Gladys Taber-

Re: Renault Clio

das best wel mogelijk

koop je een eco model bewust of om een eco model te hebben?

indien je ook eco rijdt.. hoef je niet "rap" te gaan, natuurlijk
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Traag is tegenwoordig een "must", en bovendien goed voor de portemonnee.

Comment

Hallo,

Ecologisch rijden kan je met gelijk welke auto, is een kwestie van goed doseren met je gaspedaal
        Anticiperen op de situatie, t.t.z. ver vooruitkijken...
        Ik slaag erin om met mijn nu bijna 8 jaar oude VW Passat Variant 1.9 TDI 115 pk te rijden aan gemiddelden die onder de 5.0 l/100 km liggen mits een beetje een soepele en rustige rijstijl te hanteren.
        Zelfs tijdens de vakantie in het zuiden van Frankrijk waarbij ik op de snelweg toch wel heb gereden aan 130-135 km/h kwam ik over een afstand van 2400 km uit op een gemiddeld verbruik van 5.3 l/100 km wat mij héél mooi lijkt voor een toch vrij grote wagen die tijdens deze reis ook nog es serieus beladen was (2 volwassenen met héél wat bagage )
        Renault ken ik persoonlijk niet zo goed, maar ben er niet zo'n fan van, het bedrijf waarvoor ik werk heeft deze wagens in de vloot en daar zijn toch nogal es wat problemen mee... elektronica meestal
        Denk goed na en informeer je zo goed mogelijk voor je je keuze maakt
        Succes en groetjes,

Peter

Comment

Ik heb een Renault Clio gekocht eind 1993 (zgn directiewagen van 9 maanden oud).
          Bolt nog altijd ...
          Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

Vandaag ben ik ook naar de Brugse Renault dealer geweest om de Clio te bekijken en te testen. De reeks Community is inderdaad zeer interessant en vooral laaggeprijsd. Mijn idee over Franse wagens was nogal pover maar dit is vandaag toch wat bijgesteld. Hij rijdt zeer goed en is zeer ruim (toch al 4 meter). Als je geen airco hoeft ben, je voor zo'n 9.500 Euro vertrokken. Enkel 300 € voor het metaalkleur komt erbij.

Supercondities en renteloze lening enkel dit weekend .... zeggen ze.

Naast de voordelen mijn persoonlijke nadeeltjes :

- interieur is mooi maar is toch wat plastiekerig (ivooral in vergelijking met VW en Ford)
            - speciale reeks community heeft 'bijna' lelijke zetels en een pover blauw accent in het dashboard, maar dat zal wel wennen
            - airco zeer duur, bijna af te raden anders komt de prijs opnieuw te hoog
            - de 1200 moter is zeker geen vlotte wagen om even snel in te halen, maar ook dat zal wel wennen...

Gelijk hoe, we bestellen hem...

Sukses !

R
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Ben ik nu echt de enige die met franse wagens alleen maar problemen heeft gehad.
              Thuis jaren met peugeot gereden redelijk wat problemen met de electriciteit gehad (zo allemaal van die onozele problemen, maar toch).
              Nu mijn 2e renault (ja het is van niet anders kunnen, vroeger reden we met vw , enkele jaren geleden heeft er daar een pipo beslist om renault als bedrijfs wagens te gebruiken ).
              Een laguna, die meer in de garage gestaan heeft als iets anders. Nu een grand senic, bij mijn onderhoud van 120.000 brande daar ver iedere waarschuwing die kon branden. Deuren die niet meer vergrendelen zoals het zou moeten (is dat hands free systeem). De rubberen dichtingen van de achterdeuren, beide zijden zijn gewoon stuk, volledig kapot (de auto is nog maar 2 jaar, en mij achterdeuren doe ik nu zoveel niet open ).

De jaren dat ik met vw gereden heb, heb ik dergelijke dingen niet meegemaakt (ja eens wat problemen met de onstekening van een passat gehad maar dat was alles op 160.000 km). Mijn vrouw heeft een a-klasse dat ding blijft ook doen wat het moet doen zonder kleinigheden om u aan te ergeren.
              Het kan aan mij liggen ook, dat die renaults niet gemaakt zijn om 60.000 tot 70.000 km op een jaar te doen, en dat als je hier maar 10.000 op een jaar mee doet, dat die problemen allemaal niet optreden (alhoewel met die rubberen dichtingen van de deuren in die senic, dat heeft niks met afstand te maken). Maar na 3-4 jaar met renault gereden te hebben, heb ik er toch weinig vertrouwen in, in het merk.
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Ben ik nu echt de enige die met franse wagens alleen maar problemen heeft gehad.
                Thuis jaren met peugeot gereden redelijk wat problemen met de electriciteit gehad (zo allemaal van die onozele problemen, maar toch).
                Nu mijn 2e renault (ja het is van niet anders kunnen, vroeger reden we met vw , enkele jaren geleden heeft er daar een pipo beslist om renault als bedrijfs wagens te gebruiken ).
                Een laguna, die meer in de garage gestaan heeft als iets anders. Nu een grand senic, bij mijn onderhoud van 120.000 brande daar ver iedere waarschuwing die kon branden. Deuren die niet meer vergrendelen zoals het zou moeten (is dat hands free systeem). De rubberen dichtingen van de achterdeuren, beide zijden zijn gewoon stuk, volledig kapot (de auto is nog maar 2 jaar, en mij achterdeuren doe ik nu zoveel niet open ).

De jaren dat ik met vw gereden heb, heb ik dergelijke dingen niet meegemaakt (ja eens wat problemen met de onstekening van een passat gehad maar dat was alles op 160.000 km). Mijn vrouw heeft een a-klasse dat ding blijft ook doen wat het moet doen zonder kleinigheden om u aan te ergeren.
                Het kan aan mij liggen ook, dat die renaults niet gemaakt zijn om 60.000 tot 70.000 km op een jaar te doen, en dat als je hier maar 10.000 op een jaar mee doet, dat die problemen allemaal niet optreden (alhoewel met die rubberen dichtingen van de deuren in die senic, dat heeft niks met afstand te maken). Maar na 3-4 jaar met renault gereden te hebben, heb ik er toch weinig vertrouwen in, in het merk.
                Pfff, die Franse wagens....
                Vroeger waren het ook nog echte roestbakken.
                Sinds "Vilvoorde", moet ik er zeker niet meer weten
                De Franse merken zijn wel inventief en innovatief.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

idd!

ze geven hun auto's een achterwerk of een gigantisch grote luchthapper vanvoor
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Mijn wederhelft rijd nu al 10 jaar met Renault Clio 1.2 ....de 1ste is kapot gegaan na 4 jaar... een andere vond het nodig om met haar auto eens te botsen ..pere total !

De 2e is nu 6jaar, was een directiewagen 1.2 en anders dan onderhoudkosten heeft ze er tot nu toe niet gehad !Er staat nu zo'n 125.000 km op de teller!

Binnenin kraakt hier en daar de plastiek maar zij hoort dat niet meer ook al steekt er geen autoradio in !

Volgend jaar zal ik toe zijn aan een nieuwe wagen en kijk toch al uit eventueel naar een renault.Alhoewel ik altijd met VW heb gereden !

Comment

Mijn vriendin is heel heel blij met haar Clio'tje. Het rijdt al 8 jaar zonder problemen. Persoonlijk vind ik het een ietsje lichter dan mijn golfke. Maar 't Clio'tje rijdt veel zuiniger dan 't golfke, en bovendien is't zo geen Johnny-bakske (zegt mijn vriendin alweer—ambetant als ge samen aan 't klavier zit).
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                        (zegt mijn vriendin alweer—ambetant als ge samen aan 't klavier zit).

dat is liefde ...
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          dat is liefde ...
                          Jaja, meer plezier aan 't klavier
                          Ik rijd mijn ganse leven "al" met Toyota....
                          Doe wel niet veel kilometers.
                          In de Yaris die ik nu bezig vind ik de binnenbekleding
                          niet echt bestendig tegen zelfs lichte krassen.
                          Als ik de veiligheidsgordel losmaak dan "vliegt" die links van mij
                          tegen de bekleding aan (deurpost). > vol scharmmen dus.
                          (geen ramp natuurlijk)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik zou persoonlijk eerder voor Citroën dan Renault gaan.

Prijs-kwaliteit denk ik zelfs dat de Fiat Panda nog beter scoort (en dat is niet meer de Panda van vroeger, is redelijk complete auto geworden.

Comment

Renault mag het wel op de F1 goed doen, maar de auto's die ze op de markt brengen, is gewoonweg niets waard. Kies liever een Duitse of Japanse auto, of een Peugeot.

Comment

Working...
                              X