Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil ook gratis met de bus rijden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik wil ook gratis met de bus rijden

ik begrijp't toch niet hoor

als je even rond kijkt zie je:
    zwartwerkers
    beroepsdoppers
    fraudeurs
    ...

maar nét dat gratis bus abo doet pijn?

je mag iemand toch een beetje "eerlijk" zonlicht gunnen, niet?

elke auto dat weg is, rijdt niet meer. ook niet om even naar de bakker te gaan of een krant te gaan halen

als je dan toch boos wilt zijn... richt je tot't echte onrecht maar niet op een maatregel om de wegen te ontlasten (of de uitstoot te verminderen? )
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Een jaarabonnement met De Lijn kost 207€ (http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/abonnementen.asp).
      Niet echt overdreven, toch?
      Ja kijk is dat is zo goed als gratis een auto kost je al snel 5000 euro per jaar hoor en mag je gene dure nemen hoor
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Nog een oplossing is bij De Lijn gaan werken of bij een pachter van De Lijn.
        Krijgt dan voor gans het gezin een vrijkaart die geldig is
        over gans België en 3 jaar geldig is dus ook MIVB als de TEC en De Lijn
        Ben zelf Chauffeur bij een pachter en krijg alle 3 jaar nieuwe kaarten voor het gezin.
        Dus je begrijpt al dat mijn wagen niet zo vaak meer van stal komt he

Comment

Ik wou dat ik ook met het openbaar vervoer kon gaan werken...jammer maar helaas is mijn werk (jaagpad langs de Schelde) niet bereikbaar met het OV.
          En de werkuren lenen er zich ook niet toe. Om 4u 's morgens staan de busjes nog op stal.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
            Nog een oplossing is bij De Lijn gaan werken of bij een pachter van De Lijn.
            Moet je daar een bus rijbewijs hebben, of kan je met een gewoon b rijbewijs gaan soliciteren, en krijg je dan bij de lijn je opleiding om met een bus te rijden ?
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Volledige opleiding gaat door bij de lijn, alleen een rijbewijs B volstaat.

Indien je moest zakken voor de psych.testen kan je nog altijd terecht bij een pachter. Zij stellen iets minder waanzinnige eisen

grtz

N.
              Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Comment

Hey juppekes

Ik ben hier precies de enige die daar zo over denkt

De bestuurders belonen die al jaren de lucht vervuild hebben met hun auto en nu niet meer ik heb nog nooit de lucht vervuild met een auto

De bestuurders belonen die de lucht vervuilen met een firmawagen ipv hun eigen auto ik heb geen firmawagen

Er zijn ook nog veel mensen die zich financieel geen auto kunnen aanschaffen en mss ook geen busabo
                Bootjes

Comment

Dan kunnen ze evengoed openbaar vervoer volledig gratis gaan maken hé...
                  Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Ja eigenlijk wel.

De lijn is geen sociale organisatie, die moet geld verdienen . Langs de andere kant is er het probleem van teveel auto's op de baan (die milieu vervuiling is maar een handig meegenomen excuus ). Dat teveel aan auto's op de baan, kost de staat handen vol geld. Dus moeten ze de mensen overtuigen om hun auto op te geven. Niet veel van ons gaan hun auto opgeven uit ideologische redenen (we hebben allemaal wel een goed excuus), en dat een paar jaar gratis met de lijn laten rijden is dus een blijkbaar een goed overtuigingsmiddel (voor sommige).

Jij bent al een gebruiker, waarom zouden ze jou nog moeten overtuigen ? Je veroorzaakt ook geen files, dus het brengt ook niks op om jou gratis te laten rijden. Belgacom en telenet, tijdschriften .... doen toch ook zoveel acties met iets gratis om mensen te overtuigen, bestaande klanten genieten daar toch ook niet van

Comment

en wat na die drie jaar.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        en wat na die drie jaar.
                        grt,bouk.
                        Ofwel ben je tegen dan overtuigd van de kwaliteiten en geneugten van het openbaarvervoer, en betaal je gewoon uw abonnement. Ofwel gebruik je uw laatste gratis rit om naar het autosalon te gaan (je hebt dan toch 3 jaar kunnen sparen voor een nieuwe )

Comment

Ik krijg het verdorie zo op mijn heupen van det gezever "kijk eens wat een ander heeft/krijgt, en ik niet" ... in plaats van te zeveren zou ge eens moeten zien wat gij wel hebt, wat veel anderen dan weer niet hebben/krijgen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            Ik krijg het verdorie zo op mijn heupen van det gezever "kijk eens wat een ander heeft/krijgt, en ik niet" ... in plaats van te zeveren zou ge eens moeten zien wat gij wel hebt, wat veel anderen dan weer niet hebben/krijgen!

Mijn gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Dan koop je toch gewoon een auto?
                              Of een Bus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                                Hey juppekes

Net gehoord op het nieuws

Al 50.000 nummerplaten ingeleverd in ruil voor 3jaar gratis bus

Wij hebben geen auto dus wij kunnen niet gratis met de bus
                                Wordt minister dan krijgt ge alles gratis en nog veel meer, moogt ge zelfs gratis op reis onder het mom dat het voor uw land is.

Broken-wing

Comment

Working...
                                X