Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wijsheidstanden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wijsheidstanden

Ik heb alle vier mijn wijsheidstanden al sinds een jaar of 20. Elk jaar is er wel ene die eenpaar dagen opsmijt, maar ik weet dat dat over gaat, en doe er dan ook niets voor. Bij de jaarlijkse controle maakt de tandarts er in elk geval nooit opmerkingen over.

Antibiotica? Tsssss.
    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
      asperine mag je zeker niet in direct contact met je tandvlees laten smelten , dit geeft ''brandwonden'' of aphten ; indien je geen maagklachten hebt neem je best Ibuprofen ( Brufen forte 600 mg ) , Apranax 550 mg of Cataflam 50 mg . Met maaglast Dafalgan Codeine . In tweede fase ga je over naar een antibioticum om de ontsteking en zwelling te minderen . Je kan ook ijs ( maar niet in direct contact met de huid ,tegen de wang plaatsen om de zwelling te minderen ).
      Ook geen asperine innemen voor je extracties ( trekken ) , dit geeft bloedingen .
      Best je tandarts contacteren die je normaal naar de stomatologie gaat doorverwijzen ....
      Sterkte ...
      Zondag toch nog naar een Apotheek van wacht gereden omdat het niet meer te harden was, daar kreeg ik spidifen 400 mg mee naar huis... enkel hielp dat zo ook geen reet
      Actief bestanddeel zou normaal 6 uren moeten werken, in mijn geval is dat hooguit 1,30 uur... de rest is afzien ( nu weet ik eens na bijna 40 jaar wat een abces en of tandpijn is )
      Ijs was een oplossing, maar ook niet effectief genoeg. Man, ik wil nooit nog geconfronteerd te worden met een Abces op de wijsheidstanden.... enfin, om 10:45 uur naar de tandarts, enkel vreemd dat die er niet gaat naar kijken, die gaat me enkel de nodige medicatie voorschrijven

Comment

Moet je daar slim voor zijn om wijsheidstanden te krijgen
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

ff een oud topic van onder het stof halen, niet omdat het zo belangrijk is, maar gewoon omdak mijn beklag ne keer moet doen

Na een half jaar af en toe "groeipijnen" te hebben aan mij wijsheidstanden, zondag een pijnaanval gekregen waar ik half hysterisch van werd, serieus, nog nooit in mijn leven zo veel pijn gehad als dan.
          Je hoort zo wel eens gevallen van mensen die zelfmoord plegen zonder dat iemand ooit iets had zien aankomen, wel, ik heb de verklaring gevonden: tandpijn gvd!
          Een mix van 3 verschillende pijnstillers genomen, de pijn ging er niet van weg, maar k was tenminste groggy genoeg om in slaap te vallen en er dus een paar uur geen last van te hebben.
          Maandag naar de tandarts, ontstekingsremmers gekregen en het advies om zo snel mogelijk een kaakchirurg te contacteren, er zal zowiezo 1 tand getrokken moeten worden, een andere moet eruit gesneden worden want die zit nog volledig onder het tandvlees, maar is zwaar ontstoken, dus er kan pas geopereerd worden zodra de ontsteking weg is.
          Vrijdag kan ik bij de kaakchirurg terecht om foto's te laten nemen die de HOF hier niet zullen halen
          Dan wordt er ook ineens een afspraak voor de operatie gemaakt.
          Op dit moment heb ik dus: tandpijn, verschrikkelijke bijwerkingen van de ontstekingsremmers én een enorme schrik voor de operatie (eerste keer dat ik onder volledige narcose moet).
          En achteraf nog een tijdje met gezwollen, blauwe kaken rondlopen lijkt me ook ni zo tof, 'k zal al maar een aantal shoots afzeggen...

Positieve ervaringen met dergelijke operaties zijn dus steeds welkom, kwestie van mij iets geruster te doen voelen
          betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Ik zou zeggen: Efkes op je tanden bijten nog
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Ik zou zeggen: Efkes op je tanden bijten nog
              lol thx tis eerder op de vinger bijten, k voel mij met momenten zoals een kindje waarbij de tandjes aant doorkomen zijn; wijsvinger vanachter in de mond en dan kaken ferm op elkaar knijpen, het is géén zicht, er komt redelijk wat speeksel bij kijken, maar het helpt wél een beetje tegen de pijn
              betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

aiaiaiaiai, tanden kunnen idd zeer pijnlijk zijn, kkan er goed van meepraten.
                Daarom heb ik altijd een degelijke pijnstiller in huis (niet van da speelgoed dat je los kan kopen maar spul op voorschrift)
                Ik gebruik Contramal bij hevige pijn, pijn is direct weg. Dit neemt wel de oorzaak niet weg natuurlijk, dus een bezoekje tandarts moet je zo snel mogelijk doen dan natuurlijk.
                En als het ernstig begint te zwellen dan moet je zeker snel naar tandarts om te zien wat er aan de hand is.
                Veel succes alvast.

Comment

FWIW .. het menselijk ras krijgt een steeds kleiner wordende mond vandaar al de problemen ..
                  Mogelijk moeten ze er alle 4 uit .. Bij mijn 2 zonen was dat het geval .. één zonder complicaties en ééntje mét (veeel te kleine mond, alle tanden gingen krom staan wegens geen plaats, beugelfeest, jaja zonder "r") .. zonder je te willen bang maken he ... maar het wordt kiezen tussen twee kwaden/kwalen ...

Comment

Ga wel naar een goeie want voor je het weet ben je uw wijsheid ook kwijt. grapje.
                    Hou er ook rekening mee dat je na het trekken van die tanden nog een tijdje last kan hebben van pijnen maar dat hoort er bij.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Ga wel naar een goeie want voor je het weet ben je uw wijsheid ook kwijt. grapje.
                      Hou er ook rekening mee dat je na het trekken van die tanden nog een tijdje last kan hebben van pijnen maar dat hoort er bij.
                      Bij mij is dat daarna beginnen ontsteken. Ik moest daar dan kruidnagel insteken, ik mag er niet meer aan terug denken of ik val flauw
                      Bovenste zijn getrokken en onderste uitgesneden. Bij die bovenste was de wortel zo lang dat ze haar op de operatie tafel moest zetten om meer kracht te kunnen zetten. Ze zei, alle mevrouw, werk eens een beetje mee
                      Echt gebeurd

Maar dit helpt natuurlijk niet echt voor de TS zeker?
                      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

ik ga het horror verhaal van mijn zoon hier niet posten ander gaat TS helemaal door het lint ...

Comment

Ik hoor wel regelmatig dat de meeste daar nadat ze getrokken zijn daar nog een week last van hebben maar ja als het moet dan ontkom je er niet aan en dat wil ook niet zeggen dat TS er pijnen van gaat hebben natuurlijk.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Enkele jaren terug 4 wijsheidstanden in 1 keer laten verwijderen, onder volledige verdoving. Totaal geen last gehad, behalve de dag zelf (misselijk door de verdoving).
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Ik heb ook mijn 4 wijsheidstanden laten verwijderen onder volledige verdoving toen ik een jaar of 18 was.
                              Weinig last van gehad, enkel de eerste dagen moeilijk kunnen eten en beetje pijn maar best te doen.
                              Ben een week daarna op reis vertrokken dan nog, zonder problemen.
                              Enig probleem was dat ze mijn kaak aan mijn tandvlees hadden genaaid achteraan.
                              Redelijk lastig als je bijvoorbeeld moet niezen
                              Gelukkig is het er niet aan vastgegroeid en was het na het verwijderen van de draadjes terug in orde

Mijn vriendin heeft er 2 laten doen onder plaatselijke verdoving omdat ze bang was van volledige narcose en die heeft er veeeeel meer van afgezien.
                              Tand in stukjes moeten slijpen om hem eruit te krijgen etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                ik ga het horror verhaal van mijn zoon hier niet posten ander gaat TS helemaal door het lint ...
                                TS is dat reeds lang vergeten, post van 15-08-2007.

Toevallig is deze morgen bij mij de laatste wijsheidstand getrokken, gewoon bij de tandarts, 8u 45" binnen, en om 9u 15" was ik reeds terug buiten.

Comment

Working...
                                X