Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering, bonus malus 0 - Jongeren?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verzekering, bonus malus 0 - Jongeren?

Hey

Probleemstelling:
    Momenteel rijd ik met een verzekering op mijn wagen die op naam van mijn vader staat, ik sta vermeld als 2e of 3e bestuurder in deze polis.

Hier thuis hebben ze bonus malus 0.

Ik bel vandaag naar mijn verzekeringsagent, deze zei dat ik de verzekering nu ook op mijn naam kon nemen, en dezelfde bonus malus 0 daarbij kan overnemen.

Kan dit???

Ook vertellen ze mij dat als ik iets aan de hand zou krijgen ze mijn vader nooit hiervoor aansprakelijk kunnen stellen.
    Volgens mijn verzekeringsagent wordt er gekeken naar wie de bestuurder is...

Klopt dit wel?

Een collega van me belde hiervoor naar zijn verzekering en die vertelde iets heel anders.. Dat mijn vader wel zou aansprakelijk kunnen gesteld worden...

Verzekeringsagent: KBC

Iemand hier info over of ervaringen?

Bedankt!

Re: Verzekering, bonus malus 0 - Jongeren?

Vooreerst vind ik het al niet correct dat je pas als 2e of 3e bestuurder staat, terwijl je, als ik het goed begrijp, de hoofdbestuurder bent.

Wanneer nu de verzekering op jouw naam komt, dan geloof ik nooit dat er één serieuze verzekering is die je bonus-malus 0 zal geven. Zeker niet wanneer je jonger dan 23 bent.

Volgens mij is het bijna 100% zeker dat ze jouw vader aansprakelijk kunnen stellen.

Ik ben wel geen expert in die materie, maar volgens hetgeen ik erover gehoord heb........

VG
    Miek.

Comment

Hoofdgebruiker zijn (voor de verzekering) en niet de auto op jouw naam hebben staan, is om problemen vragen.

Verzekering op je pa laten, inschrijving ook: dan wordt er toch onderzocht of je niet de hoofdgebruiker bent. Zie dan maar dat je verhaal sluitend is.

Verzekeringen betalen niet graag, en stellen alles in het werk om daar onderuit te kunnen... Niet te veel geloven dus.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Nieuwe bestuurders beginnen op BM 11.
        De meeste maatschappijen zullen voor jongeren die overstappen van de auto van hun ouders naar een eigen auto wel bereid zijn om de jongere te laten starten aan 11 - het aantal jaren dat hij kan bewijzen dat hij zonder ongeval gereden heeft. Lijkt mij ook niet meer dan redelijk.

In praktijk maakt het niets uit of je nu als 1e, 2e of 3e bestuurder genoteerd bent in de polis van je ouders. Zo lang je er maar bent in vermeld, is er geen probleem.
        De berekening van de premie gebeurt normaliter immers op basis van (o.a.) de leeftijd van de jongste bestuurder.

Voor wat betreft 'aansprakelijk stellen': Wie het stuur in handen heeft is aansprakelijk voor zijn daden.
        Correct verzekerd en niet over de schreef gegaan (geen roekeloze dingen, geen alcohol of andere middelen) = geen problemen. Je verzekeraar blijft je vriend.
        Wie wel over de schreef gaat, maakt een goede kans om deze vriend kwijt als vijand te leren kennen. Ik heb het dan over de gevallen waar de verzekeraar een contractueel recht van verhaal kan uitoefenen.
        Welke gevallen? Lees eens artikel 25 van de verzekeringspolis van je ouders.
        Dit artikel vertelt je ook of de verzekeraar komt aankloppen aan de deur van de minderjarige of aan de deur van diegene op wiens naam de verzekering staat (je ouders dus).

Mijn advies:
        1/ Is het jouw auto (eventueel gekocht door je ouders maar ingeschreven op jouw naam), verzeker hem dan ook op jouw naam.
        2/ Is het de auto van je ouders (1e, 2e of 3e auto in het gezin) waar jij gebruik van maakt, laat dan je ouders het voertuig verzekeren.
        3/ Zorg er in elk geval voor dat je minstens voor wat betreft het voertuig dat jij het vaakst gebruikt bent vermeld als gewoonlijke bestuuder (rangvolgorde van de bestuurders maakt niet uit).
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

mijn beginsituatie meer dan 10 jaar geleden:

als onder zelfde dak en 'genoeg' rijervaring
          dan bonus malus 0

AXA
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht

dan bonus malus 0

AXA
            Hierboven schets ik de huidige situatie.
            10 jaar geleden lagen de kaarten inderdaad anders.
            Waar toen 'genoeg rijervaring' heel wat speelruimte liet, zijn verzekeraars er nu heel wat minder happig op om jongeren binnen te halen.
            Al zijn er natuurlijk uitzonderingen.

Aan je auto te zien denk ik overigens niet dat je een 'slecht risico' bent.
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht

dan bonus malus 0

AXA
              Maar dat is dan ook al meer dan 10 jaar geleden !!
              Ik vrees dat de voorwaarden intussen sterk veranderd zijn. Immers, de verkeerssituatie is ook niet meer wat ze 10 jaar geleden was.

Miek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CoMiek Bekijk bericht
                Ik vrees dat de voorwaarden intussen sterk veranderd zijn. Immers, de verkeerssituatie is ook niet meer wat ze 10 jaar geleden was.

Miek
                Klopt. Verkeer op zich is enorm geëvolueerd in die periode.
                Een heel aantal elementen samen heeft sommige verzekeraars in die relatief korte tijdspanne overigens de das omgedaan.
                De overgeblevenen hebben intussen hun eigen weg gezocht en gevonden, zodat de verzekeringsmarkt weer min of meer tot rust is gekomen.
                Een aantal verzekeraars richten zich specifiek tot de 'betere' risico's en vragen dan ook heel hoge premies aan jongeren.
                Anderen zijn er dan weer niet vies van om jongeren aan een deftige prijs te verzekeren.
                Maar weet dat deze laatsten ook niet de meest geduldigen zullen zijn indien zij vaststellen dat hun jonge verzekerde niet binnen de lijntjes kleurt. Liever een slechte klant aan de deur zetten dan het volgende ongeval afwachten dat honderdduizenden euro kost.

Speel eerlijk spel met je verzekeraar, gedraag je zoals dat van ieder redelijk mens mag worden verwacht, en je verzekeraar zal je vriend zijn.
                BD0993BE

Comment

Ik heb 6 gehad. Paar jaar ouders en dan met nieuwe wagen alles op mijn naam gezet. Bij mij hebben ze gekeken hoelang ik mijn rijbewijs had .
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

Comment

Ik herhaal mezelf, maar zal concluderen:
                    Zet de auto op jouw naam, verzekering eveneens, maar zorg ervoor dat je bij je verzekeraar op een BM rond de 7 kan beginnen, dat moet wel lukken bij de verzekeraar van je ouders...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Vooreerst vind ik het al niet correct dat je pas als 2e of 3e bestuurder staat, terwijl je, als ik het goed begrijp, de hoofdbestuurder bent.
                      Sorry, maar als je nog thuis woont zou ik dit ook doen..
                      Mits overleg met je ouders.. ze maken het zo duur voor een jongere dat ze de mensen verplichten dit zo te doen. Het is al zo moeilijk als je jong bent..

Wanneer nu de verzekering op jouw naam komt, dan geloof ik nooit dat er één serieuze verzekering is die je bonus-malus 0 zal geven. Zeker niet wanneer je jonger dan 23 bent.
                      DVV..

Even schetsen, mijn vrouw had verzekering op haar naam, maar onder de polis van haar ouders (ze woonde thuis). Ze had hiermee reeds 3 jaar ongeval vrij gereden. Ik had geen verzekering daar ik firmawagen heb.

Echter toen we wouden gaan samenwonen had ik liever dat wij dit op onze polis hadden.. Naar hun verzekeringsagent gestapt en een bediende van hem wou ons laten starten op 13 omdat mijn vrouw toen nog geen 23 was.
                      Mocht ik op op mijn naam nemen kwam dit goedkoper omdat ik al boven de 23 was.. maar toch bleef het bedrag bijna het dubbel van wat ze voordien betaalde. Plots nam verzekeringsagent in op ons gesprek en kwam met de melding dat we bonus 0 kregen omdat we met al onze polissen daar stonden en haar ouders al jaren klant waren ! Zeker tevreden en bonus malus 0 genomen. Had zelfs voorgesteld dat ik via werk papier kon laten bezorgen dat ik al 5 jaar met firmawagen reeds en ongevalvrij maar dit was zelfs niet nodig.
                      Nu staat verzekering dus op mijn naam.. maar als bestuuder mijn vrouw.
                      Last edited by stroedel; 9 augustus 2007, 07:43.
                      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

IK ben begonnen aan de volle pot. Maar alles staat op mijn naam. En inderdaad verzekeringen doen ALLES om niet te moeten betalen. Het gaat zelfs zover :

Ik heb een tijdje geleden een ongeluk gehad, ik was compleet in men recht, de persoon die mij verstrooid aanreed zei zelf meteen dat hij verstrooid was en dat hij compleet in fout was. Hij heeft op het aanrijdingsformulier dan ook aangekruist dat hij een voorang genegeerd heeft.

Na enkele weken krijg ik telefoon dat ik in fout word verklaard Na veel gezever en gedoe heeft de persoon wie me aangereden heeft zelf een papier ondertekend waarin hij verklaard dat hij in fout was en dat hij verstrooid was dat was de enigste manier om zen verzekeringsagent te omzeilen en er voor te zorgen dat ik in men recht ging worden verklaard.

Tof dat er zon mensen bestaan natuurlijk maar ik denk niet dat er zo 100 rondlopen.

Verzekeringen zijn tof tot als ze moeten betalen.
                        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

DVV

Effe schetsen, wij hadden tot enkel jaren terug ALLE verzekeringen bij DVV (zaak + privé). Voor beide autoverzekeringen stonden we destijds bonusmalus -45% (dus eigenlijk minder dan 0). Over verschillende jaren hadden we een auto die blijkbaar als een magneet accidenten aantrok: 4 compleet absurde schadegevallen zonder eigen schuld:
                          • 1 maal: een aanhangwagentje wat in een bocht van een andere wagen in onze flank was gevlogen.
                          • 1 maal: buren die bij het verhuizen een kast uit de eerste verdieping lieten vallen-> tegen de zijstijl van onze vooruit
                          • 1 maal: een automobilist die door het rode licht reed.
                          • Uiteindelijk het laatste ongeval waar we eigenlijk wel héél veel geluk hebben gehad: Een tegenligger, een vrachtwagen met bouwkraan, die al rijdend met die kraan de stoeprand heeft geraakt. Gevolg: de kraan is op enkele meters voor ons dwars over de rijbaan gekanteld. In een reflex heeft mijn man toen de auto tussen twee bomen gemikt (en niets geraakt!). Maar omdat die kraan nog aan die vrachtwagen vasthing is die voort blijven schuiven, waarna ze nét achter de chauffeursstoel de volledige flank als een sardienendoosje heeft opengereten en het dak van de auto heeft ingedeukt ... auto perte totale verklaard.

Wat deed DVV na de aankoop van een nieuwe wagen?
                          Ondanks dat we aan geen enkel ongeval schuld hadden en dat de aard en de verscheidenheid van de ongevallen duidelijk uitwees dat we ook geen uitlokkend gedrag hadden ... kregen we geen omnium-verzekering meer!

(Onze verzekeringsagent was enkele maanden later hoogst verbaast dat ik mijn volledige portefeuille elders onder bracht! )

Comment

Wat gebeurt er eigenlijk als een occasionele bestuurder iets voorheeft met jouw wagen?

Bvb: je gaat met een aantal vrienden weg en er wordt beslist dat iemand anders Bob is. Je laat Bobby dan met jouw wagen rijden. Bobby is echter nog maar 22 jaar (en jijzelf pakweg 26, dus geen jongerentarief meer). Bobby heeft een ongeval op de terugweg. Wat nu?
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                              Wat gebeurt er eigenlijk als een occasionele bestuurder iets voorheeft met jouw wagen?

Bvb: je gaat met een aantal vrienden weg en er wordt beslist dat iemand anders Bob is. Je laat Bobby dan met jouw wagen rijden. Bobby is echter nog maar 22 jaar (en jijzelf pakweg 26, dus geen jongerentarief meer). Bobby heeft een ongeval op de terugweg. Wat nu?
                              Dan gaat de verzekering er alles aan doen om je niet te moeten betalen. En dit gaat zelfs zo ver dat ze aan je buren zullen vragen wie er meestal vertrekt met de wagen.
                              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Working...
                              X