Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dell comp quad core / geforce 8600 of 8800 ? dell 2407 scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dell comp quad core / geforce 8600 of 8800 ? dell 2407 scherm

ben nieuwe dell comp aan het overwegen nl 9200 reeks

quad core qx600 proc met 4 gig dual channel ddr 2 ram

twijfel nog over grafische kaart :
    256mb nvidea geforce 8600gts
    of
    768mb nvidea geforce 8800 gtx

zou in hoofdzaak zijn om beeldbewerking mee te doen , gamen is echt bijzaak
    zou vooral photoshop cs2 of 3 zijn
    ik zou graag weten of het voor dat werk iets uitmaakt qua grafische kaart

iemand ervaringen met de dell 2407 WFP 24' monitor inzake kleuraccuraatheid en calibratiemogelijkheden

alle tips zijn welkom (ook andere voorstellen , heb nog niets besteld)

mark
    Last edited by markymark; 8 augustus 2007, 16:05.

Re: dell comp quad core / geforce 8600 of 8800 ? dell 2407 scherm

Niet twijfelen, meer is beter nu. Met die 256mb kaart gaat ge nog wel toekomen maar ge koopt u een beest van een pc en dan moet kaart volgen vind ik. Het is trouwens niet alleen cs maar ook windiws stelt alsmaar hogere eisen aan de hardware. Die pc die ge nu aanschaft is er ene waar ge toch nog een paar jaartjes mee voort kunt.

Comment

Dit gaat alleen maar iets maken als je gaat gamen. Of als je software gaat gebruiken die bepaalde onderdelen op zulke hardware kan laten lopen, wat nog verre toekomst is (alhoewel, de nieuwe DxO zou erdoor sneller kunnen lopen?).

Lijkt me een beest van een toestel
      pixelpusher

Comment

bedankt groovebird en celle

nog mensen met positieve / negatieve ervaringen met dell ?

weet ook niet goed of ik 1 jaar garantie zou nemen of uitbreiden naar 3 of 4 jaar ?

Comment

Dat hangt ervan af wat je daaraan wil uitgeven en/of je dat nodig vindt. Als je het toestel koopt voor beroepsmatig gebruik ben ik eerder voorstander om zo "next business day on site" service te nemen voor de lengte van de afschrijving. Ik heb er (goddank) nog maar een keer van gebruik moeten maken voor mijn laptop en ik ben erg tevreden over die service, maar het is een meerkost dat je moet incalculeren.

Dave
          pixelpusher

Comment

Heb net een nieuwe PC besteld voor HTPC (TV en video) doeleinden. Voor gewoon beledbewerking, afspelen van DVD (zelfs HD) is de 8600 meer dan genoeg. Wil je 30 of meer fps in een shooter game halen zou ik zonder meer voor de 8800 gaan.

Ik was van mening dat het verschil in prijs te groot t.o.v. de 8600 omdat ik de capaciteit niet nodig heb. Tegen de tijd dat er Super HD op de markt komt ben ik toch alweer aan een nieuwe PC toe
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

@ ajh

zijn er op de 8600 2 dvi uitgangen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
                @ ajh

zijn er op de 8600 2 dvi uitgangen ?
                Heb hem nog niet in huis, maar ik geloof het wel. Zie link.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Ik heb ook een 9200 in bestelling staan voor een collega... echt wel de moeite momenteel voor dat geld...
                  Dimension 9200 met Q6600 (quad core 2.4Ghz), 2GB ram, 320GB hd, 19inch value scherm, X1300pro videokaart met 256MB (perfect voor Photoshop, je hebt echt geen 8800GTS nodig, is zwaar overkill! heeft wel maar 1xdvi en 1xvga maar 30inch of dual dvi is toch niet nodig hier), bluetooth draadloos dell toetsenbord en muis en Vista business NL. Dit komt op 800 euro ex btw (transport gratis, btw in: 969,82 euro). Zou hier moeten toekomen rond 17 augustus, is op 7 augustus besteld...

Ik raad je aan om een basisconfiguratie te bestellen bij dell omdat die zeer scherp geprijs zijn. Ze vragen veel teveel voor uitbreidingen, koop het extra geheugen of extra harddisk bij een lokale shop, het is er maar in pluggen...
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                    Heb net een nieuwe PC besteld voor HTPC (TV en video) doeleinden. Voor gewoon beledbewerking, afspelen van DVD (zelfs HD) is de 8600 meer dan genoeg. Wil je 30 of meer fps in een shooter game halen zou ik zonder meer voor de 8800 gaan.

Ik was van mening dat het verschil in prijs te groot t.o.v. de 8600 omdat ik de capaciteit niet nodig heb. Tegen de tijd dat er Super HD op de markt komt ben ik toch alweer aan een nieuwe PC toe
                    Heb hier ook een HTPC in mekaar gestoken maar heb er een 2600XT in gestoken omdat je daar een HDCP HDMI poort MET geluid hebt... de 8600 kan je wel HDMI laten uitvoeren met een adapter maar geluid zit daar niet bij dus als je het aansluit op een versterker die HDMI kan switchen dan heb je geen geluid... Bij mij zit geluid nu nog via optische uitgang van m'n pc los verbonden met een externe decoder maar later komt er ooit wel een versterker met HDMI verbindingen en dan heb je prijs...

Ik lees trouwens dat een 8600GT geen HDCP heeft dus een bluray of hddvd naar je tv uitvoeren kan niet via HDMI... de 8600GTS heeft wel HDCP.
                    Bron: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2425
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

@Wim: heb de GTS besteld Voor wat betreft geluid, vooralsnog neem ik de kabel ellende maar even op de koop toe. Wanneer ik op zoek ga naar een serieuze versterker met boxen beoordeel ik de gehele situatie wel weer opnieuw.

Quote: de 8600 kan je wel HDMI laten uitvoeren met een adapter maar geluid zit daar niet bij dus als je het aansluit op een versterker die HDMI kan switchen dan heb je geen geluid...

Kun je dit eens uitleggen Betekent dit dat ik wel beeld maar geen geluid kan afspelen van HDCP content
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                        @Wim: heb de GTS besteld Quote: de 8600 kan je wel HDMI laten uitvoeren met een adapter maar geluid zit daar niet bij dus als je het aansluit op een versterker die HDMI kan switchen dan heb je geen geluid...

Kun je dit eens uitleggen Betekent dit dat ik wel beeld maar geen geluid kan afspelen van HDCP content
                        Veel uitleg is daar niet voor nodig.
                        Een grafische kaart van een PC houdt zich enkel bezig met beeld, niet met geluid. Dus een uitgang op een grafische kaart bevat geen geluidsinfo...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Het zit moeilijker in mekaar... De HD2x00 series van ATI hebben eigenlijk wel een audio controller op de videokaart zitten die geluid via de HDMI 1.2 aansluiting naar buiten kan geven, het is geen geluidskaart want het heeft wel degelijk een Audio Codec nodig maar het transport gaat via de PCIe/AGP bus.

Bij nvidia hebben sommige videokaarten een SPDIF ingang die je kan verbinden met de SPDIF uitgang van je geluidskaart... Helaas kan SPDIF max. 3 Mbit transporteren en dat is te weinig voor de nieuwe 8 kanaals High Definition audioformaten zoals DTS-HD en Dolby TrueHD die men soms op Bluray en HDDVD gebruikt.

DTS-HD verbruikt max. 6Mbit maar het is voorzien om dit over SPDIF te versturen met realtime compressie naar een lagere bitrate, TrueHD heeft dit niet voorzien en kan enkel over HDMI 1.3 verbindingen... Deze formaten hebben pas ondersteuning vanaf HDMI 1.3 en de ATI heeft maar HDMI 1.2... Wat technisch wel kan is dat je DTS-HD decodeerd op PC (PowerDVD kan dit) en dan geluid (8 kanaals, 24 bit, 192Khz) zonder compressie doorstuurt via HDMI (dan is versie 1.1 al voldoende...) maar dat zal ook niet lukken met de ATI HD2X00 series want er is geen ondersteuning voor 8 kanaals 24 bit audio, enkel een magere 16 bit 48Khz stereo signaal OF AC3/DTS stream.

HDMI with 5.1 surround sound audio
                          Microsoft UAA driver (Vista)/ AMD driver (XP)
                          32kHz, 44.1kHz, 48kHz 16-bit PCM stereo
                          AC3 (5.1) Compressed multi-channel audio streams such as Dolby Digital & DTS’

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Veel uitleg is daar niet voor nodig.
                          Een grafische kaart van een PC houdt zich enkel bezig met beeld, niet met geluid. Dus een uitgang op een grafische kaart bevat geen geluidsinfo...
                          DVI zal wel een paar pinnen vrij hebben om geluid over te transporteren, al is het niet voorzien... dus in sommige gevallen hebben DVI aansluitingen WEL geluid...
                          Last edited by Wim; 10 augustus 2007, 23:38.

Comment

Tomme toch...
                            Ik heb ook altijd gedacht dat een GSM diende om te bellen...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Tomme toch...
                              Ik heb ook altijd gedacht dat een GSM diende om te bellen...
                              En bij de meeste is dat tegenwoordig een optie aan het worden
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                              X