Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proces-verbaal aanvechtbaar ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proces-verbaal aanvechtbaar ????

Op Donderdag 26 juli bracht ik een bezoekje aan het natuurgebied “WOLVENBERG” ,gelegen tussen Berchem kerk en het station,de ring en singel te Berchem.
    Op 3/08,poststempel 2/08,kreeg ik een proces-verbaal in de bus.Ik zou geparkeerd hebben op een strook voorzien van het bord E9c,parkeren enkel toegestaan voor lichte vracht.
    ‘k Ben gisteren eens gaan kijken en dat blijkt volkomen juist te zijn.Toch ben ik niet helemaal akkoord wetende dat deze parkeerstrook ongeveer 1km lang is en op 500m een bocht van 15° naar links maakt.Dat er alleen aan het begin en op het einde van deze strook een bord E9c staat.Als je halverwege parkeerd kan je onmogelijk een van beide borden zien.
    ‘k Ben zeker niet de enige met die overtreding want 3x per week kom ik daar voorbij en staan daar 10tallen personenwagens geparkeerd.
    Is deze overtreding aanvechtbaar?Graag jullie mening.
    Enkele foto's maken de situatie mss wat duidelijker.

'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Proces-verbaal aanvechtbaar ????

Denk niet dat het verplicht is dat er om de 20 meter een bord E9c moet staan
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Denk niet dat het verplicht is dat er om de 20 meter een bord E9c moet staan
      Ah, waarom zetten ze er geen afstand bij trouwens? (1km) ofzo?
      Je kunt volgens mij altijd pleiten dat je het bord niet had opgemerkt en gewoon tussen andere auto's geparkeerd had. Enfin, ik weet niet hoe hoog de boete is natuurlijk.

Hier in Oostende is de boete om te parkeren in een bewonerszone bvb € 59 + € 100 "overlast-taks"... Dan kun je beter in een betaalzone staan zonder ticket (€ 25 boete). En met al die borden en zones weet je tegenwoordig amper nog waar je staat.
      Canon 350D
      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Aanvechten zal je zowieso meer kosten. Het is altijd bij de andere dat ze seponeren . En als goed oplettende automobilist had je het verkeersbord moeten zien staan .
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
          Ah, waarom zetten ze er geen afstand bij trouwens? (1km) ofzo?
          Je kunt volgens mij altijd pleiten dat je het bord niet had opgemerkt en gewoon tussen andere auto's geparkeerd had. Enfin, ik weet niet hoe hoog de boete is natuurlijk.

Hier in Oostende is de boete om te parkeren in een bewonerszone bvb € 59 + € 100 "overlast-taks"... Dan kun je beter in een betaalzone staan zonder ticket (€ 25 boete). En met al die borden en zones weet je tegenwoordig amper nog waar je staat.
          overlasttaks?....beetje belachelijk niet.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            overlasttaks?....beetje belachelijk niet.
            Ja inderdaad, maar ik heb nog al mensen horen klagen over het ijverige PV werk van de Oostendse politie en het chronisch te kort aan parkeerplaatsen waar je wél mag staan. Ze zullen het geld nodig hebben zeker?
            Canon 350D
            Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

@Macroshopper:
              je kan altijd een bezwaar indienen, met de uitleg die je hierboven ook geeft. Dit bezwaar vul je in op het antwoordformulier dat u terugstuurt naar de desbetreffende politiedienst.
              De keuze is aan u, ofwel betaal je de onmiddellijke inning ofwel niet, maar weerom best dan het antwoordformulier invullen...
              (Zelfs als u niet betaald, zal de Post u nogmaals een aanmaning tot betalen sturen na ongeveer 3 weken). Pas na 52 dagen, en geen betaling ontvangen, wordt het dossier overgemaakt aan de procureur des Konings. Deze oordeelt dan over uw bezwaar. Indien hij uw bezwaar niet aanvaardt, zal hij een minnelijke schikking voorstellen (die minimum € 10 hoger ligt). Als hij uw bezwaar aanvaardt, hoor je niets meer van het Parket. U bent niet verplicht om te betalen. Als u niet betaalt zal hij u dagvaarden voor de politierechtbank. Hier kan u dan uw bezwaar uiten tegenover de rechter, die zal oordelen.
              bron: klantenmanagement Lokale Politie Antwerpen
              Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
              http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diabetic Bekijk bericht
                @Macroshopper:
                je kan altijd een bezwaar indienen, met de uitleg die je hierboven ook geeft. Dit bezwaar vul je in op het antwoordformulier dat u terugstuurt naar de desbetreffende politiedienst.
                De keuze is aan u, ofwel betaal je de onmiddellijke inning ofwel niet, maar weerom best dan het antwoordformulier invullen...
                (Zelfs als u niet betaald, zal de Post u nogmaals een aanmaning tot betalen sturen na ongeveer 3 weken). Pas na 52 dagen, en geen betaling ontvangen, wordt het dossier overgemaakt aan de procureur des Konings. Deze oordeelt dan over uw bezwaar. Indien hij uw bezwaar niet aanvaardt, zal hij een minnelijke schikking voorstellen (die minimum € 10 hoger ligt). Als hij uw bezwaar aanvaardt, hoor je niets meer van het Parket. U bent niet verplicht om te betalen. Als u niet betaalt zal hij u dagvaarden voor de politierechtbank. Hier kan u dan uw bezwaar uiten tegenover de rechter, die zal oordelen.
                bron: klantenmanagement Lokale Politie Antwerpen
                Wat zegt de wetgeving....KAN de politie optreden en pv opmaken
                of zal ze dit zonder voorwaarden doen?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Gewoon betalen, dit is toch gewoon een regel ...

Na een kruispunt wordt altijd het verkeersbord herhaald als het geldig moet blijven (snelheid, voorrang, ..). Moet dit dan ook telkens herhaald worden als je over een lange baan rijdt? Weet je tegen dat je aan het volgende kruispunt komt dan nog wel dat je op een voorrangsbaan rijdt? Vermoedelijk niet wat de voorrang betreft(heb dit ook soms), maar de snelheid zal je nog wel weten... Waaraan ligt dat dan? Jawel... (theokus mag nu overnemen en off topic gaan )

Dus gewoon betalen...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Als het bedrag van de boete beperkt is, zou ik gewoon betalen. Dan ben in eens van alle miserie en papierwinkel af.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Zie volgende link : http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art70

HTML-code:
                       70.2.2.   Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.
                      1° De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g gelden langs de kant van de openbare weg waar zij geplaatst zijn en vanaf het verkeersbord tot het volgende kruispunt.
                      Vermoed dat ge weinig kunt doen...

Gr,
                      Tim
                      Tim - Canon Eos 30D / 40D
                      Lenskes van 17 tot 500, flitsset Falcon Eyes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                        Gewoon betalen, dit is toch gewoon een regel ...

Na een kruispunt wordt altijd het verkeersbord herhaald als het geldig moet blijven (snelheid, voorrang, ..). Moet dit dan ook telkens herhaald worden als je over een lange baan rijdt? Weet je tegen dat je aan het volgende kruispunt komt dan nog wel dat je op een voorrangsbaan rijdt? Vermoedelijk niet wat de voorrang betreft(heb dit ook soms), maar de snelheid zal je nog wel weten... Waaraan ligt dat dan? Jawel... (theokus mag nu overnemen en off topic gaan )

Dus gewoon betalen...
                        Ik ken de Duitse verkeerswetgeving iets beter....
                        Foto 1 en 3 vind ik niet slecht...

Ik sta op een parkeerplaats en de parkeerautomaat is stuk.
                        Staan daar ook 2 Duitse agenten en ik zeg hun dat plus de vraag
                        hoe lang ik er mag blijven > antwoord=onbeperkt.
                        In de auto ligt zichtbaar een parkeerschijf.

Kom ik terug uit de winkel(s) zit een bon achter de ruitenwisser.
                        En die parkeerautomaat is hersteld...
                        En nu?

Nu komt het verschil tussen kunnen en moeten
                        Bij ons in België is het 99,99% "moeten" betalen en zonder uitzondering.
                        In Duitsland krijg je 14 dagen de tijd om bezwaar aan te tekenen.
                        Last edited by theokus; 7 augustus 2007, 21:19.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Bij het eerste bord staat er een pijl naar omhoog dus het verkeersbord begint te gelden vanaf daar. Bij het tweede staat een pijl naar beneden wat betekent dat die zone daar stopt. Als je daartussenin hebt geparkeerd met een ander voertuig dan lichte vracht ben je in fout en zal je dus de PV moeten betalen. Zo is de wegcode. Soms heel onlogisch maar ja ...
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                            Bij het eerste bord staat er een pijl naar omhoog dus het verkeersbord begint te gelden vanaf daar. Bij het tweede staat een pijl naar beneden wat betekent dat die zone daar stopt. Als je daartussenin hebt geparkeerd met een ander voertuig dan lichte vracht ben je in fout en zal je dus de PV moeten betalen. Zo is de wegcode. Soms heel onlogisch maar ja ...
                            Ik wil niet 'wringen' maar zoals je het uitlegt klinkt het toch heel logisch...
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Wat ik bedoel is dat een zone van 1Km parkeerruimte voor lichte vracht een beetje teveel van het goede is niet?
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                              X