Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zutendaal kenner gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zutendaal kenner gevraagd

Zondag zullen we met een aantal kinderen het blotevoetenpad bezoeken maar we zouden eerst willen picknicken in de buurt (afhaalpizza's).
    Kent iemand de streek en een goede picknickplek?

Alvast bedankt!

gr.
    FW
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Re: Zutendaal kenner gevraagd

Als het slecht weer is, kunnen jullie picknicken in de veranda van de Stalkerwijer (met uitzicht op de forellenvijver).
    Is het zonnig, dan kunnen jullie die pizza's nuttigen in het bos op de Hesselsberg, onder het wakend oog van Zutendaals trots: een Mariabeeld van zes meter hoog.

Beide locaties liggen dichtbij het Blotevoetenpad.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bedankt Jos,
      normaal zal het wel goed weer zijn dus zullen we daar zeker een leuk plekje vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Is het zonnig, dan kunnen jullie die pizza's nuttigen in het bos op de Hesselsberg, onder het wakend oog van Zutendaals trots: een Mariabeeld van zes meter hoog.
        Inderdaad een mooi plaatsje, maar je moet de omgeving wel goed kennen om daar met de auto te geraken zodat je pizza's niet koud zijn voor je er bent.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Inderdaad een mooi plaatsje, maar je moet de omgeving wel goed kennen om daar met de auto te geraken zodat je pizza's niet koud zijn voor je er bent.
          Hij brengt die pizza's van thuis mee, die zijn sowieso koud.

Of moeten we een pizzeria in Zutendaal zoeken?
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Hij brengt die pizza's van thuis mee, die zijn sowieso koud.

Of moeten we een pizzeria in Zutendaal zoeken?
            die zijn idd besteld in de Piazza

zijn er in zo'n mooie streek nu echt geen picknicktafels geplaatst door de toerismedienst van de gemeente?

edit: oh ja, en koude pizza's zijn ook lekker!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
              die zijn idd besteld in de Piazza
              Ha, Piazza! Da's een zaak met standing, vlak naast de kerk. Ik wist niet dat men daar ook kon afhalen.

... zijn er in zo'n mooie streek nu echt geen picknicktafels geplaatst door de toerismedienst van de gemeente?
              Als dergelijke tafels in andere gemeentes in kaart gebracht zijn, zal Zutendaal ook wel zo'n kaart hebben.
              Ik veronderstel dat er aan dat beeld voorzieningen zijn om te picknicken (of om te knielen ). 'k Ben er zelf nog niet geweest.
              Last edited by Jos Vanhengel; 5 september 2013, 05:21.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik veronderstel dat er aan dat beeld voorzieningen zijn om te picknicken (of om te knielen ). 'k Ben er zelf nog niet geweest.
                Mijn echtgenote is ranger (gids) in het "Nationaal Park Hoge Kempen" en heeft regelmatig een wandeling die daar passeert. Er bevindt, bevond zich daar inderdaad een tafel met zitbank. Je kan ook parkeren op de voorziene parking van de Lietenberg en op de weg naar de start van het blotevoetenpad, vlindertuin, cafetaria vind je ook een pick-nick plaats. De parking ligt langs de Stalkerweg in Zutendaal.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Onlangs heeft men de bomen aan de voorkant van het beeld gerooid.
                  Onze Lieve Vrouw van Zutendaal is nu weer zichtbaar vanaf de weg Munsterbilzen-Zutendaal; net zoals het was in de jeugdjaren van mijn moedertje (zaliger gedachtenis) die in Zutendaal geboren was.

En ja, een picknicktafel is er ook:

De laatse 400 m van de weg naar het beeld zijn onverhard, maar dat is zelfs bij regenweer geen probleem.
                  Parkeerplaatsen heb ik daar niet gezien en vuilnisbakken ook niet.
                  Neem dus een vuilniszakje mee, Zutendaal werkt nog aan de accommodatie.

Toevoeging: Door wegwerkzaamheden is de Daalstraat (vanaf de Smitsstraat tot in het centrum) enkel toegankelijk voor plaatselijk verkeer.
                  Last edited by Jos Vanhengel; 5 september 2013, 05:19.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Wat een geweldige service, speciaal naar daar gegaan om te checken of er een tafel staat.

Comment

Wat een geweldige service, speciaal naar daar gegaan om te checken of er een tafel staat.
                      Oh, dan woont ie daar niet, want ge ziet ze staan vanop de hoofdweg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Oh, dan woont ie daar niet, want ge ziet ze staan vanop de hoofdweg.
                        de tafel? of Mariake?

Comment

de tafel? of Mariake?
                          Beide.
                          Ik ging daar in de buurt wel eens zwemmen in een zandgroeve, als er een hittegolf was.
                          Vroeger he, want dat mag niet.
                          Schoen metskes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Beide.
                            Ik ging daar in de buurt wel eens zwemmen in een zandgroeve, als er een hittegolf was.
                            Vroeger he, want dat mag niet.
                            Schoen metskes!
                            dat versta ik wel ze
                            Iedereen bedankt voor de bijdrage.
                            Ben s benieuwd of de bestelde hete kolen ook van de partij zullen zijn.

edit: oh ja, vuilnis achterlaten doe ik niet hoor Jos!
                            Last edited by Freewillie; 25 juni 2011, 21:55.

Comment

Volgens mij zijn die Zutendaalse pizza's zwaar op de maag blijven liggen.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                              X