Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zondag 19 augustus - Motorrit Eifel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zondag 19 augustus - Motorrit Eifel

Ik zie alleen maar wat lichte bewolking en af en toe zon in de weersberichten Geen hemelwater, dus ideaal
    Nikon D90

Comment

Hopen dat het zo blijft.

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

60% kans op regen morgen maar we gaan het toch wagen hé.
        Afspraak dus tussen 09.00 en 09.30 uur aan Bruno's foodcorner Esso tankstation aan de afrit van de autostrade te Maasmechelen.
        Ik PM nog even mijn GSM nummer.

Hans

Comment

We zullen er zijn...
          Nikon D90

Comment

Ben net terug thuis aangekomen, goed doorweekt. De dag was nochtans goed begonnen.
            Deze morgen om 08.45 arriveer ik op het afgesproken rendez-vous punt.
            Tegen 09.15 was iedereen ter plaatse en na het nuttigen van een koffie maakte we ons klaar om aan de rit te beginnen.
            We reden richting aken op de autostrade om in Aachen-Brand de autostrade te verlaten richting Stolberg. Daar begon de pret, lekker veel bochten.
            S'middags tussenstop in Vogelsang waar we een verlaten legerkamp bezocht hebben. In de biker Inn in Herhahn vulden we onze magen. Om 13.30 vertrokken we dan voor de resterende 130 Km. Ter hoogte van Montzen begon de miserie... nationale drasch... we besloten om ons te splitsen en de korste weg naar huis te nemen. Ik en peeke reden richting Limburg, de andere vier richting Antwerpen. Net voor de afslag maasmechelen kreeg Peeke pech. Geen beweging meer te krijgen in de versnellingsbak van zijn 20 jaar oude Suzuki 750. Dan maar de verzekering ingeschakeld om de motor te laten slepen. Vermits ik toch niet veel kon doen ben ik na een tijdje verder gereden richting Peer.
            Net de grens over was de autostrade kurkdroog... ikzelf was ondertussen nat tot op het vel...
            Al bij al een bewogen maar supergezellige dag met toffe gasten en lekker veel bochten.
            Merci voor het gezelschap mannen. Fotokes zet ik 1 van de volgende dagen op mijn website.

Hans
            Last edited by CH Photography; 19 augustus 2007, 18:24.

Comment

De foto's staan online op de bekende plaats.

Cya later

Hans

Edit: Omdat de foto's door BDsizer teveel waren verscherpt ben ik ze opnieuw aan het uploaden. Duurt even
              Last edited by CH Photography; 19 augustus 2007, 18:49.

Comment

Ook net terug thuis... Ik zelf ben - dank zij mijn regenpak - vrij droog... Er zaten andere 'waterkiekens' tussen Zelfs even in de buurt van Hasselt moeten stoppen onder een brug daar we met moeite een hand voor ons ogen konden zien...

Maar dit was slechts het enige minpunt op de rest van een mooie dag (het ware slechter geweest moesten we de 'bochtjes' in de regen hadden moeten nemen)...

@ Hans, thx!
                @ Peeke, prettige kennismaking!
                Nikon D90

Comment

Ik denk dat Peeke serieus aan het balen is dat zijn machien in panne staat.
                  Hopelijk is hij al terug thuis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                    Ik denk dat Peeke serieus aan het balen is dat zijn machien in panne staat.
                    Hopelijk is hij al terug thuis...
                    Dat is inderdaad niet zo plezant hé
                    Maar de moto staat nu in Maastricht hoor, niet in Balen

Hji staat daar nu bij een bergingsbedrijf in Maastricht.
                    Ik weet niet wat er aan scheelt, en de verzekering wil hem niet repatriëren.

Ik ben nu dus op zoek naar een motoremorque, en hoop dat ik hem zo snel mogelijk kan gaan halen.
                    Dan weet ik ook pas wat er aan scheelt en of het snel te herstellen is.
                    Anders zit mijn motoseizoen er dit jaar bijzonder vroeg op
                    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                      Ook net terug thuis... Ik zelf ben - dank zij mijn regenpak - vrij droog... Er zaten andere 'waterkiekens' tussen Zelfs even in de buurt van Hasselt moeten stoppen onder een brug daar we met moeite een hand voor ons ogen konden zien...

Maar dit was slechts het enige minpunt op de rest van een mooie dag (het ware slechter geweest moesten we de 'bochtjes' in de regen hadden moeten nemen)...

@ Hans, thx!
                      @ Peeke, prettige kennismaking!
                      Het was inderdaad een mooie dag, en het was prettig kennismaken met de hele groep. We hebben goed gereden en ook wel wat afgelachen, wat moet dat meer zijn hé?

Zonder ongeval () en zonder panne () thuiskomen hé

Wanneer de moto weer gemaakt is, toch eens gaan zien voor tassen of koffers, dan kan ik ook een regenpak meenemen
                      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Hey,

Die mooie rit van afgelopen zondag zou wel eens mijn laatste kunnen geweest zijn.

ik heb de moto gisteren in Maastricht weer opgehaald.
                        Er is een grote kans dat de vertanding van de uitgaande as stuk is.

Als dat het geval isn dan is de moto perte-total en zit het motorijden er voor mij, toch voor een aantal jaren, op.

Uitsluitsel, dit weekend als ik de moto verder uit elkaar haal.

Greetz,
                        Peeke

Comment

Dat is slecht nieuws peeke.
                          Duimen maar dat alles goed komt.

Hans

Comment

Ik lig hier al een maand of 5 in de lappenmand met nen gebroken rug.
                            Mijn brommerken heeft welgeteld 1000 km gebolt de laatse 3 maanden ...
                            Zelfs mijn fototoestelleken vasthouden is op dit ogenblik een vermoeiende zaak ....
                            brochef_photographer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zwerten Bekijk bericht
                              Ik lig hier al een maand of 5 in de lappenmand met nen gebroken rug.
                              Mijn brommerken heeft welgeteld 1000 km gebolt de laatse 3 maanden ...
                              Zelfs mijn fototoestelleken vasthouden is op dit ogenblik een vermoeiende zaak ....
                              Zal ik hem voor u in roulatie houden tot je er weer bovenop bent?

Neen serieus, ik wens je veel beterschap! Daartegen is het in panne vallen van mijn moto wel jammer, maar eigenlijk peanuts hé

Beterschap!

Comment

Hoi,

Na wat gesleutel, wat foto's te hebben genomen en deze te hebben opgestuurd naar een paar technische mensen, weet ik wat er scheelt aan mijn moto en ... het valt waarschijnlijk allemaal wel mee.

Wat er volgens mij gebeurde:
                                De borgmoer van de uitgaande as is losgekomen.
                                Door de snelheid van het roteren van de as is het tandwiel naar buiten gedrukt. Op een gegeven moment (op de autostrade nabij Maastricht dus) is die borgmoer van de as gevlogen. Deze heeft het wormwiel, dat de koppeling aandrijft, stukgeslagen. Het tandwiel zelf is van het getande stuk geschoven, op de schroefdraad van de borgmoer. Gezien de motor geen verbinding meer had met de tandwielen en dus de ketting, was er geen koppel meer en schoot de motor door.

Vandaag ben ik naar Opglabbeek gereden om bij Guido Broux vervangonderdelen te halen. Voor een moto van 20 jaar is dat DE plaats om zo'n onderdelen te vinden.

Morgen die onderdelen even installeren en dan de moto naar een garagist. Die mag dan de as aandraaien en de koppeling afstellen, dat doe ik liever niet zelf ;-)

In tussentijd heb ik gemerkt dat ik 1 kettingspanner kwijt ben Die vervang ik dan ook maar even.

De gaskabel was al langer afgebroken en daar heb ik ook een andere voor bij.

Voila, het ziet er dus, voorlopig, naar uit dat ik weer ga kunnen rijden

Greetz,
                                Peeke

Comment

Working...
                                X