Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DigiTV tarieven van telenet: hoe zit dat nu juist?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DigiTV tarieven van telenet: hoe zit dat nu juist?

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
    begrijp ook soms niet waarom mensen hun vaste telefonie abonnement houden.

Bvb Mobistar heeft een gsm abonnement (Bestdeal met athome) zonder verplichting voor 15 €/maand kan je 40 uur per maand naar alle vaste lijnen in belgie bellen (zowel tele2/belgacom/telenet).
    Hierin is ook 30min inbegrepen naar gsm.
    Indien je abonnement beu bent zeg je het op, want je moet geen contract van bepaalde duur nemen!
    Daar zeg je het zelf: je kan 40 uur per maand bellen naar "dwaze" mensen die nog een vaste lijn hebben..... In uw zienswijze dus binnenkort niemand meer......
    Ik kan 720 uur per maand bellen naar vaste lijnen (30 dagen aan 24 uur) voor ongeveer hetzelfde bedrag via telenet vaste lijn.
    De gesprekken naar GSM doe ik via Simyo (en soms ook de gesprekken naar vaste lijn à 5 cent/min).

Maar ik bestraf NIET de mensen die mij willen opbellen door hen te verplichten een dure GSM lijn op te bellen.
    Maar nu zijn we natuurlijk off-topic aan het gaan..
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
      We hebben intussen al 5-6 jaar geen vaste telefoon meer... we kozen er bewust voor om toen we ons huis kochten/verbouwden om geen belgacom binnen te brengen. We hebben beide onze gsm, dat moet volstaan. Zo willen we dat ook houden...dus geen vaste telefonie voor ons, ook niet in onze nieuwe woning straks.

Bedankt voor de reacties!
      GSM's betaald door het werk ?

Anders mag jij wel naar mij bellen en niet omgekeerd...
      Ik denk dat de meeste only-GSM-ers dat wel hopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik kan 720 uur per maand bellen naar vaste lijnen (30 dagen aan 24 uur) voor ongeveer hetzelfde bedrag via telenet vaste lijn.
        Slecht abo heb jij dan, ik kan deze maand 744 uur bellen voor dezelfde prijs als jij.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Slecht abo heb jij dan, ik kan deze maand 744 uur bellen voor dezelfde prijs als jij.
          Ik ook, ik heb het er wel bijgeschreven 30 x 24 voor een dertigdaagse maand.

Comment

Ik wist niet goed waar ik het eigenlijk moest zetten, maar ik vraag me het volgende af: wij hebben een kabelaansluiting maar twee tv's (vorige eigenaar van het huis heeft de kabel opgesplitst). De installateur van telenet heeft ze allebei geregeld. Ik heb echter maar op één van de twee tv's digitale TV.
            Betaal ik dan in dat geval twee keer voor de kabel? (omdat ik 2 tv's heb) Men heeft me wijsgemaakt dat als ik mijn tweede tv aangeef dat ze me dubbel aanrekenen voor de gewone kabel

(btw ik ben nieuw hier : mijn camera is een EOS 400-D + BG-E3 + 17-85 IS lens + 70-300 IS telelens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaRa Bekijk bericht
              Ik wist niet goed waar ik het eigenlijk moest zetten, maar ik vraag me het volgende af: wij hebben een kabelaansluiting maar twee tv's (vorige eigenaar van het huis heeft de kabel opgesplitst). De installateur van telenet heeft ze allebei geregeld. Ik heb echter maar op één van de twee tv's digitale TV.
              Betaal ik dan in dat geval twee keer voor de kabel? (omdat ik 2 tv's heb) Men heeft me wijsgemaakt dat als ik mijn tweede tv aangeef dat ze me dubbel aanrekenen voor de gewone kabel
              Stel: je start met analoge kabeltv van Telenet. Die ligt reeds in je huis. Via de nodige antenneversterker (bij mij door Telenet himself geïnstalleerd) splits je het analoge signaal enerzijds naar de kabelmodem, anderzijds naar het aantal TV's die je thuis hebt. Mijn setup als praktisch voorbeeld, zijnde drie TV's.

Net verleden week overgestapt naar Digitale TV. De analoge kabel blijft (de coax) want die hebt je nog steeds nodig. Al te vaak wordt verkeerdelijk gedacht dat het digitale signaal door de UTP-kabel komt Niet dus. Deze laatste dient alleen maar om de interactieve sturing van je digibox. De TV met de Digibox krijgt nu het digitale signaal. Eigenlijk heb je op deze tv de keus of je wenst te kijken digitaal of analoog. De twee ander tv's in huis blijven analoog kijken. Geen bijkomende kabelabbonnementen nodig.

Stel dat ik nu de tweede tv digitaal wens aan te sturen. Dan hoef ik alleen maar een tweede digibox in huis te halen. Ofwel koop je die of wel huur je die. De nodige smartcard wordt via een Telenet verdeler aangevraagd en geactiveerd op de betrokken digibox. Aansluiten op je TV-set en je hebt een tweede digitale tv in huis. Men heeft mij vertelt/verzekerd dat dit geen bijkomende kost meebrengt voor het abbonnement. Dit kan je doen tot 4 toestellen. Vanaf het vijfde moet je bijbetalen.

Dus nu gaan we met zijn allen op jacht naar tweedehands digiboxen van ex-telenet gebruikers en we kunnen onze tweede tv in huis digitaliseren

Alex_W
              [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

helpt die gold shake dan al niet?
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht

Dus nu gaan we met zijn allen op jacht naar tweedehands digiboxen van ex-telenet gebruikers en we kunnen onze tweede tv in huis digitaliseren

Alex_W

En dan wil je ineens hd tv, ben je dus niks met je aangekochte digibox en die hd tv boxen kun je alleen maar huren

Ik vraag me eigenlijk af, of je daar niet kunt werken met een andere decoder, dan die gehuurde van telenet, als je toch al een digibox staan hebt, dat signaal zit toch al op de kabel, en die vrije kanalen zullen wel niet gecodeerd zijn ('t zullen alleen die betalende zijn ?)
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Alvast bedankt voor de reacties
                    Is geruststellend te weten dat ik geen 150 euro extra moet betalen in 't jaar

Comment

Bestaat er een kwaliteitsverschil tussen Telenet TV en Belgacom TV?

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                      je krijgt enkel een vermindert BTW tarief op de kabel-tv.

indien je internet + telefoon + flexview wil nemen en je zou dit apart nemen zal je dit duurder uitkomen dan een combi-packet. dat is de enige reden...
                      het spijtige is dat je nog extra 5 € moet betalen indien je enkel digitale tv neemt .. als je wil kunnen opnemen via tv-gids en live pauzeren.
                      manueel programmeren is zo onhandig dat niemand dit zal gebruiken... dus neem je digicorder, neem je ook de 5 € extra.
                      tenzij dat je een combi pack neemt natuurlijk..

al eens gekeken bij Belgacom?
                      50 € voor ADSL go, kabel abo en huur van 1 decoder.
                      Dan heb je geen kabel abonnement meer nodig..
                      dacht dat dit ongeveer een besparing zou zijn van een 70 € op een jaar..
                      stel :

bij belgacom er maand : internet = 41 € in de maand en dan nog 9 € voor tv. = 12 x 50 € op jaarbasis = 600 € per jaar voor internet en TV. GEEN VASTE TELEFOONLIJN nodig indien je ADSL GO + TV hebt..

bij telenet : per maand : internet = 43€ in de maand en dan nog 13 € (147 € kabel-tv tax / 12 maanden) abo in de maand voor TV. = 672 per jaar / 12 = 56 € in de maand..

dus belgacom is dus 72 € op jaarbasis goedkoper.. maar dit enkel als je slechts 1 tv hebt natuurlijk..
                      voorlopig moet je voor tweede TV extra decoder huren..
                      Nikon D3100 18-55 VR lens
                      http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                      https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

Comment

Working...
                      X