Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mezenbollen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mezenbollen

In ons voederhoekje voor de vogels hadden we mezenbollen hangen die heel goed werden gesmaakt door allerhande vogels, in een mum van tijd waren deze op. Deze bollen hebben we in de Brico gekocht.
    Sinds twee weken heb ik er nieuwe bollen gehangen, deze komen uit de Makro, ze hangen er onaangeroerd, geen specht meer, geen mezen meer, niets meer...
    Blijkbaar is er een kwaliteitsverschil of is er misschien een andere reden waarom de vogels wegblijven.
    Iemand een idee
    Groetjes
    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Re: mezenbollen

Ik kan zeggen, de mijne komen uit tom & co, en 'k heb hetzelfde voor. Die bak met zaad daarintegen, die is populair

Alleen, als ik wat water buiten zet, dat bevriest rapper dan wat ik er zet
    To make your dreams come true, wake up

Comment

doe er dan wat suiker in, kan veel lagere temp aan. en van die mezenbollen: best eens proeven voor je ze koopt
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Om de een of andere reden worden de vogels blijkbaar afgeschrikt
        Er zijn een paar mogelijkheden.
        Die nieuwe bollen zijn die misschien in een kleurige verpakking gestoken, anders dan de vorige?
        Als dat het geval is kan een goede schaar wonderen doen.
        Heeft de poes van de buren de weg naar je voederplaats gevonden?
        Of ben je zelf niet de oorzaak door bv te veel in de buurt van de voederplaats te komen?
        Staat je schuilhut om te fotograferen niet te kort?
        Bekijk het probleem eens van uit die hoek misschien vind je nog wel een andere reden.
        Water bijzetten is eigenlijk overbodig omdat de vogels gewoon sneeuw pikken om hun dorst te lessen.
        In elk geval: laat je niet ontmoedigen want de vogels kunnen in deze omstandigheden alle hulp gebruiken !!
        Groetjes
        Louis

Comment

Working...
        X