Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aansluitproblemen home cinema

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aansluitproblemen home cinema

hallo,
    ik heb een serieus probleem. ik heb me een nieuwe surround systhem aangeschaft maar ik weet niet welke kabels ik nodig heb om dit alles te doen werken. ik zou namelijk graag men tv en men dvd speler samen kunnen gebruiken op men surround systhem. ik heb al gelezen dat bepaalde kabels beter zijn dan andere... kan een echte kenner mij aub helpen? hieronder alle nodige info...alvast bedankt!!!

tv:magnum(gewone aldi-bak geen flatscreen ofzo)
    euro av scart ingang
    av-2 scartingang
    video-tulp
    a/l-tulp
    a/r-tulp
    3.5 mm: koptelefooningang

dvd speler:vestel 3210 divx
    digitale audio out: optical
    coaxial
    video-tulp
    a/l-tulp
    a/r-tulp

scart connecter

home cinema: hercules xps 5.1 70

3x 3.5 mm uitgangen => 3.5 mm stekkers met verloopstukken naar 6x tulpuitgangen (3xwit 3x rood)

Re: aansluitproblemen home cinema

En welke ingangen heeft je home cinema? Die hebben we nodig...

Op het eerste zicht:
    tv-hc: scart
    dvd-hc: optisch

Maar misschien heeft je hc geen optische ingang... Vandaar de vraag.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

hallo,
      bedankt voor de reactie.
      mijn home cinema of surround systhem ( weet nie of dit een verschil is...)
      heeft enkel die 3, 3.5 mm stekkertjes als uitgang waar ook nog eens die verloopstukjes naar die tulpuitgangen bijzit. maar verder zit er niets van ingangen in.
      het surround is voor pc en dvd staat er op de doos...
      het is al men tweede aankoop de vorige ging volgens de verkopers ook op dvd... maar dit bleek later enkel op de pc te werken.
      ik hoop dat dit dus geen tweede miskoop is...
      bestaat hiervoor een oplossing? scart naar 6x tulp (female) uitgangen.
      of zou dit niet werken?
      mvg
      bieke

Comment

deze is normaal voor de pc, maar met de nodige verloopstukken zal het wel gaan. u had beter gekozen voor zo'n pakket van sony of jvc , alles in één met versterker en luidsprekers.

b.
        Bijna niks meer....

Comment

Verwacht je gewoon een beetje geluid voor je TV en DVD uit een zeer goedkope set speakers of verwacht je een kwalitatieve geluidsweergave?

Dit zijn multimedia speakers voor een PC waar je met wat kabelgepruts een en ander kan op aansluiten maar dit is zekers GEEN Home Cinema of Surround System zoals bedoeld voor kwalitatieve geluidsweergave in een huiskamer.

Veel geld geven aan "betere kabels" is dan ook weggesmeten geld want met dit systeem zal je geen verschil merken tussen brolkabels en dure kwaliteitskabels.

Natuurlijk zal je uit dit systeem wel geluid krijgen maar verwacht zekers niet dat het zal doen wat je blijkbaar verwacht.

Maar ja ... een echt Surround Systeem kost dan ook minstens 10 keer de prijs.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

simpelste oplossing is scart gebruiken naar de TV toe... dus een video naar TV met scart, je DVD naar TV met scart en de audio out van je TV (rood en wit) naar de aux ingang van je surround..
            kwalitatief niet het best, maar wel minst gesukkel met draadjes...
            anders is de optical link het best, maar dan moet je surround wel optisch in hebben...

succes

wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door baldie Bekijk bericht
              simpelste oplossing is scart gebruiken naar de TV toe... dus een video naar TV met scart, je DVD naar TV met scart en de audio out van je TV (rood en wit) naar de aux ingang van je surround..
              kwalitatief niet het best, maar wel minst gesukkel met draadjes...
              Eh... enkel rood/wit naar de surround, dan zal er slechts stereo geluid zijn, of ben ik mis? Indien niet mis, wat is dan het nut van een surround systeem te hebben, als je maar 2 kanalen gebruikt!?

mvg,
              Kristof

Comment

Normaal zaten er converters bij je boxen, gebruik die en sluit die aan op je dvd. Zo heb je surround van je dvd, wat het belangrijkste is.

Zonder versterker ga je volgens mij nooit geluid van de tv uit je surround krijgen, als je tenminste niet elke keer de draden uitplugt en aan de tv aansluit... Maar dan nog heb je enkel stereo, geen surround. Trouwens zijn er echt geen uitzendingen met surround, toch? (wordt soms wel gezegd, maar merk er toch niets van)

Dus: surround op dvd-speler aansluiten, dat lijkt me al dat je kan doen...
                Eventueel voor tv uitpluggen elke keer, maar dat lijkt me de moeite niet waard.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Trouwens zijn er echt geen uitzendingen met surround, toch? (wordt soms wel gezegd, maar merk er toch niets van)
                  Wel degelijk, althans met mijn Harman Kardon.
                  Set is idd niet geschikt voor in je huiskamer tenzij je pc daar staat.
                  http://www.fotohans.eu

Comment

hallo

allemaal bedankt voor de reactie!!!! ik denk dat ik best een scart kabel gebruik naar 6x tulp (female) (alle 6 audio)
                    ik heb het opgezocht maar ik vind enkel scart=>6x tulp ( 4audio en 2 video)
                    hiermee zal dit niet lukken denk ik...
                    is er iemand die weet waar ik daar kan aangeraken? (of een beter idee heeft)
                    mss mediamarkt ofzo?

mvg

bieke

Comment

goeie site voor kabels en converters:

Kabels, 170.000 Elektronica artikelen en vooral kabels Online. Kabels, connectors en elektronica onderdelen. Welkom op allekabels.nl de kabel en elektronica winkel. Alle kabels Webwinkel Online voor kabel en elektro. Goedkoopste Kabels winkel van de Benelux. Koop kabels bij allekabels.nl de grootste kabel winkel van de Benelux.

heb daar ook al es dingen besteld
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

hallo,

blijkbaar ondersteunt scart geen 5.1 audio.
                        dus via scart zal het dus niet lukken. heb naar verschillende winkels geweest en deze kabel bestaat zelfs niet.
                        naar het schijnt zou er een oplossing zijn maar zou die meer kosten dan een nieuwe dvdspeler en nieuwe boxen....

ik vrees dat ik dus terug een miskoop gedaan heb....
                        zou ik dit eventueel nog kunnen oplossen? (mss met een ander dvd toestel...)
                        of verkoop ik beter deze boxen en koop ik mss beter een ander setje...

mvg
                        bieke

Comment

hallo

ok dit vond ik op internet, het is een reactie van iemand over m'n dvd speler. mss nuttige informatie:

Is een goede DVD speler met veel functies, DivX e.d.
                          Heeft DD5.1 en DTS uitgangen, maar heeft verder geen decoders. Is wel aan te sluiten op stereotoren of TV. Uiteraard dus ook op de Home Cinema Set. MAAR... de verkopers geven aan dat de speler alles kan afspelen, MAAR dat is dus NIET waar! Slechts 9 van de 10 gebrande DVD's zijn af te spelen!

mvg

bieke

Comment

hallo,

ik heb men speakers net aangesloten op men oude half kapotte dvd speler.
                            daar kon ik ze wel op aansluiten , van het geluid kan ik niet klagen het is zeer goed en zeer zuiver.
                            maar deze dvdspeler valt telkens uit en speelt ook geen divx-en af.
                            en ik heb er zo'n honderd liggen en nog een hondertal gewone dvds...
                            ik vraag me af wat de prijs is van een systheem om digitaal (van dvdspeler) om te zetten naar analoog. ik weet dat het bestaat maar waar kun je het kopen en wat is ongeveer de kostprijs?

mvg
                            bieke

Comment

Misschien eerst eens de handleiding raadplegen, zodat je weet wat in- of uitgangen zijn. Want zoals jij het nu zegtn heb je alleen op al je toestellen ingangen, en zo kan je ze uiteraard niet aansluiten
                              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Working...
                              X