Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aansluitproblemen home cinema

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aansluitproblemen home cinema

hallo

op de dvd speler heb je digital out (uitgang) optisch en coaxiaal

en ui de bas (van men geluidsinstallatie) moet je drie 3.5 mm jacks insteken die aan de andere kant ook 3.5mmjacks zijn maar heb verlengstukjes 3x van 3.5mm jacks naar 3x 2audiotulpstekkers (male)
    in de handleiding staat er praktisch niets, khoop dat je hier iets meer mee weet.

mvg
    Bieke

Comment

volgens mij heb je uiterst goedkope brol gekocht
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Dus je kan je surround, je 6 boxen, niet RECHTSTREEKS aansluiten op de dvd? Dan ben je er totaal niets mee...

Of je moet ergens een versterker kopen, ook zo eentje dat niets kost, zoals de rest (valt ie niet uit de toon ), en dan kan je de dvd-speler via de optische verbinden met die versterker, en dan daarop je boxen aansluiten. Zo behoud je 5.1

Maar wat begin je eigenlijk over digitaal omzetten naar analoog, wat is nu je bedoeling

ps: vanwaar ben je ergens, heb de indruk dat het sneller kan dan alles hier typen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bieke.devoldere Bekijk bericht
          hallo

op de dvd speler heb je digital out (uitgang) optisch en coaxiaal

en ui de bas (van men geluidsinstallatie) moet je drie 3.5 mm jacks insteken die aan de andere kant ook 3.5mmjacks zijn maar heb verlengstukjes 3x van 3.5mm jacks naar 3x 2audiotulpstekkers (male)
          Om 5.1 te kunnen hebben moet je zowizo een 5.1 decoder hebben. Dit kan ofwel in je DVD-speler zitten ofwel in je versterker (hier heeft je speakerset de funktie van versterker).
          Mits zowel je DVD speler als je versterker van je speakers GEEN decoder bezitten zal je NOOIT 5.1 geluid kunnen hebben met deze combinatie.
          Zoals op de website van de fabrikant te vinden is zal een 2.0 geluid verdeeld worden over alle speakers zodat je overal klank hebt maar dit zal geen 5.1 zijn.
          Om dit te kunnen benutten met deze speakers moet je een DVD-speler hebben met ingebouwde decoder, je hebt dan ook minstens 6 cinch (tulp) aansluitingen op je DVD-speler in dit geval.
          Bass, Midden, L voor, R voor, L achter , R achter (5.1).

De digitale uitgangen op je DVD-speler (optisch of coax) kan je pas benutten als je een versterker hebt met dergelijke ingangen en dus een ingebouwde 5.1 decoder. En deze heb je niet.
          Ook uit je TV kan je NOOIT een 5.1 signaal krijgen, welke versterker je ook koopt.

Volgens mij kan je die 5.1 set enkel als veredelde 2.0 speakerset gebruiken.
          Last edited by VerSeg; 28 juli 2007, 00:49.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

En natuurlijk geen goedkope dvd's of zelf gebrande divx'en waarop je toch maar enkel stereo 2.0 hebt staan, dan heb je er ook weinig aan... Je krijgt wel geluid uit al je boxen, maar echte 5.1 enkel als je ook 5.1 geluid hebt staan op je dvd. Ik weet niet zeker of je onder avi's nog 5.1 kan verkrijgen ???

ps: 5.1 kan wel via de tv hoor Verseg, er zijn uitzendingen in Dolby Surround/DTS, stond hierboven al (had me verkeerd uitgedrukt, de uitzendingen zijn er, maar het er effectief juist uithalen is een andere zaak)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
              ps: 5.1 kan wel via de tv hoor Verseg, er zijn uitzendingen in Dolby Surround/DTS, stond hierboven al (had me verkeerd uitgedrukt, de uitzendingen zijn er, maar het er effectief juist uithalen is een andere zaak)
              Ik heb de info gegeven volgens de configuratie van de TS.

En met deze info denk ik niet dat ze 5.1 uit de TV zal halen.

tv:magnum(gewone aldi-bak geen flatscreen ofzo)
              euro av scart ingang
              av-2 scartingang
              video-tulp
              a/l-tulp
              a/r-tulp
              3.5 mm: koptelefooningang
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht

Uit je analoge tv signaal kan je NOOIT surround halen. Dit is gewoon niet mogelijk en wordt ook niet gedaan via de analoge coax kabel.

De enige manier om surround te krijgen van je tv films, kan enkel via de digibox, adsl box of nog beter , de INDI box, waar je meteen ook HD beeld van krijgt.
                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Working...
                X