Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista: welke versie + hardware setup vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vista: welke versie + hardware setup vraag

Ik ben ook eens aan het denken over een nieuw pc'tje, en dan mag het in één keer goed zijn: een quadje eventueel, minstens 4gb ram, 8800 gtx, ASUS P5N-E SLI, etc. Mocht iemand hier nog opmerkingen/advies over hebben, ook dat is altijd welkom!

Het andere topic over Vista heb ik al gelezen, ik hoop alle oude programma's nog te kunnen draaien (is er een oplossing mocht je iets niet meer kunnen draaien?). Maar welke versie van Vista wordt er aangeraden?

Home, Premium, Ultimate of Business? Wat zijn de verschillen, en wat heeft een gewone gebruiker nodig? Dat het de 64 bit-versie wordt, dat staat vast (waarom anders zo'n setup nodig, of ben ik fout?), maar welke van de vier mogelijkheden?

Bedankt alvast.

edit: zal hier in één keer ook de gewenste hardware weergeven:

Intel Core 2 Quad E6600
    2 x 2024MB DDR2 RAM 800MHZ Hyper-X
    ASUS P5N-E SLI - Motherboard - ATX - nForce 650i SLI
    (minstens) 320GB HDD 16MB Cache 7200 U/min. S-ATA
    DVD-writer met lightscribe
    Behuizing met goede koeling en minstens 550W
    8800 GTX grafische kaart
    Netwerkkaart, inclusief wireless
    Geluidskaart 5.1
    Last edited by ajuin; 23 juli 2007, 19:02.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Re: Vista: welke versie?

En Ajuin, waarom ineens geen Apple?
    Nieuw OS in oktober: Leopard (Mac 10.5)
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht

Home, Premium, Ultimate of Business? Wat zijn de verschillen, en wat heeft een gewone gebruiker nodig? Dat het de 64 bit-versie wordt, dat staat vast (waarom anders zo'n setup nodig, of ben ik fout?), maar welke van de vier mogelijkheden?

Bedankt alvast.

Zelfs met die setup zou ik nog de 32 bit nemen, nog veel te veel programma's/ demo's en dergelijke die alleen in onder 32 bit willen werken. En aangezien het nieuwe pc is zeker vista in oem nemen. Als het alleen om thuis in stand allone omgeving te draaien is, moet de home premium voldoende zijn. Ik heb hier wel de ultimate staan, omdat ik eens graag experimenteer zowel als media center, als wat ik eens wil inloggen in een domein. Maar als je niet de behoefte hebt, om met netwerken te experimetenteren thuis moet de home premium voldoende zijn.

En waarom vista, mac os X op een 24" imac is toch zo zalig in thuis gebruik
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Gebruik hier Vista Ultimate en in de klassieke weergave.
        Vier of vijf zaken, weet het niet meer precies, staan als 5,9 in de prestatieindex.
        Vista "doe" ik zo om de veertien dagen.

Gisteren na een update van de Nvidia-driver (32bit) kreeg ik geen verbetering
        in FS X. 't Is maar een spelleke ok.
        Beeld viel weg af en toe als ik met de muis bewoog.
        De vorige driver deed het ook niet goed.
        Dit is dus het enige wat voorlopig niet goed gaat.
        De rest doet het goed onder Vista.

In XP draait ie perfect dus....

Voorliefde gaat nog altijd uit naar XP Pro.

Jouw voorgestelde hardware was een jaar geleden een droom voor velen
        Dus? Doen maar.
        Denk ook eens aan snelle harde schijven...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik ken niets van Apple, nooit mee gewerkt, laat staan zien werken. En ik kan weinig slechts zeggen van een pc, dus daar denk ik niet eens over na (om het hier geen topic pc-apple te laten verworden ). Onbekend is onbemind.

Inderdaad was dit vroeger een droom, nu realiteit die wanneer ik ze eventueel bestel, ook alweer achterhaald zal zijn. Maar het lijkt me wel een mooi setje te zijn. XP had ik ook willen behouden, maar ja, ook de support vervalt daarvoor, en het is toch nieuwe technologie, het kan enkel verbeteren, toch? (zegt de idealist )

Maarreuh 32 bit genoeg? Is dat dan niet dom, want ik denk dat je op die manier ook niet alles dat je in je hardware hebt zitten, optimaal gebruikt. Is het dan geen 'onderkill', zo een setup, en maar 32 bits? Ik dacht altijd dat je alles eronder kon draaien, maar dat programma's die naar 64 bit geschreven waren die gewoon 'vlogen'.

Wat betreft de versie: Premium zou dus volstaan? Het is inderdaad voor gewoon thuisgebruik, niet al te geavanceerd, maar voor de eenvoudigen moet het ook niet zijn. Echt een systeem voor netwerken is niet nodig; er zal wel eens een netwerkje komen, maar of ik daar dan de Ultimate voor nodig heb, is een andere vraag...

Wat de hardware betreft, heb ik de beginpost ook geëditeerd. Hier het eventuele opzet:
          Intel Core 2 Quad E6600
          2 x 2024MB DDR2 RAM 800MHZ Hyper-X
          ASUS P5N-E SLI - Motherboard - ATX - nForce 650i SLI
          (minstens) 320GB HDD 16MB Cache 7200 U/min. S-ATA
          DVD-writer met lightscribe
          Behuizing met goede koeling en minstens 550W
          8800 GTX grafische kaart
          Netwerkkaart, inclusief wireless
          Geluidskaart 5.1

Comment

Ik ken niets van Apple, nooit mee gewerkt, laat staan zien werken. En ik kan weinig slechts zeggen van een pc, dus daar denk ik niet eens over na (om het hier geen topic pc-apple te laten verworden ). Onbekend is onbemind.
            Das het voordeel, je moet daar niks van kennen Maar inderdaad 'k ga stoppen met die ot zever

Maarreuh 32 bit genoeg? Is dat dan niet dom, want ik denk dat je op die manier ook niet alles dat je in je hardware hebt zitten, optimaal gebruikt. Is het dan geen 'onderkill', zo een setup, en maar 32 bits? Ik dacht altijd dat je alles eronder kon draaien, maar dat programma's die naar 64 bit geschreven waren die gewoon 'vlogen'.

Maar als je geen "nerd" bent, ga je het u beklagen vandaag de dag met 64 bit, 'k ga u nog maar het voorbeeld geven, sommige games willen gewoon niet draaien onder xp 64 bit en aangezien ik alleen vista nog gebruik voor games is dat hetgene wat me het meest opvalt. Dus ik verwacht dat er bij gewone programatuur ook wel dergelijke problemen zijn
            Drivers zelfde verhaal, 'k lees nog veel te veel geen 64bit versie beschikbaar !!!
            64 bit komt er door, en je pc is er klaar voor, maar de wereld rond om jou nog niet. Dus ik zou vandaag beginnen met een 32 bit versie van vista, en binnen 2 jaar de boel eens herformateren, en er een 64 bit versie opzetten

Comment

Re: Vista: welke versie + hardware setup vraag

Ok, dan ben ik gewoonweg misgeïnformeerd wat die 32-64 bit betreft. Vermits ik nog een boel oude programma's heb die moeten blijven draaien (echt noodzakelijk!), zal ik dan maar voor de 32 bit versie gaan...

Waar ik me hardwarematig nog vragen bij stel, is het moederbord. Is Asus wel goed (ken een pc-boer die er niet mee wil werken), en is dit wel een goed?
              De processor is misschien niet nodig, maar hij kost slechts 50€ meer dan de gewone E6600, dus tja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                En Ajuin, waarom ineens geen Apple?
                Nieuw OS in oktober: Leopard (Mac 10.5)
                Oorspronkelijk geplaatst door Offtopic
                Leopard is gewoon prachtig! Al die functionaliteit! Timemachine, 64 Bits OS met volledige ondersteuning van 32 bits applications, Spaces voor verschillende bureaubladen. Ik moest bijna wenen toen ik las wat ik weer ging missen...

Ideaal voor elke niet-(diehard)gamer en hardware-enthousiast.

Maar aan de setup van de TS te zien behoort hij tot de eerste categorie die niet in aanmerking komt bij apple.

Apple heeft gewoon een gat in hun aanbod voor deze mensen. Mensen die zelf een kast en grafische kaart willen kiezen hebben gewoon de mogelijkheid niet bij apple. De enige serieuze gamerskaart die verkrijgbaar is is de X1900XT die ondertussen reeds ingehaald werd door de 8800GTS en GTX die bovendien DX10 reeds ondersteunen.

De dag dat apple het gat opvult tussen de iMac en de Mac Pro stap ik over. In dat gat vallen nu bv de Core2 desktop-CPU's. Men moet kiezen tussen een Core 2 laptopCPU met maximum een 7600GT of direct een Dual Xenon en ik val in geen van beide groepen. En de TS ook niet.
                Systeempje ziet er goed uit. Aan de prijzen dat het geheugen nu staan zou ik idd voor 4 Gb gaan ook al wordt het niet volledig door een 32 bits os ondersteund, je kan ze altijd als ramdisks gebruiken. Bij tones is het op 28 juli dumpdag, ben er nog nooit naartoe geweest maar het loont wel de moeite naar het schijnt! Alle stock gaat buiten met grote kortingen!

Kijk wel dat je de G0 stepping koopt van de Q6600 deze heeft een lagere TDP en dus lagere hitteproductie.

Als kast en voeding zou ik Antec P180 willen aanraden icm Seasonic of Corsair (die door seasonic worden gemaakt) voeding. Dan heb je een stille combinatie die onvoorstelbaar goed gekoeld is!

Comment

Bedankt voor de tip van de processor, wist ik niet. Bij tones zal het vermoedelijk koppen lopen zijn dan, maar altijd eens leuk om te doen, ook goede tip!

Kist en voeding dacht ik inderdaad aan de Antec Performance P182 en de Seasonic S12 80Plus - 650 Watt voeding. Best wel prijzig voor iets waar velen plastic en een gewone voeding voor gebruiken, maar het is eens zo aangenaam werken natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
                    Als kast en voeding zou ik Antec P180 willen aanraden icm Seasonic of Corsair (die door seasonic worden gemaakt) voeding. Dan heb je een stille combinatie die onvoorstelbaar goed gekoeld is!
                    Ik heb sinds een paar maanden de P182, de P180 is al history... veel verschillen zijn er niet, geloof dat het enkel het gat is achteraan voor de waterkoeling door te laten komen. Ik gebruik ze met een Hiper TypeR 580W die volgens testen niet al te best is maar bij mij werkt ze nog goed (wat ik niet kan zeggen van Antec SmartPower2 voedingen waar ik er een stuk of 5 van versleten heb op 1 jaar tijd)
                    Last edited by Wim; 23 juli 2007, 21:48.
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Al eens naar thermaltake gekeken ?

Zalige kasten, 'k heb hier nu ver 3 jaar een staan, en nog een plezier om naar te kijken, en onderdelen in te vervangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Gebruik hier Vista Ultimate en in de klassieke weergave.
                        Vier of vijf zaken, weet het niet meer precies, staan als 5,9 in de prestatieindex.
                        Vista "doe" ik zo om de veertien dagen.

Gisteren na een update van de Nvidia-driver (32bit) kreeg ik geen verbetering
                        in FS X. 't Is maar een spelleke ok.
                        Beeld viel weg af en toe als ik met de muis bewoog.
                        De vorige driver deed het ook niet goed.
                        Dit is dus het enige wat voorlopig niet goed gaat.
                        De rest doet het goed onder Vista.

In XP draait ie perfect dus....

Voorliefde gaat nog altijd uit naar XP Pro.

Jouw voorgestelde hardware was een jaar geleden een droom voor velen
                        Dus? Doen maar.
                        Denk ook eens aan snelle harde schijven...

Effe off-topic: Theokus, werk je met meerdere schermen? Indien ja, installeer deze patch eens: klik hier

Ik draai FS-X op de 64-bits Vista en naar mijn gevoel draait die soepeler dan op de 32-bits
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Ok, dan ben ik gewoonweg misgeïnformeerd wat die 32-64 bit betreft. Vermits ik nog een boel oude programma's heb die moeten blijven draaien (echt noodzakelijk!), zal ik dan maar voor de 32 bit versie gaan...

Waar ik me hardwarematig nog vragen bij stel, is het moederbord. Is Asus wel goed (ken een pc-boer die er niet mee wil werken), en is dit wel een goed?
                          De processor is misschien niet nodig, maar hij kost slechts 50€ meer dan de gewone E6600, dus tja...

Waarom ga je niet voor een moederbord met de nieuwe Intel P35 chipset? Heb je ineens de meeste recente chipset, altijd handig met het oog op toekomstige upgrades.
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

De P180 is precies de lievelingskast bij www.bytesatwork.be en heb de mijne er ook aan beste prijs die ik toen vond kunnen kopen.

Home Premium is zeker meer dan voldoende. Moest ge iets missen dan bestaat het meestal in betere kwaliteit apart. Hoe minder brol van die mannen op uw schijf, hoe beter
                            De mijne draait hier al maanden perfect (ongeeïnstalleerd in zijn verpakking, en zo zal het blijven tot het niet anders meer kan).

Van 64-bit hoor ik ook niet veel goeds en heb zelf ook besloten nog een jaar (of twee) daarmee te wachten. Ze schrijven nu nog maar al amper voor dual-cores, laat staan quads.

Asus... Ook lang bestudeerd. Velen zweren erbij, velen "never again". Mijn eerste ervaring ermee is eerder het tweede, maar na de nodige problemen ben ik perfect tevreden geraakt met mijn PW5 DH-Deluxe. Maar m.i. geen bord voor beginners en zouden nóg wat meer SATA-aansluitingen mogen aanzijn
                            Ik heb tot 3 maand geleden van alle andere variaties wel eens slechte dingen gelezen, dus zou terug voor hetzelfde bord gaan.

8800GTX In normale toestand stiller dan ik dacht Maar in de zomer toch nog het hoorbaarste stuk. Anderzijds kan het ook mijn Seasonic 500 zijn die naar mijn idee iets luider is geworden dan verhoopt de laatste weken Mss omdat ik aan zijn grenzen begin te geraken.
                            De verhoopte hyperstille PC heb ik dus niet, maar had ik ervoor over met de GTX.
                            In elk geval, zelfs met 4 extra fans erin is het een PAK stiller dan mijn vorige bak en ik regel het gedeeltelijk zelf met Speedfan.

Als ge dan toch 32-bit gaat, kunt ge evengoed een E6600 pakken (voor zover ik er iets van ken ) en wachten op goedkopere quads tegen dat ge er iets mee kunt doen.

Anderzijds, zelfs met 10.000rpm schijf, zoooooveel sneller tgo mijn PIV 1,5 gaat het eigenlijk niet (ttz, je bent het heel snel gewoon en er zijn nog altijd plugins die minuten pakken), dus als ik nu puur PShopper was en wist dat quad daar weer veel extra verschil zou maken, mss dan toch al quad?

Maar het minste dat je erbij doet, beter niet, vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                              Effe off-topic: Theokus, werk je met meerdere schermen? Indien ja, installeer deze patch eens: klik hier

Ik draai FS-X op de 64-bits Vista en naar mijn gevoel draait die soepeler dan op de 32-bits
                              Niet meer met 2 schermen...
                              Kan dat wel voor gewone toepassingen...geen probleem met de video-kaart.
                              Zou het wel nog eens willen proberen omwille van dat ATC-venster dat altijd
                              in de weg zit.
                              Ik weet ook niet hoe ik FS X kan splisten over 2 schermen.

Net ondervonden dat ik af en toe een blank scherm krijg in XP Pro.
                              Toen ik afsloot bleef er ook nog "rest-beeld" over van FS X.
                              Ik gebruik nvidiadriver 94.24. dus de XP Pro Driver.
                              Weet ook dat nvidia een paar rotslechte drivers heeft geschreven.
                              (weet dat uit het forum van Caesar4 en Anno 1701)

Heb FS X ook getweaked...
                              Zou de zaak eens opnieuw willen installeren (en met SP1) maar dan ben ik mijn "certificaten" kwijt he.
                              Of kan ik die opslaan en later terug inladen?

Kan ook de XFX 7950 GT kaart zijn die ik heb...

En sorry dat ik OT Ga.
                              In Vista gaat die FS X dus qua beeld niet goed....
                              Last edited by theokus; 23 juli 2007, 23:01.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X