Ik ben ook eens aan het denken over een nieuw pc'tje, en dan mag het in één keer goed zijn: een quadje eventueel, minstens 4gb ram, 8800 gtx, ASUS P5N-E SLI, etc. Mocht iemand hier nog opmerkingen/advies over hebben, ook dat is altijd welkom!
Het andere topic over Vista heb ik al gelezen, ik hoop alle oude programma's nog te kunnen draaien (is er een oplossing mocht je iets niet meer kunnen draaien?). Maar welke versie van Vista wordt er aangeraden?
Home, Premium, Ultimate of Business? Wat zijn de verschillen, en wat heeft een gewone gebruiker nodig? Dat het de 64 bit-versie wordt, dat staat vast (waarom anders zo'n setup nodig, of ben ik fout?), maar welke van de vier mogelijkheden?
Bedankt alvast.
edit: zal hier in één keer ook de gewenste hardware weergeven:
Intel Core 2 Quad E6600
2 x 2024MB DDR2 RAM 800MHZ Hyper-X
ASUS P5N-E SLI - Motherboard - ATX - nForce 650i SLI
(minstens) 320GB HDD 16MB Cache 7200 U/min. S-ATA
DVD-writer met lightscribe
Behuizing met goede koeling en minstens 550W
8800 GTX grafische kaart
Netwerkkaart, inclusief wireless
Geluidskaart 5.1
Het andere topic over Vista heb ik al gelezen, ik hoop alle oude programma's nog te kunnen draaien (is er een oplossing mocht je iets niet meer kunnen draaien?). Maar welke versie van Vista wordt er aangeraden?
Home, Premium, Ultimate of Business? Wat zijn de verschillen, en wat heeft een gewone gebruiker nodig? Dat het de 64 bit-versie wordt, dat staat vast (waarom anders zo'n setup nodig, of ben ik fout?), maar welke van de vier mogelijkheden?
Bedankt alvast.
edit: zal hier in één keer ook de gewenste hardware weergeven:
Intel Core 2 Quad E6600
2 x 2024MB DDR2 RAM 800MHZ Hyper-X
ASUS P5N-E SLI - Motherboard - ATX - nForce 650i SLI
(minstens) 320GB HDD 16MB Cache 7200 U/min. S-ATA
DVD-writer met lightscribe
Behuizing met goede koeling en minstens 550W
8800 GTX grafische kaart
Netwerkkaart, inclusief wireless
Geluidskaart 5.1
Comment