Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ik zoek een naam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help ik zoek een naam

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goeie naam.
    Awel niet voor mijzelf ( die heb ik al 25 jaar ) maar voor mn website / foto's ed.
    Iets wat makkelijk uit te spreken en te onthouden is maar wat toch op fotografie slaat.
    Wat makkelijker is dan email uitwisselen als iemand foto's wil.
    En om later wat verder te gebruiken

Het probleem is alleen dat bijna alle leuke, goede, makkelijke namen al in gebruik zijn.
    Ik bedoel niet hier op het forum maar met een zoektocht op google.

Nu is mijn vraag, stel ik heb een leuke naam gevonden maar na zoeken merk ik dat die ook word gebruikt voor een computerwinkel in amerika ( ik noem maar even iets )
    Mag ik deze dan toch gebruiken aangezien ik geen inbreuk zou kunnen doen in zijn financien of iets anders.

Het zou gaan om de naam: Mirror Image
    Maar deze hield mij tegen de naam te gebruiken.

Maar op google zie ik dat er nog meer bedrijven gebruik maken van dezelfde naam zie hier.

Nu denk ik wel dat ik deze kan gebruiken aangezien het niet om fotografie gaat bij die bedrijven maar wil het zeker weten.

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele reacties.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Re: Help ik zoek een naam

Ik denk dat dit altijd mag.
    Canon 450D met kitlens
    Panasonic FZ8

Comment

't is niet zeker dat iemand anders die een naam gebruikt die al beschermd heeft, en als die al zijn naam beschermde, dan is dit beperkt naar regio en sector.

vb: "bedford" zijn dus niet enkel bestelwagens, maar ook een studiebureau, en ze hebben niets met elkaar te maken.

je "Coca Cola" noemen is uiteraard vragen om problemen

Comment

Ok zover dacht ik ook al.
        Bedankt iig.
        Maar wil hiermee geen problemen veroorzaken namelijk.

Hoe kom je nu te weten of je op safe speelt?
        Niet dat ik in de loop der tijd verplicht van naam moet veranderen omdat ineens blijkt dat ik die naam niet mag gebruiken omdat iemand deze al in gebruik had bijvoorbeeld.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          je "Coca Cola" noemen is uiteraard vragen om problemen
          En de afkorting zou 'k ook niet gebruiken: "CCC"
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Lord of the image ?
            (bedankt voor de lens hé kheb er al mooie foto's mee kunnen nemen vooral de macro funktie is

(dju moest een quote zijn op tederetijger zijn zinnetje dit was voor hem bedoeld hehe)
            Last edited by c.j.; 19 juli 2007, 21:25. Reden: mis
            Nikon D50, 18-55mm kitlens, sigma 70-300mm f4-5.6 II apo macro super
            Fotoshop 7.0.1, cs2 9.0.2, cs3 Extended

Comment

Working...
            X