Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iMac

Heeft iemand deze configuratie in zijn bezit?

APPLE iMac 24/2.16 Ghz/1 GB/250 GB/730GT/S

Zo ja, wat zijn je bevindingen over deze configuratie?

Re: iMac

ik zou nog efkes wachten zenne.

ThinkSecret believes that the next generation iMac is in line for release in August with a brushed aluminum enclosure at only two inches thick:The...
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
      Heeft iemand deze configuratie in zijn bezit?

APPLE iMac 24/2.16 Ghz/1 GB/250 GB/730GT/S

Zo ja, wat zijn je bevindingen over deze configuratie?
      'k heb er 2 gig inzitten en de 7600. Maar zeggen dat ik er tevreden over ben, is een serieuze onderschatting. Mijn pc staat alleen nog op voor C&C3 te spelen, (en dat komt binnenkort ook voor mac uit ). Ik heb alleen spijt dat ik er geen zwaardere hd laten insteken heb, want effectie al de actie gebeurt hier tegenwoordig door 2 <> gebruikers op deze mac
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        'k heb er 2 gig inzitten en de 7600. Maar zeggen dat ik er tevreden over ben, is een serieuze onderschatting. Mijn pc staat alleen nog op voor C&C3 te spelen, (en dat komt binnenkort ook voor mac uit ). Ik heb alleen spijt dat ik er geen zwaardere hd laten insteken heb, want effectie al de actie gebeurt hier tegenwoordig door 2 <> gebruikers op deze mac
        C&C3?

Ik wil de overschakeling maken omdat 75 tot 80 % van mijn pc-tijd gaat naar beeld en beeldbewerking. Het overige is surfen en mailen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
          C&C3?

Ik wil de overschakeling maken omdat 75 tot 80 % van mijn pc-tijd gaat naar beeld en beeldbewerking. Het overige is surfen en mailen.
          C&C 3, een spelleke waar ik al generaties aan verslaafd ben, van toen het nog dune heete (http://www.electronicarts.nl/games/8623/ )

De I-mac wordt hier nu vooral gebruikt, voor aperture (door mij), te surfen, en te mailen en allerhande normale zaken (bank verichtingen, textverwerking.... de huis tuin en keuken spullen).
          Mijn vriendin gebruikt vooral iphoto (zit er gratis bij), om haar digitale beelden te bekijken en af te drukken. En te surfen en te mailen natuurlijk.

Die 2 gig zou ik je zeker aanraden als het om beeldverwerking gaat.

Die I-mac past gewoon prachtig in de living (maar 1 kabel, de voedingskabel), voor de rest draadloos met met het internet verbonden. Dit tov van een pc met alle bijhorende kabels, een serieuze verbetering. Dat spul geeft praktisch geen warmte af, maakt vrijwel geen lawaai (af en toe eens, maar zelfs dan valt het mee).
          Ik heb hierboven een pc staan ook met een 24" dell scherm op, daar heb ik aanpassingen moeten uitvoeren, op mijn grafische kaart (zwaardere ventilator, om de pc niet af toe zien te rebooten) en daarmee kan ik ver gans de bovenverdieping verwarmen (dat voel je dus echt, dat die opgestaan heeft als ik de deur van mijn bureau dicht durf doen, loopt de temp daar soms tot 27 graden op ). Ok, die pc is wel nog een PIV (3,2 ghz).

Hij staat hier nu ver 2 of 3 maand, je kan er me nog geen slecht woord over horen zeggen, en aangezien hij in de woonkamer staat, is hij vrijwel heel de tijd dat we thuis zijn in gebruik. Ik beklaag me gewoon dat ik deze niet eerder gekocht heb.

Ik ga gerust nog vista en linux blijven gebruiken, daar niet van. Maar die mac is een verademing, een os dat ik niet kende en gewoon geen problemen mee gehad, alles wees zichzelf uit, geen crashes, 1 keer geherinstalleerd, maar of dat dit nodig was ? En dan nog die herinstallatie was niks, niet achter drivers of dergelijke moeten zoeken .

't is een luxe product die mac, 't zal wel allemaal iets meer kosten (ook de software die ervoor bestaat), maar het draait dan ook allemaal zoals een fluitje van een cent

Comment

Bedankt jdm voor je info.

Ik ga al mijn spullen op de tweedehandsmarkt gooien,
            -laptop van Acer
            -2de scherm Philips
            en alle toebehoren.

(en ook nog een SLR van Canon).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

't is een luxe product die mac, 't zal wel allemaal iets meer kosten (ook de software die ervoor bestaat), maar het draait dan ook allemaal zoals een fluitje van een cent
              Klopt toch al lang niet meer dat een Mac meer kost. Je moet natuurlijk dezelfde setup vergelijken.
              De software van Apple (Besturingssysteem kost amper 129 euro tov 300 euro Vista) vind ik zelfs stukken goedkoper dan Microsoft.

Zo'n Imac 24" staat ook op mijn verlanglijstje - ik werk nu nog op een oude Imac van 17"...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Klopt toch al lang niet meer dat een Mac meer kost. Je moet natuurlijk dezelfde setup vergelijken.
                De software van Apple (Besturingssysteem kost amper 129 euro tov 300 euro Vista) vind ik zelfs stukken goedkoper dan Microsoft.

Zo'n Imac 24" staat ook op mijn verlanglijstje - ik werk nu nog op een oude Imac van 17"...
                Vista kostte mij 219 voor de Ultimate
                Vraag eens aan jdm wat zijn mac uiteindelijke kostte

Zelf zit ik vast aan windows-pc...
                Ik kan het echt niet meer opbrengen om een mac te kopen die ik graag zou willen.
                Zou me een bom geld kosten.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Vraag eens aan jdm wat zijn mac uiteindelijke kostte
                  .

Iets minder dan 2700 euro
                  - 24" scherm,
                  - pentium core 2 duo
                  - nvidia 7600 gt 256 mb
                  - 2 gig ram
                  - 250 gig hd
                  - dvd writer 8 speed
                  - keyb mouse
                  - mac os X 10.8 (hier valt geen vergelijking te trekken met windows, want de programma's die erin zitten zoals iphoto, zijn werkelijk bruikbaar )
                  - aperture 1,5
                  - ingebouwde geluidskaart
                  - ingebouwde wifi kaart
                  - ethernet kaart

Als ik mezelf een pc samen steek met kwaliteits onderdelen, geraak ik ook aan die prijs. De aankoop zelf vindt ik niet duurder dan die van een pc, maar op een mac ga je niet chipoteren, zoals op een pc. Programma's installeren is hier 1000* gemakkelijker dan in xp of vista ( geen vervelende pop up schermen ), geen 80 vragen beantwoorden bij installatie (programma open doen, en slepen naar uw applicatie folder !!! Het leven kan effectief simpel zijn ).

Ik snap dat vele professionelen vastzitten aan windows, 'k zie er vandaag de dag nog die niet kunnen migreren naar vista, omdat ze nog een boekhoudpakket (dat ondertussen niet meer onderhouden wordt) of nog andere pakketen onder dos hebben (ok, 'k zie ook nog mensen die vast zitten aan hun as/400 daar niet van ). Maar dit is meestal om prof reden.
                  Maar voor de huis tuin en keuken gebruiker, je kunt geen groter gemak hebben, dan mac os X, dat doet gewoon wat het moet doen. De verpakking ziet er dan nog goed uit ook, het pakt geen plaats in beslag en 't staat niet mis in een living (was eigenlijk de reden dat ik hem gekocht heb). Ok ja games daar schiet het wat te kort, dat er niet veel voor ontwikkeld wordt (ea gaat daar weer verandering in brengen, wel met een emulatie maar soit). Maar de games die ik kan vergelijken met die op pc (cod 2 en c&c2 en doom ), die draaien hier op die mac 100% vlotter dan op pc, in hoogste scherm resolutie . Ik ga stoppen met zagen, maar dit is gewoon een afgewerkt product dat zijn ding doet, zoals het hoort

Comment

Ik snap dat vele professionelen vastzitten aan windows, 'k zie er vandaag de dag nog die niet kunnen migreren naar vista, omdat ze nog een boekhoudpakket (dat ondertussen niet meer onderhouden wordt) of nog andere pakketen onder dos hebben (ok, 'k zie ook nog mensen die vast zitten aan hun as/400 daar niet van ). Maar dit is meestal om prof reden.
                    Maar voor de huis tuin en keuken gebruiker, je kunt geen groter gemak hebben, dan mac os X, dat doet gewoon wat het moet doen. De verpakking ziet er dan nog goed uit ook, het pakt geen plaats in beslag en 't staat niet mis in een living (was eigenlijk de reden dat ik hem gekocht heb). Ok ja games daar schiet het wat te kort, dat er niet veel voor ontwikkeld wordt (ea gaat daar weer verandering in brengen, wel met een emulatie maar soit). Maar de games die ik kan vergelijken met die op pc (cod 2 en c&c2 en doom ), die draaien hier op die mac 100% vlotter dan op pc, in hoogste scherm resolutie . Ik ga stoppen met zagen, maar dit is gewoon een afgewerkt product dat zijn ding doet, zoals het hoort
                    Je zaagt niet jdm....
                    Het is de waarheid en daar moeten we ons bij neerleggen

Zelf doe ik nog boekhouding met Cubic en onder Windows 3.11
                    (vrijwilligerswerk)
                    Last edited by theokus; 14 juli 2007, 00:02.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik werk met onderstaande configuratie:
                      iMAC 24" - 2.33 - 2 GB Ram - 500 GB - GF7600

Het is een om mee te werken
                      Heb nu wel pech daar ik een HD crash heb op't moment maar dat kan evenzeer bij een nieuwe Windows computer gebeuren (gelukkig onder garantie).

Zoals JDM al zei, het werkt gewoonweg en geen gedoe met virussen en spyware. Dit is werkelijk een plug-and-play besturingssysteem. Uit de doos halen, power cable, muis en toetsenbord inpluggen en we zijn vertrokken.

En wat betreft die games...Leopard ondersteund games en als alternatief heb je VMware Fusion of Parallels.

Comment

Vorige week dus een Macbook gekocht. Eenmaal thuis, uit de doos genomen en na juistgeteld 15 minuten (jawel) zat ik al op internet te surfen. Daarna nog wat software moeten installeren (PS, Capture, Toast) zonder probleem. Geen gedoe, alleen drag en drop.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Mochten jullie onverwacht toch tegen een probleem aanlopen, dan zijn jullie allemaal welkom op intermactivity
                          Deze website heeft ook een heel goed forum, waar je met al je vragen terecht kan. Doe alleen zoals hier, gebruik eerst de zoek functie
                          www.i-mac.be
                          http://www.cerclebrugge.be

Comment

Working...
                          X