Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bellen in de states - hoe zit dat nu ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bellen in de states - hoe zit dat nu ?

Hallo,

Ik vertrek binnenkort naar de states. Ik heb een 3 band GSM (900-1800-1900 ??).
    Ik zie ook 4 bands GSMs. Wat zijn mijn telefoneer mogelijkheden aldaar ? Ik heb al een (heel klein beetje ) gegoogles, maar dat werd me niet meteen duidelijk.

Alvast bedankt !

Nat
    natwork.be

Re: Bellen in de states - hoe zit dat nu ?

Met je tri-band is alles ok om te bellen in de US of A. Geen probleem.

Comment

Yep, alles in orde. Bellen naar hartelust...
      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
        Yep, alles in orde. Bellen naar hartelust...
        Hartelust - haha- ik zal mij beperken. Ik denk dat het niet bepaald goedkoop is

Beide bedankt voor deze snelle reactie !!
        natwork.be

Comment

Er bestaan, geloof ik, ook nog vaste lijnen in Amerika .
          Die zijn misschien 10 tot 100 keer goedkoper om naar Europese vaste lijnen te bellen.

Maar ja, wie gebruikt nu nog zo'n voorhistorische vaste lijn hé. Je hebt ze waarschijnlijk ook al opgezegd ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Zeer juist gezien van Nete, koop ginder een telefoonkaart en je belt idd veel goedkoper dan met je GSM. Met mijn triband heb ik ginder meestal geen ontvangst, maar ik zit dan ook ganse dagen in de woestijnen. Gsm gebruik ik enkel voor SMS, bellen doe ik steeds met een kaart. Vergeet ook niet een laptop mee te nemen, in bijna elke hotelkamer is er draadloos internet.

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Er bestaan, geloof ik, ook nog vaste lijnen in Amerika .
            Die zijn misschien 10 tot 100 keer goedkoper om naar Europese vaste lijnen te bellen.

Maar ja, wie gebruikt nu nog zo'n voorhistorische vaste lijn hé. Je hebt ze waarschijnlijk ook al opgezegd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
              Zeer juist gezien van Nete, koop ginder een telefoonkaart en je belt idd veel goedkoper dan met je GSM. Met mijn triband heb ik ginder meestal geen ontvangst, maar ik zit dan ook ganse dagen in de woestijnen. Gsm gebruik ik enkel voor SMS, bellen doe ik steeds met een kaart. Vergeet ook niet een laptop mee te nemen, in bijna elke hotelkamer is er draadloos internet.
              En is dat dan gratis, dat draadloos internet ? Want ik ga een fly & drive doen en ik heb meestal altijd mijn portable mee op reis, al is het maar om de foto's te kunnen bekijken en bewerken, maar nu ging ik hem met opzet niet meedoen omdat het heel de tijd van het ene hotel naar het andere is.

@ nete : Neen, ik heb mijn vaste lijn niet opgezegd thuis
              natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                En is dat dan gratis, dat draadloos internet ? Want ik ga een fly & drive doen en ik heb meestal altijd mijn portable mee op reis, al is het maar om de foto's te kunnen bekijken en bewerken, maar nu ging ik hem met opzet niet meedoen omdat het heel de tijd van het ene hotel naar het andere is.

@ nete : Neen, ik heb mijn vaste lijn niet opgezegd thuis
                Dit is afhankelijk van het hotel natuurlijk.
                In het Holiday Express (toch niet een al te duur hotel) - Atlanta - bijvoorbeeld had ik gratis wireless internet.
                En nu nog Skype installeren en je kan bellen voor 0.02 euro per minuut...
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                  Dit is afhankelijk van het hotel natuurlijk.
                  In het Holiday Express (toch niet een al te duur hotel) - Atlanta - bijvoorbeeld had ik gratis wireless internet.
                  En nu nog Skype installeren en je kan bellen voor 0.02 euro per minuut...
                  Of voor 0,00 euro per jaar () als je thuis ook Skype op de PC zet.

Trouwens, ik kan met een wireless verbinding zelfs naar huis bellen met mijn MIO 550 PDA met Skype er op.

Comment

of voipbuster - gratis naar landlijnen in België. Maar goed, dat pc bellen is geen optie, de sound van mijn portable is stuk
                    In europa heb je ook meestal wireless internet in het hotel, maar dat is verre van goedkoop. Altijd prijzen om van achterover te vallen...
                    natwork.be

Comment

Dat begint toch te veranderen.
                      SAS radisson biedt het nu gratis aan in Europa, en een heleboel iets kleinere hotels bieden redelijke prijzen aan, of gratis maar beperkt tot bv de bar of de lobby.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Dat begint toch te veranderen.
                        SAS radisson biedt het nu gratis aan in Europa, en een heleboel iets kleinere hotels bieden redelijke prijzen aan, of gratis maar beperkt tot bv de bar of de lobby.
                        Klopt, er begint voorzichtig een tendens af te tekenen. In mijn hotel in Parijs vorig weekend - had ik ook al wireless. Gratis.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

@ Nat,

Ken je al de namen van je hotels ? Zo ja, alle hotels of motels hebben een website zodat je vooraf kan zien of er (draadloos)internet ter beschikking is en tegen welke prijs. Succes ginderachter en doe maar een heel grote harde schijf mee, je zal hem nodig hebben.
                          JP

of voipbuster - gratis naar landlijnen in België. Maar goed, dat pc bellen is geen optie, de sound van mijn portable is stuk
                          In europa heb je ook meestal wireless internet in het hotel, maar dat is verre van goedkoop. Altijd prijzen om van achterover te vallen...

Comment

Toch ook eens proberen met een USB-oplossing mss? Ik gebruik zelf een USB-hoorn ipv audio-uitgang. Naargelang wat het probleem is zou het nog kunnen werken bij jou. Zo'n hoorn is natuurlijk wel weer een "wapen" waarschijnlijk... (en vederlicht is hij ook niet)

Comment

Met een Skype telefoontje op USB (kost rond de 15 euro dacht ik), zou dat sound probleem moeten opgelost zijn (er wordt een virtuele soundkaart aangemaakt).

En van die wireless prijzen om van achterover te vallen: dat geldt net zo voor de prijs van GSM gesprekken.

Comment

Working...
                              X