Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PDA/GSM/Smartphone met ingebouwde GPS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PDA/GSM/Smartphone met ingebouwde GPS

Ik had graag een alles (of bijna alles) ineen oplossing gehad. Wat moet het ding kunnen:

* bellen
    * agenda/afspraken
    * GPS
    * draagbaar zijn en in een broekzak passen

Iemand iets in gedachten of gebruikerservaring? Ik heb een aantal toestellen in gedachte, maar er is geen enkele die 100% mijn ding is. Volgende komen dichtbij:

* HTC Touch: maar geen ingebouwde GPS antenne
    * Blackberry 8800v: geen windows mobile en ken blackberry eigenlijk niet zo

Iemand nog andere voorstellen of wachten op de iPhone?
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

Re: PDA/GSM/Smartphone met ingebouwde GPS

Oorspronkelijk geplaatst door mitChill Bekijk bericht
    Ik had graag een alles (of bijna alles) ineen oplossing gehad. Wat moet het ding kunnen:

* bellen
    * agenda/afspraken
    * GPS
    * draagbaar zijn en in een broekzak passen

Iemand iets in gedachten of gebruikerservaring? Ik heb een aantal toestellen in gedachte, maar er is geen enkele die 100% mijn ding is. Volgende komen dichtbij:

* HTC Touch: maar geen ingebouwde GPS antenne
    * Blackberry 8800v: geen windows mobile en ken blackberry eigenlijk niet zo

Iemand nog andere voorstellen of wachten op de iPhone?
    htc 3300

Comment

ik heb een mio A701 gsm/gps gehad, en een vriend van mij heeft zo'n HP gsm/gps en ik moet het niet meer hebben.

ik vind het verschrikkelijk om met een touchscreen te werken op een gsm én de batterij is supersnel leeg als je op de gps werkt.

ik heb nu een nokia n73 met tomtom op geïnstalleerd en die batterij gaat superlang mee als je de gps gebruikt (bleutooth verbruikt maar een fractie van de batterij in vergelijking met ingebouwde gsp)

waarom altijd naar een gsm/pda gaan als een gewone gsm tegenwoordig net het zelfde kan.
      mijn N73 synchroniseert 100% perfect met microsoft outlook (mail,agenda,taken,telefoonboek.......) en leest ook Word, pdf, ppt, excel
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        htc 3300
        inderdaad, ik heb lang gezocht naar het ideale alles in één apparaat, de HTC 3300 is dus dat apparaat geworden, ik heb deze nu een paar maanden in gebruik, GPS functie is 100% ok, TT staat geinstalleerd maar je moet wel de kaarten bijkopen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          ik heb een mio A701 gsm/gps gehad, en een vriend van mij heeft zo'n HP gsm/gps en ik moet het niet meer hebben.

ik vind het verschrikkelijk om met een touchscreen te werken op een gsm én de batterij is supersnel leeg als je op de gps werkt.

ik heb nu een nokia n73 met tomtom op geïnstalleerd en die batterij gaat superlang mee als je de gps gebruikt (bleutooth verbruikt maar een fractie van de batterij in vergelijking met ingebouwde gsp)

waarom altijd naar een gsm/pda gaan als een gewone gsm tegenwoordig net het zelfde kan.
          mijn N73 synchroniseert 100% perfect met microsoft outlook (mail,agenda,taken,telefoonboek.......) en leest ook Word, pdf, ppt, excel
          Matthias, over bellen met een touchscreen kan ik je volgen, over die accu helemaal niet, ik heb een n73, die doet het exact 3.5 uur met de navigatie aan. En de HTC doet het exact evenlang!!
          Maar het gps gebeuren op de ppc doet het zoveel beter, toucscreen, grootte scherm, ingebouwde gps....niet te vergeten van de agenda faciliteiten en zo..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Matthias, over bellen met een touchscreen kan ik je volgen, over die accu helemaal niet, ik heb een n73, die doet het exact 3.5 uur met de navigatie aan. En de HTC doet het exact evenlang!!
            Maar het gps gebeuren op de ppc doet het zoveel beter, toucscreen, grootte scherm, ingebouwde gps....niet te vergeten van de agenda faciliteiten en zo..

mijn mio deed maximum 1.5u op de gps... de HTC in dan op dat vlak inderdaad een pak beter

toch blijf ik mijn n73 stukken handiger vinden op alle vlakken. het enigste dat ik nog zou kunnen missen is het maken van notities in handschrift (wat eigenlijk gewoon een gadget is)
            5DmkIII en wat glas

Comment

toch blijf ik mijn n73 stukken handiger vinden op alle vlakken. het enigste dat ik nog zou kunnen missen is het maken van notities in handschrift (wat eigenlijk gewoon een gadget is)
              Zo zie je maar dat iedereen andere dingen belangrijk vindt, ik vond de n73 een complete ramp om mee te werken, dat kleine schermpje, onhandig in gebruik, niet echt gebruiksvriendelijk ondanks het feit dat ik Nokia gebruiker en fanaat ben geweest . . . nee, niets voor mij. Vorige week de n95 in mijn handen gehad, dat is al iets beter maar 't blijft vooral een telefoon he, terwijl de HTC 3300 een echte PDA is met telefoonfunctie.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Zo zie je maar dat iedereen andere dingen belangrijk vindt, ik vond de n73 een complete ramp om mee te werken, dat kleine schermpje, onhandig in gebruik, niet echt gebruiksvriendelijk ondanks het feit dat ik Nokia gebruiker en fanaat ben geweest . . . nee, niets voor mij. Vorige week de n95 in mijn handen gehad, dat is al iets beter maar 't blijft vooral een telefoon he, terwijl de HTC 3300 een echte PDA is met telefoonfunctie.
                nen N73 zal eerder voor de jongeren gemaakt zijn

niet slecht bedoeld é
                5DmkIII en wat glas

Comment

nen N73 zal eerder voor de jongeren gemaakt zijn

niet slecht bedoeld é
                  1-0 voor jou Matthias . . .

Comment

Hoe zit het eigenlijk als je werkt met een bluetooth GPS muis. Kan je deze ook gebruiken als je door een stad wandelt? Daar is het mij vooral om te doen...
                    ...Canon EOS D...
                    .:Mijn website in opbouw:.

Comment

Hoe zit het eigenlijk als je werkt met een bluetooth GPS muis. Kan je deze ook gebruiken als je door een stad wandelt? Daar is het mij vooral om te doen...
                      Let op, de htc 3300 doet het wel wandelend, maar als je nog met een externe muis gaat werken, hou dan rekening met de beperking van sirfIII, die gaat pas vanaf 4 of 5 km/uur, knap lastig!!
                      Ook Tomtom is niet echt geschikt voor wandelen. Op de ppc zijn daar meer mogelijkheden voor.

Comment

Hier kan ik je ook iets meer over vertellen, voor mijn HTC 3300 had ik de Qtec S200, de voorganger dus, bijna hetzelfde apparaat maar dan zonder GPS-ontvanger, ik moest dus zo'n bluetooth ding aanschaffen . . . pfftttt . . . omslachtig hoor, werkte niet altijd voor 100, en zo'n ding vreet energie, nee, ik zou het nooit meer aankopen.

Comment

wandelen is inderdaad niet zo makkelijk, fietsen daarentegen geen probleem. onvanger steek ik gewoon in mijn broekzak en blijft 100% ontvangst geven
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb de Q9090 gehad en heb mezelf voorgenomen om nooit meer (eerste jaren toch niet) een Windows based telefoon te kopen. Van QTek zelf ook helemaal niet tevreden, slechte bouwkwaliteit, slechte service, buggy, traag, enz...

De N95 schijnt zeer goed te zijn, enige nadeel is beperkte batterijduur.
                            Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
                              Ik heb de Q9090 gehad en heb mezelf voorgenomen om nooit meer (eerste jaren toch niet) een Windows based telefoon te kopen. Van QTek zelf ook helemaal niet tevreden, slechte bouwkwaliteit, slechte service, buggy, traag, enz...

De N95 schijnt zeer goed te zijn, enige nadeel is beperkte batterijduur.
                              N95 kan niet tomtomen met interne gps device, serieus nadeel. En zeer duur.

Comment

Working...
                              X