Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nekpijn/schouderpijn,iemand tips? of zelfde?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nekpijn/schouderpijn,iemand tips? of zelfde?

Hey

Ik heb regelmatig last van een zere nek/schouders, weet niet echt waar de pijn zit.
    Ik vermoed in de schouders, dat het daar begint, zo doortrekt naar mijn nek en zo krijg ik hoofdpijn...

Een verschrikkelijke pijn gewoon.
    Nu heb ik het alweer 3dagen. Heb het al ingesmeerd met hete zalf, dan gaat het beter, maar dat kan ik toch niet blijven doen?
    Dafalgan helpt ook maar vind ik ook nix...

Ik heb een job waar ik door de dag bijna constant op pc zit en 's avonds thuis opnieuw de hele avond op pc, ik verwacht dus dat het daar van afkomstig is.

Als ik verschillende forums lees over dokters e.d. ivm nekpijn sturen ze meestal van het kastje naar de muur en op het einde van de reis moet je er mee leren leven...

Iemand tips hoe ik die pijnen kan verlichten? Sporten eventueel? Zou dat helpen?
    Of mijn houding wijzigen of af en toe rekoefeningen doen?

Iemand tips of hetzelfde aan de hand?

Thanks

Re: Nekpijn/schouderpijn,iemand tips? of zelfde?

Hier net hetzelfde op dit moment ... kan met moeite bewegen ... pffff.
    Ja het is echt afzien ... en zalfkes gecombineerd met pillekes verlicht de pijn maar een beetje.

Het straffe is dat mijn vrouw net hetzelfde heeft.
    Last edited by VerSeg; 11 juli 2007, 09:37.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Kun je precies voelen waar de blokkade zit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
        Kun je precies voelen waar de blokkade zit?
        Zit bij mij links in de nek net boven de schouder maar het doet pijn in de volledige linkerhelft van de nek achteraan en de linker schouder.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Zalfjes en pilletjes zijn inderdaad vaak maar tijdelijke oplossingen.

Beter is te zorgen dat je meteen de oorzaak aanpakt. Daarom raad ik dan ook aan even shiatsu te gebruiken en nadien meer op je houding te letten. Ik kan echt waar uit ervaring spreken. Ik heb enkele shiatsu-sessies ondergaan, die trouwens best leuk waren, en sinds ik op mijn houding let is het gegeven niet meer opgedoken.

Comment

Ik heb het zelfde probleem, ook van lang werken met pc. Dafalgan helpt bij mij zelfs helemaal niet. Het enige dat helpt is 'spidifen 400', dan is bij mij de pijn weg binnen 10 minuten.

Nu, het is bij mij echter een heel stuk verminderd toen ik de positie van mijn schermen heb veranderd.
            Als je op je stoel zit en recht vooruit kijkt, dan moet je recht op de bovenrand van je scherm kijken. Dat is beter voor nek en schouders, en bij mij helpt het.

Peter

Comment

Kom allemaal eens langs he . . . Hoofdpijn veroorzaakt door spierpijnen is vrij typisch en 't zijn zeker niet altijd "blokkages" zoals nogal dikwijls wordt beweerd. goeie houding aan de PC is natuurlijk belangrijk, als je de oorzaak niet wegneemt komt de kwaal sowieso steeds terug.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Kom allemaal eens langs he . . . Hoofdpijn veroorzaakt door spierpijnen is vrij typisch en 't zijn zeker niet altijd "blokkages" zoals nogal dikwijls wordt beweerd. goeie houding aan de PC is natuurlijk belangrijk, als je de oorzaak niet wegneemt komt de kwaal sowieso steeds terug.
                louter uit nieuwsgierigheid... ben je voor of tegen de beoefening van shiatsu? Wat is jou standpunt betreffende het gebruik van moxa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                  louter uit nieuwsgierigheid... ben je voor of tegen de beoefening van shiatsu? Wat is jou standpunt betreffende het gebruik van moxa?
                  Ik heb ooit eens een initiatiecursus shiatzu gevolgd, ik vond het vrij ontspannend, controle over lichaam en geest, ik ben er zeker niet tegen. Wat moxa betreft . . . alternatieve geneeskunde, ik heb er mijn twijfels wat over . . . aan de andere kant . . . datgene wat helpt is belangrijk, wat het ook moge zijn, maw, je moet openstaan voor andere dingen maar ook geen wonderen verwachten.
                  Ik dacht ook dat shiatzu en moxa al eens gebruikt worden als combinatietherapie?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het kan een blokkering zijn zoals ik af en toe heb aan de nek en dan is een bezoek aan een chiropractor mijn oplossing. Ik ga bij Dr. Meersseman in Waregem. Hij een een vermaard chiropractor (zijn broer is trouwens de lijfarts van Berlosconi en is het hoofd van het AC Milan lab) en voor amper €30 ben ik van alle blokkeringen af.

Mijn broer is aan het sukkelen met zijn ken en een arm die heel veel "slaapt". Hij heeft dus een hernia en deze is te groot om via chiropraxie, massage of medicatie te verwijderen is moet dus geopereerd worden. Dankzij de wachtlijsten die ziekenhuizen hebben gebeurt dit pas in september.

Comment

Je moet m.i. de oorzaak van het onstaan van de pijn wegnemen.
                      Dat je nek/schouderpijn krijgt ligt waarschijnlijk aan de zithouding bij pc-gebruik.
                      Je belast constant bepaalde spieren en ligamenten waardoor die op den duur geďrriteerd of zelfs ontstoken geraken. Dat heet RSI of 'Repetitive Strain Injury'.
                      Er zijn hele boekwerken geschreven over juiste houding om RSI te voorkomen.

Een aantal tips die bij mij en mijn medewerkers resultaat opleverden :
                      • Scherm op ooghoogte plaatsen.
                      • Bureaustoel / tafel zó afstellen dat knieën een rechte hoek maken en voeten plat op de grond staan.
                      • Rechtop zitten met onderrug ondersteund.
                      • Armleuningen van stoel zó afstellen dat onderarmen parallel aan tafeloppervlak liggen om te typen, eventueel polssteun gebruiken.
                      • Regelmatig wisselen van muishand. Onwennig maar 't went snel.

Aangezien je klachten schijnbaar gerelateerd zijn aan je werk, raad ik je ten stelligste aan je bedrijfsarts te raadplegen.

Tom.

Comment

Ik heb ook nekpijn op dit moment maar dat heeft een oorzaak, dagje artis met de sigma 50-500.....

ff serieus ik ga naar de fysiotherapie, laat me een keer kraken en let dan weer op mijn houding en dan gaat het wel weer...
                        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Controleer je houding! Niet alleen je scherm, maar ook of je stoel goed staat, of je met je benen op de grond komt. Of je scherm recht voor je staat (heb ik zelf slechte ervaringen mee). Hoe je armen op tafel liggen en hoe je aan de muis geraakt. Als je met je schouders opgetrokken zit krijg je zeker last (ook uit ervaring). Kijk of de tafel niet te hoog of te laag is voor jou.

Comment

ik zit ook vrij veel uren per dag achter de pc, en af en toe krijg ik ook vrij veel last van mijn schouders. Daarom gebruik ik regelmatig mijn Powerball. Een handig apparaatje, waarmee je adhv de snelheid de kracht regelt. Het is ontworpen voor astronauten om hun spieren te trainen tijdens ruimtemissies.

Comment

Nog een stem voor shiatsu , wat zeer geschikt is voor een boel dingen waar de klassieke "geneeskunde" totaal geen raad mee weet.
                              Moxa wordt soms aanvullend gebruikt ja. Naargelang de oorzaak of wat je eraan doet werkt dit maar een paar uurtjes of lost het definitief op. Dat hangt maar van jezelf en de echte oorzaken af, hoe diep die zitten en hoe lang die al in stand zijn. Spectaculaire oplossingen zijn mogelijk, alsook het wekelijks moeten terugkeren voor een nieuwe behandeling.

De shiatsutherapeut werkt wel niet onder rembours...

Je kan ook "De 5 Tibetaantjes"-oefeningen proberen. Voordat je 't weet ben je van allerlei verlost. Wel traag opbouwen of je gaat je niet goed voelen Het lichaam mag niet té snel opnieuw in werking worden gezet

www.youtube.com/watch?v=cZLHIY06mqo (veel te snel naar mijn gevoel; je moet het bewuster doen, als "gewone sterveling" toch )

Voor spectaculairder resultaat moet je op zoek naar het 6e Tibetaantje, waarbij je je seksuele lading omzet naar nuttige energie Weinigen die het over hun hart krijgen...
                              Last edited by maGuy; 12 juli 2007, 15:39.

Comment

Working...
                              X