Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nut van opsommen materiaal in banner?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nut van opsommen materiaal in banner?

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
    Eigenaardig.
    Ik zie in dit topic weinig reacties van mensen met de opsomming van hun materiaal in hun "banner" .

off topic mode on/ die "banner" heet hier eigenlijk een "signature" of "handtekening" \off topic mode off
    Mijn glas al gezien Jan??
    Twee kasten in de keuken hier... vol met glazen jong
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Wat is eigenlijk je motivatie om deze post te plaatsen? Inzicht krijgen naar het waarom iemand zijn ganse materiaal 'handtekent' in elke post die de persoon plaatst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
        Wat is eigenlijk je motivatie om deze post te plaatsen? Inzicht krijgen naar het waarom iemand zijn ganse materiaal 'handtekent' in elke post die de persoon plaatst?
        Hey, 't is chit-chat hé, daar moogt ge gelukkig nog eens zeveren
        fotosite

Comment

ik vind het gewoon interessant om te kijken wat voor materiaal andere mensen hebben...
          5DmkIII en wat glas

Comment

hey, look at me
            look what i've got!

is't erg? neen

kzou me eerder zorgen maken als je dingen ter plaatse begint te bedenken om het te rechtvaardigen
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Men zou het ook kunnen omdraaien hé Jaloezie is evenveel zonde als stoef imho.
              "Getv. zeg, die dame/heer heeft een heuse glasbak , en ik ocharme met mijn 2 megapixel gsm'ke, pffff, de stoefers."

mij stoort het alvast niet, altijd leuk om zien welke mm's de mensen in huis hebben, en in hoeveel stappen ze van wide naar tele gaan

Comment

euh, 't is toch een fotografieforum, niet? Als mensen foto's posten, vind ik het altijd leuk om te zien welk materiaal ze voor handen hebben en welke combinaties ze hebben. Het rugzakje dat ze meezeulen interesseert me dan weer wat minder.
                Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
                  Dus luidt mijn vraag nog eens...wat is het nut van het opsommen van al zijn materiaal in een banner?
                  In mijn geval is het meer iets van: "Kijk eens, ook met minder duur gerief kan je mooie foto's nemen."
                  En het is ook 'n beetje mijn manier om te zeggen dat ik eigenlijk maar 'n beginner ben.

En zoals velen voor me al zeiden: "Het is interessant om te zien wat voor materiaal anderen in huis hebben."
                  ~Lieve groetjes, Saskia~
                  Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
                  Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

Comment

Ik stoor er me absoluut niet aan en let er eigenlijk ook niet zo op. Er is nog geen enkele foto gepasseerd die ik mooi vond omdat hij met duur materiaal genomen is. Ik vond het wel leuk om te weten dat Vicky—om maar iemand te noemen, destijds stond haar materiaal ook in de sig—met relatief beperkte middelen wereldplaten kan maken. Dat motiveert.

Ik ben al lang blij dat men er hier op BD voor kan zorgen dat de signatures niet groter zijn dan de reactie zelf.
                    Last edited by vicberger; 10 juli 2007, 10:14.
                    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Toegegeven, het is ook een beetje om "op te scheppen", maar ik vind het bij anderen vooral leuk om te zien welk materiaal ze hebben, zodat ik een ideetje heb met welk lenske/kodakske de foto gemaakt is. Misschien voor een eventuele toekomstige aankoop?

Ah ja: veel interessants gaat er bij bij thuis niet te vinden zijn, al de rest valt net weg om zulke spullen te kunnen kopen, verder alleen maar bokes met choco
                      Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Ik vind het wel interessant als je ( als eerlijke burger ) op zoek bent om deze of gene lens te kopen.

Anderzijds is het ook wel een beetje gevaarlijk.

Het is al bijna zo erg als al uw gerief op de achterbank van de wagen te laten liggen.

Ik doe er dus niet (meer) aan mee.

Ben ook geen super-fotogrtaaf, maar heb wel graag goed gerief, omdat ik zeker technisch niet beperkt wil zijn.
                        Prosumers hebben het nadeel ( alhoewel dit steeds beter wordt) van een shutter-delay te hebben, en daar kan ik bv. moeilijk mee leven. Ook onbruikbare hoge ISO's storen mij en nog wel een heleboel andere dingen.

Maar een prosumer met een deftig zoomlenske steek je zo in je jaszak weg, en dat is OOK heel leuk.
                        Last edited by Alfa Centauri; 10 juli 2007, 11:31.
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik had onlangs een ideetje maar 'k heb het nog niet gepost: als men nu eens in het profiel een paar vakken voorziet voor "materiaal"? Dan staan die signatures minder vol... Nu is er enkel "merk camera" mogelijk...

Ik vind het persoonlijk wel interessant om te weten waarmee iemand anders werkt, vooral bvb in vragen over materiaal...

Comment

sommige hebben prachtig(veel) materiaal, alleen jammer dat dat in de exif vaak niet is terug te vinden.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb al een paar keer gehad dat iemand info komt vragen over de lenzen die in mijn sig staan. Dus als ik dan mensen kan helpen, waarom zou ik het dan verbergen. Ook als je zelf een vraag post en je krijgt reacties over dat materiaal is het toch beter dat je weet dat deze persoon dat materiaal heeft tov dat hij het van horen zeggen heeft.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                                Als je dan nog eens wat reclame maakt, dat je naar x of y vertrekt op verlof van dan tot dan, dan weten de mensen die het nodig hebben, waar ze terecht kunnen, om zelf wat luxe te verzamelen Dat is het nut daarvan
                                Als ik zeg dat ik naar Mexico vertrek dan zal de dief toch ook naar Mexico moeten trekken wil hij mijn fotomateriaal stelen zelle ...

Maar het is o.a. de reden waarom ik het niet meer vermeld.

En voor de rest ga ik ervan uit dat je meer hebt aan "Kijk wat ik er mee kan" dan "Kijk wat ik allemaal heb" ...
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X