Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid computer ontregeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geluid computer ontregeld

Sinds een dag of 2 is't geluid dat uit de boxen v/d PC komt serieus ontregeld.
    Het klinkt alsof je een 45-toeren single draait op 75 t/min (voor degenen die dat nog kennen, vinyl-platen )

De muziek klinkt nog redelijk, ook niet te snel of te traag, maar de stem van de zanger(es) klinkt heel hoog (en grappig )

't ligt niet aan de boxen, heb al 'n ander paar aangesloten, blijft over
    -defect geluidskaart (ingebouwd op moederbord)
    -Softwarematige fout?
    -geluidsinstellingen ontregeld

Ik denk het laatste, maar vind niet hoe ik 't terug goed krijg...

Ik heb hier al verschillende dingen geprobeerd zonder dat de aangehaalde fout zich verbeterd...

Iemand die 'n tip heeft?
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Re: Geluid computer ontregeld

Als ik je omschrijving hoor, vrees ik dat het geen software instellingen zijn. Maar dat het een hardware probleem gaat zijn.

En in dat geval, zal het zijn geluidskaart op mb uitschakelen, en er een andere in steken. Maar ik kan me natuurlijk vergissen he. Geen mogelijkheid, om met een linux live cd of dergelijke op te starten (in de hoop dat je geluidskaart daar herkent wordt), en om te zien of het probleem blijft. Op die moment kun je al uitmaken, of het een software of hardware probleem is.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

De-installeer de drivers eens, en installeer ze dan eens opnieuw. Ik heb ooit iets gelijkaardig gehad en zo opgelost.
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Zover ik het begrijp heb je een soort van chipmunk instelling nu.

Kijk eens in de taakbalk naast je tijd en zie of er daar een icoontje staat van software voor het geluid.

Eens kijken of er een effect geselecteerd is oid.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
          De-installeer de drivers eens, en installeer ze dan eens opnieuw. Ik heb ooit iets gelijkaardig gehad en zo opgelost.
          Bedankt...
          Het herinstalleren van de audio-drivers heeft het probleem opgelost...
          dat ik daar niet zelf op gekomen was...

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
          Zover ik het begrijp heb je een soort van chipmunk instelling nu.
          Als ik nu nog 's dat soort geluid wil horen, zal ik idd een nummerke van Alvin and the chipmunks moeten opzetten

Iedereen bedankt voor de tips...
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Working...
          X