Enkele dagen geleden had ik een voorval met een vrachtwagen en aanhangwagen. Bij het afdraaien in een oprit naar de snelweg is de aanhangwagen met lading in zijn geheel omgekanteld. De nodige zaken omtrent verzekering van de lading en dergelijke werden precies in acht genomen. Aan de snelheid kan het ook niet gelegen hebben. De laatste geregistreerde tijd op de schijf was 18 km/u optrekkende vanuit 12 km/u. Ik vermoed zelf dat de massa in de container in de bovenste helft van de container zwaarder woog dan de massa in de onderste helft.
Nu wil ik eigenlijk uitrekenen hoe je kunt bepalen wanneer massa onder de gegeven omstandigheden zodanig uit balans komt dat ze gaat kantelen.
Wie kan me hier bij helpen aub?
Btw: zelf had ik niets aangezien de vrachtwagen geen enkel moment aanstalten maakte te kantelen. Alleen de aanhangwagen moest het leed ondergaan... gelukkig.
Nu wil ik eigenlijk uitrekenen hoe je kunt bepalen wanneer massa onder de gegeven omstandigheden zodanig uit balans komt dat ze gaat kantelen.
Wie kan me hier bij helpen aub?
Btw: zelf had ik niets aangezien de vrachtwagen geen enkel moment aanstalten maakte te kantelen. Alleen de aanhangwagen moest het leed ondergaan... gelukkig.
Comment