Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
"Modmode off" : Dit is een schitterende prestatie die zeer weinigen hier op BD je zullen nadoen, een hele dikke proficiat
( foto zelf gemaakt? ) Nah, voor één keer en bij deze speciale gelegenheid kijk ik dat wel door de vingers . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
hey dank jullie voor de leuke reacties. Ik heb er ook keihard aan gewerkt. En dat het een klus was de afgelopen 2 jaar kan ik je wel vertellen.
Maar ik heb het met veel plezier gedaan. Leuke was dat ik het ene moment het meisje van 16 was en het andere moment de kille moordenaar. Best grappig om je proberen te verplaatsen in een hoofdpersoon.
@pruedence; Sarah is echt een portret. Zo'n typische puber tiener hahaha, maar een dijk van een wijf
En dan hebben we nog Chris, Nick, Jack, Stacey..allemaal heerlijke figuren hehehehe...
Je leest het wel in 1 avond uit heb ik gehoord... weliswaar onder de dekens met een zaklamp, maar dat mag de pret niet drukken
Tja.. die foto.. wel in het Kobuk Park genomen maar niet door mij
Heb er nu zoveel over gelezen en bestudeerd dat ik blindelings de weg weet
Ja, dat lijkt me het leukste gedeelte van een boek schrijven: de research die eraan verbonden is. Knap dat je van afstand zoiets in elkaar draait. Nou maar hopen dat er geen 'gekken' zijn die, a la da Vinci Code, ter plekke gaan controleren of alles wel klopt.
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Exacte cijfers gaan ons niet aan maar hoe werkt zoiets nu - krijg je een voorschot en royalties per verkochte kopie, of krijg je een vast bedrag ongeacht de verkoop, of is alles op basis van de oplage? Bemoeit een redacteur zich nog met de inhoud of beperkt hun inbreng zich tot de spelling en grammatica? Wat voor een oplage en moet je daar zelf een deel van afkopen? Heb je zelf nog inspraak in layout en de omslag?
Een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen antwoorden. Een auteur kan echter ook sneller tikken dan 10 gekken kunnen schrijven.
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Ja, dat lijkt me het leukste gedeelte van een boek schrijven: de research die eraan verbonden is. Knap dat je van afstand zoiets in elkaar draait. Nou maar hopen dat er geen 'gekken' zijn die, a la da Vinci Code, ter plekke gaan controleren of alles wel klopt.
lol.. er zullen vast wel dingen in staan die niet kloppen. Blijft lastig op afstand, maar meeste zal wel goed gaan. Leuk is wel dat ik de geschiedenis Rusland-VS een KLEIN beetje om zeep heb geholpen hehehehe.. meer kan ik niet vertellen
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Exacte cijfers gaan ons niet aan maar hoe werkt zoiets nu - krijg je een voorschot en royalties per verkochte kopie, of krijg je een vast bedrag ongeacht de verkoop, of is alles op basis van de oplage? Bemoeit een redacteur zich nog met de inhoud of beperkt hun inbreng zich tot de spelling en grammatica? Wat voor een oplage en moet je daar zelf een deel van afkopen? Heb je zelf nog inspraak in layout en de omslag?
Een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen antwoorden. Een auteur kan echter ook sneller tikken dan 10 gekken kunnen schrijven.
ff kort:
10% van prijs van 19.95 per verkocht boek. Verwachte verkoop tussen de 200-700 exemplaren. Tja.. valt tegen he voor zoveel werk. Mja.. ben ook geen Dan Brown
Redacteur bemoeit zich er wel mee, maar geeft advies. Kan niet de inhoud wijzigen of het moet echt fout zijn natuurlijk. Spelling en grammatica laat ik aan hun over. Ben ik zelf niet echt sterk in. Oplage is 1500 stuks eerste druk (zover ik weet) en ik heb er zelf 600 afgenomen om zelf aan de man te brengen EN om de kosten van de drukker te drukken. Maar dat stond los van het feit dat ze het wel gingen uitgeven.
Layout heb ik zelf aangedragen (foto) en de teks en vormgeving binnen is door een bureau gedaan in overleg met mij.
Was er zelf niet helemaal happy mee, maar uitgever heeft daar het laatste woord in.
Comment