Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD'er in de krant ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BD'er in de krant ?

Staat er een BD'er in de gazet ?

Re: BD'er in de krant ?

merci

hij leest inderdaad mee op BD.
    het is m'n broer
    www.loft6.be

Comment

inderdaad, ik ben de fotograaf die in de gazet gekomen is!

wel tof, zo'n interview.
      Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Comment

hence the nick

fotograaf en cineast
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spoorwegfotograaf Bekijk bericht
          inderdaad, ik ben de fotograaf die in de gazet gekomen is!

wel tof, zo'n interview.
          Proficiat
          Is dat aan de "oude landen" dat ge gaat spotten?

Woon in Ekeren maar wist niet dat er zo'n druk treinverkeer was (we hebben er althans geen last van)

Comment

Tof dat je in de krant staat

Leuk stukje ook met die filmpjes erbij.

Maar even een vraagje, misschien dat het in belgie anders is maar dat lijkt me niet.
            Ik heb zelf langs het spoor gewerkt en daar mocht je absoluut niet zwaaien, alleen je hand opsteken als teken dat je de trein hebt gezien.
            Zwaaien kon duiden op gevaar en daardoor zou de machinist stoppen, ( heb er al verschillende stil zien staan wegens een zwaaiende collega).
            ( let wel alleen met fluojas aan dan, er staan immers zat mensen te zwaaien zonder jasje aan langs de baan. )

Nu weet ik niet of dit alleen in werkgedeeltes geld maar ik neem aan dat als een machinist iemand in een geel jasje ziet dat hij denkt dat je bij het spoor hoort inc de kennis van de nodige signalen.

Darrom mijn vraag of zoiets in belgie anders is misschien

Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Tof dat je in de krant staat

Leuk stukje ook met die filmpjes erbij.

Maar even een vraagje, misschien dat het in belgie anders is maar dat lijkt me niet.
              Ik heb zelf langs het spoor gewerkt en daar mocht je absoluut niet zwaaien, alleen je hand opsteken als teken dat je de trein hebt gezien.
              Zwaaien kon duiden op gevaar en daardoor zou de machinist stoppen, ( heb er al verschillende stil zien staan wegens een zwaaiende collega).
              ( let wel alleen met fluojas aan dan, er staan immers zat mensen te zwaaien zonder jasje aan langs de baan. )

Nu weet ik niet of dit alleen in werkgedeeltes geld maar ik neem aan dat als een machinist iemand in een geel jasje ziet dat hij denkt dat je bij het spoor hoort inc de kennis van de nodige signalen.

Darrom mijn vraag of zoiets in belgie anders is misschien

Greetz rich
              waarschijnlijk rijden ze door omdat ze zien dat er bij dat fluo vestje nog een statief en fototoestel hoort.

't zelfde met grijze rook van een hoop snoei afval met een boerken naast.
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Het is volgens mij sowieso verplicht om zo'n fluojasje te dragen als je in de buurt van de sporen komt buiten een station. En ik denk dat in België vlaggen worden gebruikt om signalen te geven en niet gewoon "zwaaien" .
                Canon 350D
                Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
                  Het is volgens mij sowieso verplicht om zo'n fluojasje te dragen als je in de buurt van de sporen komt buiten een station. En ik denk dat in België vlaggen worden gebruikt om signalen te geven en niet gewoon "zwaaien" .
                  Let er wel op dat het een geel fluovestje is. Toen wij werkten aan de grondwerken voor de HST mochten we enkel dit dragen. Je zou anders eens kunnen ontdekken wat het kost als je een trein tot stilstand brengt.
                  Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Wij gaan altijd op 2 plaatsen in Ekeren!

De spoorlijn naar Nederland, beter gekend als L12. De foto die in de GVA stond is aan die lijn gemaakt. Daar komen de reizigerstreinen langs, alsook alle goederenverkeer langs Nederland.

De spoorlijn naar de Antwerpse haven, beter bekend als L27A of als 'Bocht van Ekeren'. Op enkele dienstritten naar de haven komt daar niks langs van passagierstreinen. Enkel rijkelijk gevulde cargo

Wat die gele jasjes betreft: ENKEL GEEL, oranje is enkel voorzien voor de veiligheidschef bij werken aan de infrastructuur, maw de mannen van Infrabel.
                    Een fluoriserende jas is verplicht bij het betreden van een zone rond de spoorwegen. (maar de zone blijft minstens 3m van het dichtst in dienst gestelde spoor voor veiligheidsredenen)
                    Gele jasjes zijn nodig om de treinbestuurder erop attent te maken dat je er staat (zodat hij u niet enkele meters voor zijn trein ziet staan), en om aan te tonen dat je geen plotselinge bewegingen zou doen zoals het springen e.d. ...

Wat het zwaaien betreft: Wat ik doe kun je niet echt zwaaien noemen (wat medefotografen doen weet ik niet). Ik steek even mijn hand in de lucht uit beleefdheid. In 99% krijg ik een 'zwaai' terug. Soms gebeurt het dat we een geluidssignaal krijgen. Dit is zoals velen denken niet negatief bedoeld. Het is een soort groet. Sommige bestuurders zijn in dit opzicht een ferme muzikant! die durven al eens een concert te geven van enkele 10-tallen seconden!

Ik probeer zoveel mogelijk de treinbestuurders gerust te stellen langs deze punten om zo geen problemen te krijgen...

Jammer genoeg zijn er altijd uitzonderingen bij. Die lopen over, staan op het spoor ernaast om een foto te nemen,... En zo de sfeer voor de anderen serieus verbrotten.

zo, dat moest ik nog even kwijt
                    Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Comment

In De Standaard /Editie OVL van vandaag stond er ook een interview met een (naakt)fotograaf, Erwin T. uit Zele, ook iemand van hier?

Sven
                      --
                      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                        .... stond er ook een interview met een (naakt)fotograaf, Erwin T. uit Zele, ook iemand van hier?
                        En het online artikel is hier terug te vinden.

mvg,
                        peter

Comment

Fijn dat je het zo uitvoerig uitlegt. Deze gang van zaken kan ik alleen maar toejuichen. Er zijn zoals je zegt idd wel uitzonderingen die het bont maken en het op termijn voor de anderen wel eens zouden kunnen verbrodden

2 tips;
                          - blijf ALTIJD (ZONDER UITZONDERING) enkele meters van het spoor weg. Zelfs al denk je nog dat er niets aankomt. De treinen zijn soms heel snel bij je en maken echt niet meer zo veel aanstormend geluid als ooit geweest is!
                          - Ivm het zwaaien; het signaal binnen de nmbs om te stoppen is niet gewoon zwaaien, dus je mag gerust een saluutje doen. De meeste onder ons apprecieren dit wel. Maar zie gewoon dat je dit niet te heftig doet, dan zouden we dit idd wel anders kunnen interpreteren.

Een (ex-)treinbestuurder (voor de moment doe ik een andere functie binnen de nmbs)
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Working...
                          X