Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe wast examen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe wast examen?

Oorspronkelijk geplaatst door elien_2007 Bekijk bericht
    amai allemaal bach-ers
    biochemie=jakkie, evenals de meeste andere scheikunde, fysica, wiskunde toestanden

wa ik wel merk is da jullie toch wel meer puur "biologische" vakken hebben dan ik in mijn eerste jaren hoor (ma mss hebben jullie die gehad in januari???)
    in mijn tijd (amai da klinkt oud)was het toen puur scheikunde, fysica, wiskunde, organische chemie, geologie, filosofie... en af en toe een klein beetje dierkunde en plantkunde...
    gelukkig betert da met de jaren
    Nope, de eerste generatie bach'ers heeft zelfs meer fysica gehad in Leuven. Programma dat nu ingaat is wel wat biologischer geworden Fysica 1 en 2 wordt nu de biofysica van geneeskunde, dus van 16 naar 8stp fys. Wiskunde 1 en 2 wordt vervangen door wiskunde van biomedische. De logica is dat als die het wel kunnen met die beperkte fysica en wiskunde dat een bioloog dat ook wel moet kunnen. (Heb een beetje meegeholpen aan nieuw programma in de POC) Wel wordt analytische biochemie verplicht in 2e bach, iets waar ik wel achterstond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
      Idd Boeve.

Naart schijnt is veel volk van 2e lic gebuisd en geeft hij gemiddeld maar een 10... Dat doet mij twijfelen aan het geslaagd zijn van mijn examen.

Boeve zit volgens mij met zo'n minderwaardigheidscomplex dat hij graag wat wetenschappers buist. (Normaal geloof ik niet dat proffen buizen omdat ze dat willen, maar ik denk dat dit een uitzondering is)

Hij moet altijd de nadruk leggen op hoe schitterend de theologie wel niet is en op welke prachtige wijze deze gebruik maakt van de hulpwetenschappen

Door te buizen wil hij gewoon laten voelen dat er buiten de exacte wetenschappen nog wetenschappen bestaan die blijkbaar VEEL moeilijker zijn

Zijn boek vond ik wel nog meevallen, al vind ik het wel niet gepast dat iemand zijn doctoraatsthesis herschrijft tot proza en als "leesboek" verkoopt. Boek gaat over christendom is te koop in standaard boekhandel en zijn verkoopscijfers geeft hij een zetje door het als verplichte literatuur te geven aan pakweg 1000 studenten per jaar. Ik geef mijn boek gratis weg (hopelijk voor 2e zit ) om de verkoop van zijn boek tegen te werken

Natuurbehoud van Vanassche, Honnay, De Meester en nog een paar. Ik vermoed wel dat dat een ander vak is, want ik heb daar toch geen 2e liccers gezien in die les?

Ge moogt mij altijd uw vragen PM'en
      das een feit van zijn boekje, maar zo zijn/waren er nog andere proffen hoor
      natuurbehoud is idd ander vak, maar we zaten er wel in de laatste les (moesten gaan van vanassche) maar geen leerstof
      kzal u dus nie kunnen helpen
      Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
      by elien_photography, on Flickr

Comment

Nope, de eerste generatie bach'ers heeft zelfs meer fysica gehad in Leuven. Programma dat nu ingaat is wel wat biologischer geworden Fysica 1 en 2 wordt nu de biofysica van geneeskunde, dus van 16 naar 8stp fys. Wiskunde 1 en 2 wordt vervangen door wiskunde van biomedische. De logica is dat als die het wel kunnen met die beperkte fysica en wiskunde dat een bioloog dat ook wel moet kunnen. (Heb een beetje meegeholpen aan nieuw programma in de POC) Wel wordt analytische biochemie verplicht in 2e bach, iets waar ik wel achterstond
        dacht het wel dat het nu minder was gelukzakken
        (heb mijn eerste jaren in kulak gedaan, maar da was hetzelfde programma)

Comment

Aanwezig...

2de bachelor communicatiewetenschappen minor geschiedenis (probeer dat aantal lettergrepen maar eens te overtreffen )

Vandaag examen Wereldgeschiedenis... Een 9... geen geluk met de vragen, al is dat relatief. Eigen domme fout, had maar harder moeten leren

Nu nog 3. Twee relatief gemakkelijke vakken, en 1 serieus vak.

Dinsdag ben ik er van af, en dan...
          flickr

Comment

(heb mijn eerste jaren in kulak gedaan, maar da was hetzelfde programma)
            Dan denk ik dat ik u misschien ken van zien

Voor de paasvakantie zat ik is met een vriendin in Alma II en toen zat er een West-Vlaamse naast ons aan tafel die vertelde dat ze dit jaar afstudeerde en dat ze eigenlijk misschien liever fotografie had gestudeerd, maar dat haar ouders dat niet echt zagen zitten ...

Ik wist toen dat ik u ergens van kende en vond het wel een grappig verhaal omdat ik zelf ook lang getwijfeld heb over fotografie...

Ik zei toen tegen een medebiologe, kdenk da k die van ergens ken... En die zei; ja die doet ook biologie. En aangezien ge hier opt forum zit en west-vlaamse zijt en bio doet en daarenboven de wereld klein is

Comment

Dan denk ik dat ik u misschien ken van zien

Voor de paasvakantie zat ik is met een vriendin in Alma II en toen zat er een West-Vlaamse naast ons aan tafel die vertelde dat ze dit jaar afstudeerde en dat ze eigenlijk misschien liever fotografie had gestudeerd, maar dat haar ouders dat niet echt zagen zitten ...

Ik wist toen dat ik u ergens van kende en vond het wel een grappig verhaal omdat ik zelf ook lang getwijfeld heb over fotografie...

Ik zei toen tegen een medebiologe, kdenk da k die van ergens ken... En die zei; ja die doet ook biologie. En aangezien ge hier opt forum zit en west-vlaamse zijt en bio doet en daarenboven de wereld klein is
              zal alleszins ik nie geweest zijn, lang geleden da ik nog in de alma ben gaan eten, en heb er toen (op 18j leeftijd) nooit over gedacht om fotografie te doen...

Comment

hier in het 1ste bach alle fys , chemie , organische , wiskunde en al van die zever gehad

dus daar zijn we vanaf

nu deze periode microbiologie , genetica , celbiologie en biochemie (en nog een paar). Maar dus 4 micro vakken HATELIJK gtvr. Mja volgend jaar wordt beter
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Ik zit nu in mijn laatste jaar Bachelor Agro- en Biotechnologie in Sint Niklaas. Volgend jaar hoogst waarschijnlijk naar de Hogeschool Gent voor een schakeljaar naar industrieel ingenieur biowetenschappen, als ik er op alles door ben dit jaar

Comment

Grr, formaliteitsexamens. Een 2 tal uur van Brugge naar Gasthuisberg om een examen (EHBO begot) af te leggen dat welgeteld 4 minuten duurt, en dan terug 2 uur naar Brugge.

Enfin, 6 achter de rug, nog 3 te gaan! Volgende halte: vrijdag management, is vrij veel dus 'k ga mij afzonderen denk ik

PS: Als ik zo hoor over diene prof. Boeve Als religie al een buisvak moet zijn in de richting biologie, dan is het toch wel erg gesteld met die man. Wij hebben hier dan wel geluk in de farmacie voor religie/ethiek, héél sympathieke prof!
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

en van wie heb je natuurbehoud en beheer??? (van vanassche???)
                      hihi, vanassche, die man blijft meegaan, heb er ook nog les van gehad, plantkunde in de kulak
                      Ben wel geen student meer (jaar of 3 afgestudeerd, maar kvoel mij toch nog zo

grtz,

k

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        PS: Als ik zo hoor over diene prof. Boeve Als religie al een buisvak moet zijn in de richting biologie, dan is het toch wel erg gesteld met die man. Wij hebben hier dan wel geluk in de farmacie voor religie/ethiek, héél sympathieke prof!
                        Kan ook wel aan de gebrekkige motivatie liggen van vele studenten natuurlijk... Ik wacht af tot ik mijn punten krijg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                          hihi, vanassche, die man blijft meegaan, heb er ook nog les van gehad, plantkunde in de kulak
                          Ben wel geen student meer (jaar of 3 afgestudeerd, maar kvoel mij toch nog zo

grtz,

k
                          dit jaar was zijn laatste geloofk, evenals ollevier

Comment

Kan ook wel aan de gebrekkige motivatie liggen van vele studenten natuurlijk... Ik wacht af tot ik mijn punten krijg
                            zou wel es kunnen, maar dan ligt da vooral aan zijn lessen, waar ik maar weinig woorden van verstond

Comment

Ik heb er vrijdag nog eentje te gaan, nl. Turks mondeling. Gelukkig heb ik nog punten over voor dat vak en is stress dus overbodig.

Is er trouwens al een 'wat studeer jij?'-topic?
                              fotofarah
                              Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Farah Bekijk bericht
                                Ik heb er vrijdag nog eentje te gaan, nl. Turks mondeling. Gelukkig heb ik nog punten over voor dat vak en is stress dus overbodig.

Is er trouwens al een 'wat studeer jij?'-topic?
                                turks begot... vertaler-tolk???

en nee, der is nog geen zo'n topic

Comment

Working...
                                X