Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: draadloos internet

wat bedoel je met ap, acces point is normaal hetgene wat met je fysieke netwerk verbonden is, de kant van uw netwerk dus. Het gene wat met de pc verbonden is, is uw draadloze netwerk kaart.

Je spreekt al, ik veronder stel, de ene netwerkaart krijgt geen ip adres, de andere wel. Ip adres krijgen via dhcp server is al vrij hoog. Dit gebeurt op de appliciatie laag, het hoogste dus. Daarvoor moet eerst al de rest werken.

1 je fysieke verbinding moet op orde staan, je verandert daar al van netwerk kaart, zonder instellingen te veranderen en dat zou moeten werken. Als ik met draad werk, en de ene netwerk kaart staat fiks op 10 mb en de ander op 100 mb, en mijn hub /switch staat op 100 of 10, gaan die 2 ook niet met elkander spreken, dit gaat dus ook niet werken (om maar een vb te geven)... hier is er geen verschil.
    Dus is er al nagekeken of die andere netwerk kaart ingesteld staat, dat ze met het acces point kan communiceren draadloos, dat dit fysiek mogelijk is ? Indien dit het geval is, kunnen we verder gaan kijken.

2e geval juist hetzelfde.... het werkt niet,wat werkt er juist niet... de draadloze verbinding, of iets wat zich hoger situeert. Wat is niks ????? Sorry maar die niks is wat te weinig info.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

Je spreekt al, ik veronder stel, de ene netwerkaart krijgt geen ip adres, de andere wel. Ip adres krijgen via dhcp server is al vrij hoog. Dit gebeurt op de appliciatie laag, het hoogste dus. Daarvoor moet eerst al de rest werken.
      DHCP zal niet hoger dan Layer-3 (Netwerk) zitten he, anders moet de netwerklayer werken. Ik zou het tussen layer-2 en layer-3 plaatsten (bij PPP maakt het deel uit van het PPP-protocol: IPCP)

1 je fysieke verbinding moet op orde staan, je verandert daar al van netwerk kaart, zonder instellingen te veranderen en dat zou moeten werken. Als ik met draad werk, en de ene netwerk kaart staat fiks op 10 mb en de ander op 100 mb, en mijn hub /switch staat op 100 of 10, gaan die 2 ook niet met elkander spreken, dit gaat dus ook niet werken (om maar een vb te geven)... hier is er geen verschil.
      Dus is er al nagekeken of die andere netwerk kaart ingesteld staat, dat ze met het acces point kan communiceren draadloos, dat dit fysiek mogelijk is ? Indien dit het geval is, kunnen we verder gaan kijken.
      Als dit in orde is, geeft Windows aan dat je "verbonden" bent. Beveiligings-instellingen kunnen dit tegenhouden
      2e geval juist hetzelfde.... het werkt niet,wat werkt er juist niet... de draadloze verbinding, of iets wat zich hoger situeert. Wat is niks ????? Sorry maar die niks is wat te weinig info.
      Daat het AP in kwestie rechtstreeks naar de Internet Provider? Mogelijk geeft je ISP (Internet Service Provider) slechts 1 IP address. maw, Je neef krijgt dat ene IP adres en de dame in kwestie krijgt er geen meer.

Mogelijk staat de laptop in kwestie niet ingesteld op DHCP, maar staat er een statisch IP adres ingesteld, doch voor een verkeerd netwerk.

Ik denk dat je best op volgende manier verder gaat:
      Klik Start -> Run, vul in: cmd , klik op OK. Je krijgt nu een Command Prompt. Daar voer geef je volgend commando in: ipconfig /all
      De output copy-paste je hier (je kan selecteren met de muis, druk op enter voor copy)...
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Tja, laat maar, jullie lezen maar half wat er staat. En tot Ipconfig en zo ben ik al lang geraakt, zoveel ken ik er wel van.

Bij mijn neef: zelfde notebook, zelfde router (niet draadloos), met het ene wireless access point OK, maar geen beveiliging in te stellen. Gewoon AP vervangen door een ander wireless AP, door mezelf hier thuis perfect beveiligd met WPA, bij mijn neef wordt het AP gevonden, paswoord ingegeven en dan geen IP adres te verkrijgen. Bij mijn weten heeft een simpel AP niks te zien met het IP adres, een router en een netwerkkaart wel (en die zijn dus helemaal niks gewijzigd).

Bij die dame: wireless werkt, zij zet de PC uit, vertrekt op weekend, zet bij terugkomst de PC terug aan en geen internet meer. Ze heeft voorlopig terug een kabel gelegd , want dat wireless gedoe is nog in garantie en de zoon gaat het eens laten nakijken.
        Bij een vorige storing van de verbinding bij haar heb ik reeds een test gedaan met Powerline adapters: na 2 seconden internet, inpluggen en surfen.
        Trouwens, de karrevracht aan mogelijke redenen die jullie hier voor 2 problemen opgeven, geven me eigenlijk dik gelijk: het is en het blijft een ingewikkeld gedoe, te mijden als het kan.

De strafste wil ik jullie toch niet onthouden: bij mijn kapper hadden de mannen van Belgacom kans gezien om de draadloze router boven op de PC toren te plaatsen en 15 cm lager een USB stick in een poort achteraan de PC te plaatsen. (om toch maar geen netwerkkaartje in de PC te moeten plaatsen). Gewoon krankzinnig.

Enne, ik werk draadloos met mijn notebook hoor, én beveiligd.
        Last edited by nete; 16 juni 2007, 16:27.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik ben al veel would-be kenners tegengekomen, daarom dat ik altijd begin met ervan uit te gaan dat de tegenpartij er niets van kent, sorry als ik je daardoor beledigd heb

Je wilt mijn thuis-netwerk configuratie niet zien, maar mijn schema paste niet op 1 A4 blad Ik vind dat de quality check van die home routers best wa strenger mag. De stabiliteit is vaak beneden alles, en ik heb al verschillende merken onder handen gehad

Ik zou hier een Cisco 2600 router steken, maar die prijs is niet om te lachen he Laat staan het stroomverbruik en lawaai
          ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
            DHCP zal niet hoger dan Layer-3 (Netwerk) zitten he, anders moet de netwerklayer werken. Ik zou het tussen layer-2 en layer-3 plaatsten (bij PPP maakt het deel uit van het PPP-protocol: IPCP)
            Indeed, zou normaal op layer 3 moeten gebeuren, en gebeurt door de meeste routers op die manier.... mijn fout, De verkeerde gewoonte aan het overnemen, omdat het op de meeste plekken door een dhcp server gebeurt, en niet op niveau van de routers of layer3 switchen

Als dit in orde is, geeft Windows aan dat je "verbonden" bent. Beveiligings-instellingen kunnen dit tegenhouden

Als windows weergeeft dat er verbonden is, moeten er al meer gebeurt zijn, (als er beveiliging e.d. ingesteld staat), dan gewoon een fysieke verbinding op layer 1 en 2. Als de ssid uitgezonden wordt, en je ziet die staan, zit je al goed (kismet is hier ook vrij handig voor, om te zien of er effectief wel iets getransporteerd wordt)

Oorspronkelijk geplaatst door nete
            Trouwens, de karrevracht aan mogelijke redenen die jullie hier voor 2 problemen opgeven, geven me eigenlijk dik gelijk: het is en het blijft een ingewikkeld gedoe, te mijden als het kan.
            Deze "karrevracht" aan mogelijkheden /problemen doen zich bij bekabelde netwerken ook voor
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Het wordt nu echt wel grappig: jullie beginnen mekaars fouten reeds te verbeteren met ingewikkelde technische termen, waar ik al niet meer volg (en ik denk dat ik er toch nog meer van weet dan 90% van alle kopers van draadloze routers e.d.).
              En toch blijven jullie halstarrig beweren dat wireless even poepsimpel is als een netwerkkabeltje inpluggen.
              Ik heb alvast vrijwel NOOIT problemen met kabel of Powerline adapters en vrijwel ALTIJD met wireless. En da's uiteindelijk wat ik aan Kade als raad wou meegeven.

Comment

Het zal wel de compititie-geest zijn die daarvoor zorgt

Wireless heeft wel een paar extra complicaties, maar als je voorbij een zeker punt geraakt blijven enkel de problemen over die ook op Wired bestaan

Beiden hebben hun voor- en nadelen he (en mijn PDA heeft geen wired aansluiting )
                ---

Comment

Wireless heeft wel een paar extra complicaties, maar als je voorbij een zeker punt geraakt blijven enkel de problemen over die ook op Wired bestaan

Beiden hebben hun voor- en nadelen he (en mijn PDA heeft geen wired aansluiting )
                  Chique, dit is eindelijk een objectief antwoord, waar ik volledig akkoord mee ga.

Comment

even proberen korte reactie te typen :
                    heb mij niet de moeite gedaan om alles te herlezen.. staat veel zinnigs en onzinnigs tussen..

1) gebruik daarloos enkel als het moet !

Dus gebruik het niet op een plaats waar je vaste pc hebt staan en UTP kabel beschikbaar is.. maar wat is een laptop zonder draadloos internet?
                    Laptop = overal flexibel te gebruiken.
                    Wij hebben hier twee laptops en alletwee draadloos.
                    Handig is dat we tussen beide laptops geen externe hd hebben staan welke aangesloten is op de router. Dus samen aan alle bestanden kunnen is enorm handig. Zelfs over wireless is deze harddisk vlot bereikbaar.
                    Type Freecom Classic Network Drive. Gevoelige of belangrijke data slaan we natuurlijk niet op deze schijf. Reden : beveiliging (je weet maar nooit, ook al is beveiliging van zowel draadloos netwerk als toegang tot hd er) en mogelijke crash van deze disk daar deze 24/24 blijft draaien..

2) maar volgens mij de reden waarom mensen klagen over draadloos netwerk:

In belgie is enkel een B en G radiogolf voor wireless toegestaan.
                    A zoals in USA is niet toegestaan, 900 Mhz netwerk.

Elke draadloze verbinding (radiogolf) wordt over een 2,4GHZ verbinding verstuurd. In die 2,4ghz range kunnen 13 kanalen gebruikt worden voor wireless connecties. Deze kanalen kunt u aanpassen in de configuratie van uw router.

Indien uw buurman bvb op kanaal 1 zit en jij surft ook op kanaal 1 kan er interfentie onstaan. Kanaal 1, 6 en 11 (of 13) zijn niet met elkaar overlappend.

Gebruik dus een ander kanaal dan je buurman.
                    Je kan dit zeer snel nagaan welk kanaal je buurman gebruikt met het freeware programmaNetstumbler.

Indien er al mensen zijn in je omgeving met 1, 6 of 11 gebruik dan kanaal ertussen welke het minste interfentie geeft, dus namelijk de laatste storing dbNoise level.

Merk je dus dat je wireless niet altijd even goede ontvangst heeft..
                    Of vind je het te traag ook al zit je dicht bij je router..
                    bekijk dit maar eerst eens !

Extra :

1) microgolfoven (of andere stoorzender) in buurt van de router is nooit goed.
                    2) If you have cordless phones or other wireless electronics in your home, your computer might not be able to "hear" your router over the noise from the other wireless devices. To quiet the noise, avoid wireless electronics that use the 2.4GHz frequency. Instead, look for cordless phones that use the 5.8GHz or 900MHz frequencies.
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                      Wel gemakkelijk als de oplossing al gevonden is hé.
                      Lees eerst de historiek eens ... ik heb ondertussen meer dan 40 posts geleden al geschreven dat best de firewall eens bekeken kon worden ... dat zijn net de poorten die je open of toe zet hé ...
                      Dit was mijn eerste tip en niet mijn zevende gok.
                      Ik begin in elk geval niet met van die zeveroplossingen a la IE7 met zijn interne beveiliging en filterkes ... en op te lossen door Firefox te installeren.
                      Een probleem los je op door naar een oplossing te zoeken en niet door van die antwoorden te geven dat het gebruikte pakket (software of hardware) op niks trekt. Dit is gissen en rond de pot draaien ... een antwoord geven om er toch maar een te geven. Elk antwoord kan daarom niet altijd direkt het juiste zijn, elk probleem is ook anders, elke PC is anders en elke config is anders.
                      En commentaar geven als de uwe kan iedereen, zelfs ne kleine van 2 jaar.
                      Voor de rest sluit ik mij bij jdm aan. Tenminste geen gezever tegen de sterren op. Buiten eventuele beperkingen met ontvangst werkt wireless even vlot als UTP. Een correcte config is een goed begin.
                      Trouwens het bijkomend voordeel van wireless internet ... als het een zwaar onweer is en de bliksem haalt er een serie modems tussenuit omdat die ergens 20 km verder op het telefoonnetwerk een ontlading doet dan is uw PC al zekers niet naar de knoppen. Wireless is niet alleen een nadeel zoals sommigen "denken" ... het heeft ook voordelen.
                      Last edited by VerSeg; 18 juni 2007, 01:31.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ondertussen nog elders geďnformeerd en vernomen dat die Powerline adaptors heel goed en altijd werken en van nog iemand anders dat ze vaak storingen geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Voor de rest sluit ik mij bij jdm aan. Tenminste geen gezever tegen de sterren op. Buiten eventuele beperkingen met ontvangst werkt wireless even vlot als UTP. Een correcte config is een goed begin.
                          Ik sluit me veel meer aan bij Stroedel, hij zet objectief alles op een rijtje en zit niet tegen de sterren op draadloos te bejubelen als enige zinnige (en zéér eenvoudige ) optie.

En helaas is die "correcte config" voor veruit de meeste gebruikers latijn of chinees. Vandaar al die onbeveiligde draadloze netwerken.
                          Ik heb nog nooit een "correcte config" moeten toepassen om met UTP of met Powerline adapters op internet te geraken.
                          En ik beweer niet dat draadloos waardeloos zou zijn, ik gebruik het zelf voor mijn notebook. En als die niet in gebruik is wordt het Access point spanningsloos gezet.
                          Maar ik vermoed dat minstens 50 % van alle draadloze netwerken overbodig zijn, gewoon gecreeerd door de verkoops-hype.
                          Last edited by nete; 18 juni 2007, 12:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                            Ondertussen nog elders geďnformeerd en vernomen dat die Powerline adaptors heel goed en altijd werken en van nog iemand anders dat ze vaak storingen geven
                            Ik heb er ook, van mijn switch naar mijn ADSL-modem. Ik merk geen verschil met een gewone wired connectie. Ik heb ooit zelfs geprobeerd om Belgacom-TV erdoor te sturen, en dat werkte tot als ik en een lamp die via een Domino op dezelfde stekker zat aanstak.

Het enige waaraan je het zou kunnen merken is als je vaak multiplayer games speelt dat je af en toe iets meer lag zal hebben, hoewel ik denk dat dit beperkt zal zijn.

Ik gebruik de Devolo's van 85mbit. Misschien hangt het wel af van hoe je stroom-netwerk in elkaar zit of welke machines eraan hangen...
                            ---

Comment

Wel, dat was het merk (devolo) dat mij door de eerste persoon werd aangeraden. Voor die games moest je een 200mbit nemen zei die.
                              Maar die games worden hier niet gespeeld, dus zal 85mbit voldoen.
                              Domino's voor ronde stekkers zou dat eigenlijk wel bestaan? Ik vind ze in ieder geval niet in de ketens hier in de buurt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                                Ja hoor, draadloos.
                                Ik heb wel overal in huis netwerkkabel liggen, dus moet het ook fixed kunnen denk ik. Moet ik effe checken (heb de doos wegens tijdgebrek nog niet uitgepakt). Als het niet draadloos hoeft, doe ik het ook niet. Er zijn (nog) geen laptops in huis.
                                ______
                                www.vue.photo

Comment

Working...
                                X