Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: draadloos internet

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    wat bedoel je met ap, acces point is normaal hetgene wat met je fysieke netwerk verbonden is, de kant van uw netwerk dus. Het gene wat met de pc verbonden is, is uw draadloze netwerk kaart.

Je spreekt al, ik veronder stel, de ene netwerkaart krijgt geen ip adres, de andere wel. Ip adres krijgen via dhcp server is al vrij hoog. Dit gebeurt op de appliciatie laag, het hoogste dus. Daarvoor moet eerst al de rest werken.

1 je fysieke verbinding moet op orde staan, je verandert daar al van netwerk kaart, zonder instellingen te veranderen en dat zou moeten werken. Als ik met draad werk, en de ene netwerk kaart staat fiks op 10 mb en de ander op 100 mb, en mijn hub /switch staat op 100 of 10, gaan die 2 ook niet met elkander spreken, dit gaat dus ook niet werken (om maar een vb te geven)... hier is er geen verschil.
    Dus is er al nagekeken of die andere netwerk kaart ingesteld staat, dat ze met het acces point kan communiceren draadloos, dat dit fysiek mogelijk is ? Indien dit het geval is, kunnen we verder gaan kijken.

2e geval juist hetzelfde.... het werkt niet,wat werkt er juist niet... de draadloze verbinding, of iets wat zich hoger situeert. Wat is niks ????? Sorry maar die niks is wat te weinig info.
    Sorry JDM, ik verander helemaal niet van netwerkkaart, enkel van access point (mijn eerste probleem).

Tweede probleem: ik zet al duizend keer mijn eigen PC (met UTP uiteraard) af en daarna terug aan. NOOIT enig probleem.
    Die dame komt terug thuis en heeft bij vertrek draadloos internet, bij thuiskomst niet meer. Ik ben daar niet geweest (20 km op en af), dus hebben ze maar een voorlopige kabel gelegd: DIREKT terug internet.
    En toch blijven beweren dat draadloos even simpel is als met kabel . Daar moet ik eens hartelijk om lachen. Heel de technische santenboetiek die hier al de revue passeert bewijst juist 100% het tegenovergestelde.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
    X