Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: draadloos internet

Effe een vraag ertussen gooien , gisteren bij een collega langsgeweest die volgend probleem heeft :

Draadloos internet geeft verbinding aan
    MSN werkt
    Kan niet online via explorer
    Kan geen mails ontvangen/versturen.

De pc's via router (en kabel) werken perfect , de laptop wil niet werken (draadloos of met kabel).
    Dacht eerst ligt aan instellingen norton anti virus maar vindt daar niks abnormaal.
    Iemand die wat tips heeft ?
    Alvast badankt
    ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Analyse:
      Msn werkt DUS er is internet verbinding
      Explorere werkt niet DUS explorer is naar de sjokkedijnen

Probeer eens de Firefox install op een andere PC te zetten (MSN werkt DUS netwerk werkt) en installeren, daar zal je wel mee kunnen surfen.

Mogelijk oorzaak IE : IE7 binnen gekregen en de phishing filter en andere vragen bij het opstarten genegeerd (en maar klikken en klikken en klikken )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
        Effe een vraag ertussen gooien , gisteren bij een collega langsgeweest die volgend probleem heeft :

Draadloos internet geeft verbinding aan
        MSN werkt
        Kan niet online via explorer
        Kan geen mails ontvangen/versturen.

De pc's via router (en kabel) werken perfect , de laptop wil niet werken (draadloos of met kabel).
        Dacht eerst ligt aan instellingen norton anti virus maar vindt daar niks abnormaal.
        Iemand die wat tips heeft ?
        Alvast badankt
        Als effectief msn werkt, werkt u application layer en moet de rest ook werken, dan kan er alleen nog een blocage op poort niveau zijn, en dat zou zijn firewall kunnen zijn, die 80 (http) 25 (smtp) en 110 (pop) blokeert.

Je bent 100% zeker dat msn werkt ???
        To make your dreams come true, wake up

Comment

niet alleen poortniveau ook dns (nooit vergeten ) , en ook de interne beveiliging van IE7.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
            niet alleen poortniveau ook dns (nooit vergeten ) , en ook de interne beveiliging van IE7.
            Als zijn layer 7 correct werkt (als msn draait, is dit zo), is dns poort niveau, (poort 53 udp connectie), maar als ik er vanuit ga, dat msn werkt, gaat zijn dns werken, anders wordt er geen connectie met de msn server genomen

(ja 'k zit acl's te blokken voor het moment)

Comment

Tenzij zijn host file ge-hijacked is, nee ?

Comment

Dat kan zijn, maar dan gaat hij gewoon op verkeerde web sites terecht komen. En gaat zijn msn er ook niet in slagen om verbinding te maken, uw pc gaat dan niet meer aan uw dns server vragen om namen naar ip adressen om te zetten, maar die host file gaat dat dan doen, en gaat voor alle namen hetzelfde ip adres weergeven (dat je op hun website terecht komt).

Comment

Analyse:
                  Msn werkt DUS er is internet verbinding
                  Explorere werkt niet DUS explorer is naar de sjokkedijnen

Probeer eens de Firefox install op een andere PC te zetten (MSN werkt DUS netwerk werkt) en installeren, daar zal je wel mee kunnen surfen.

Mogelijk oorzaak IE : IE7 binnen gekregen en de phishing filter en andere vragen bij het opstarten genegeerd (en maar klikken en klikken en klikken )
                  Dit dacht ik gisterenavond dus ook , helaas blijkt dit ook niet te werken.
                  Raar dat je wel via msn kunt 'converseren' maar naar je mailbox van diezelfde msn kan je dus niet inloggen
                  Volgens mij moet er ergens 'iets' aangevinkt zijn waardoor hij niets kan ontvangen vanop 'internet'. Net hetzelfde probleem met de mail , verzenden lukt ontvangen lukt dan weer niet , volgens de log
                  Alvast bedankt voor de tips ik ga zodadelijk met m'n laptop ginder proberen online te komen via zijn internetconnectie (wat volgens mij wel zal lukken vermits de andere pc's probleemloos kunnen surfen)
                  Anders norton eraf zwieren ??
                  IE7 kan je deze makkelijk verwijderen ?
                  Als niets helpt terug naar fabriekinstellingen zeker ?

Comment

buiten een verdachte cookie vondt norton niks abnormaal... na een systeemscan

Comment

Eerst en vooral eens die norton eraf zwieren, en zien waar je dan terecht komt, dat is al een goede stap. Als alles werkt, kun je die norton terug installeren.

Comment

Voilà, de laatste 10 posts beginnen me al min of meer gelijk te geven: wireless geeft oneindig véééééééél mééééér problemen dan eender welke andere oplossing.
                        Bezoekers van het forum zien de titel "draadloos internet" en hopen eindelijk een oplossing voor hun probleem te kunnen vinden.
                        Ik ken iemand die dag in dag uit met beroepshalve wirless geconfronteerd wordt en die exact hetzelfde zegt: wireless is een loterij, als het niet wil werken heb je daar weinig of geen vat op.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Schrijffoutje waarschijnlijk maar in dit geval kan het voor de verkeerde verwarring zorgen .
                          Er is WEP en WPA.
                          WPA is voorlopig nog veilig, WEP wordt algemeen aanzien als niet (meer) veilig.
                          Inderdaad, moet uiteraard WPA zijn.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Voilà, de laatste 10 posts beginnen me al min of meer gelijk te geven: wireless geeft oneindig véééééééél mééééér problemen dan eender welke andere oplossing.
                            Bezoekers van het forum zien de titel "draadloos internet" en hopen eindelijk een oplossing voor hun probleem te kunnen vinden.
                            Ik ken iemand die dag in dag uit met beroepshalve wirless geconfronteerd wordt en die exact hetzelfde zegt: wireless is een loterij, als het niet wil werken heb je daar weinig of geen vat op.
                            Bovenstaande problemen hebben niks met draadloos te maken, problemen liggen niet eens op het gebied van de connectie, maar hoger !

Draadloos is gewoon een vorm van fysieke connectie, layer 1 zoals utp en serieel e.d. Leven is vrij simpel op dit gebied, ofwel heb je connectie ofwel heb je geen connectie, tussen liggende stappen bestaan niet. En van zodra die fysieke connectie er ligt, gelden voor zowel bekabelde connectie als voor draadloze connectie dezelfde regels / dezelfde problemen.
                            Wpa en allerlei andere dingen om die connectie te beveiligen, hebben zelfs niks met die draadloze connectie te maken, dit ligt allemaal op een hoger niveau, mensen moeten gewoon leren kijken waar hun problemen liggen, en niet alles door elkander beginnen gooien omdat er ineens het woordje draadloos in een zin voorkomt

Als iemand dat beroepshalve durft beweren, is hij zij job niet waard, is het maar een amateurke, en heeft hij gewoon wat trukskes geleerd om een verbinding op te zetten, maar weet in de verste verten niet waarmee hij bezig is. En zo kom ik er iedere dag tegen (chance, anders zou ik geen werk meer hebben )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
                              Dit dacht ik gisterenavond dus ook , helaas blijkt dit ook niet te werken.
                              Raar dat je wel via msn kunt 'converseren' maar naar je mailbox van diezelfde msn kan je dus niet inloggen
                              Volgens mij moet er ergens 'iets' aangevinkt zijn waardoor hij niets kan ontvangen vanop 'internet'. Net hetzelfde probleem met de mail , verzenden lukt ontvangen lukt dan weer niet , volgens de log
                              Alvast bedankt voor de tips ik ga zodadelijk met m'n laptop ginder proberen online te komen via zijn internetconnectie (wat volgens mij wel zal lukken vermits de andere pc's probleemloos kunnen surfen)
                              Anders norton eraf zwieren ??
                              IE7 kan je deze makkelijk verwijderen ?
                              Als niets helpt terug naar fabriekinstellingen zeker ?
                              gaat het om norton internet security? zo ja eraf gooien
                              Vinny
                              Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Ondertussen heeft zich hier weer een spin-off doorgezet van mijn oorspronkelijke vraag (zoals ik gevreesd had) en ben ik al lang niet meer mee met de technische uitleg.
                                Maar toch nog even melden aan nete dat het me niet te doen is om mee te lopen in de HYPE: integendeel!
                                Ik weet alleen geen oplossing voor volgend probleem: we hebben 1 aansluiting beneden, één van de zonen komt terug thuiswonen omdat hij afgestudeerd is en brengt pc mee van zijn kot, géén internet ziet hij niet zitten.
                                Draden van de ene uithoek van het huis beneden, door het plafond naar de andere uithoek van het huis boven, zie ik dan weer niet zitten voor de tijd dat hij hier nog gaat rondhangen. Bestaat er een andere oplossing voor ons probleem dan draadloos? Zoja, ik hoor het graag...

Comment

Working...
                                X