Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: draadloos internet

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Ik heb ook een vraagje: kan ik met Belgacom digital TV ook een netwerk maken ? MAW: zit daar een ADSL-router bij?
    Ja hoor, draadloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
      D-link , ik haat et!

Beneden alles goed maar dan ook met kabel , hierboven draadloos maar het internet werkt maar half (meestal rond de 5mbps ipv 56 dacht ik die op de doos staat) en valt heel regelmatig uit. Mijn ontvanger ontvangt een beter signaal van de overburen dan van beneden...
      Typisch, je ontvanger is niet up to date, laatst nog een Toshiba laptop zo van 2 naar 5 streepjes gebracht. Oh, en als je een G ontvanger hebt zet dan de router niet in mixed mode maar in G of Turbo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
        Neem een draadloze router met ingebouwde modem met 2 antennekes (dus niet met 1)
        denk aan een linksys dat zijn kwalitatief een van de beste (cisco)
        die 2 ant. zorgen voor een betere verspreiding van het draadloze verkeer.
        dan kan je al 4 pc's met kabel aansluiten + dan nog uw draadloze toestellen
        Linksys is niet beter geworden omdat ze overgenomen werden door Cisco. Dat van die 2 antenne's is ook met een korrel zout te nemen, maar de 802.11N (en de pre-n die ook nog te vinden is in de winkels) gebruikt drie antenne's. Is ook recenter en duurder. Snelheid en afstand veeeeeeeel beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
          D-link , ik haat et!

'k heb hier zowel cisco (871w) staan als d-link. Mij hoor je in ieder geval niet klagen over d-link, dat spul heeft altijd goed zijn werk gedaan
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            'k heb hier zowel cisco (871w) staan als d-link. Mij hoor je in ieder geval niet klagen over d-link, dat spul heeft altijd goed zijn werk gedaan
            Zo is het, kwestie van instellen, afstellen en geluk hebben (faraday).

Comment

je spreekt chinees voor me, en is geïnstaleerd door een pro. Al eens verandert naar een andere frequentie maar helpt niet echt.

de 1ste 2 maanden was het idd perfect toen begonnen de problemen. Nu is het eens een maand goe en een maand slecht. ( 2jaar in totaal)
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Mutse,

de kooi van Faraday, fysisch verschijnsel waarbij door een metalen kooi geen straling kan, in jouw geval hoogstwaarschijnlijk de tussenverdieping in gewapend (lees metalen matten/roosters/geweven) beton. Je buren zenden tot boven het 'platform' van je tussenverdieping krachtiger uit omdat ze er niet 'door' moeten.
                Kom overeen met je buren en wissel sleutels uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                  Linksys is niet beter geworden omdat ze overgenomen werden door Cisco. Dat van die 2 antenne's is ook met een korrel zout te nemen, maar de 802.11N (en de pre-n die ook nog te vinden is in de winkels) gebruikt drie antenne's. Is ook recenter en duurder. Snelheid en afstand veeeeeeeel beter.
                  Maar dat is nog niet de officiele N en als ik mocht kiezen tussen linksys en dlink dan zal mn keuze snel gemaakt zijn.
                  en 2 antennes of 1 maakt een wereld van verschil.
                  Vinny
                  Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

De officiële N is wel uit, de pre-N is dat niet natuurlijk. Maar de fabrikanten die de pre-N uitgebracht hebben kunnen meestal dmv firmware naar de standaard.

Comment

maar de 802.11N (en de pre-n die ook nog te vinden is in de winkels) gebruikt drie antenne's. Is ook recenter en duurder. Snelheid en afstand veeeeeeeel beter.
                      Zoek eens recente tests op en dan merk je dat de afstand bij de N veel minder goed is dan bij de G. Op papier en volgens specificaties belooft het veel te zijn maar in realiteit hebben die er veel meer last van. Velen beginnen vanaf 3 meter al de helft van snelheid en ontvangstkwaliteit te verliezen.

En voor de snelheid moet je het zekers doen als het vooral om te surfen en downloaden is.

De G is standaard 54 Mbps, de N zou tot 540Mbps moeten kunnen gaan.
                      ADSL Plus zit momenteel aan 4 Mbps en VDSL aan 17 Mbps.

Veel mensen laten hun kop opmaken door die transfersnelheid dat de meesten (surfers) nooit kunnen benutten. Koop gewoon iets deftig, iets dat stabiel is en een deftige firewall en instelmogelijkheden biedt ... daar heb je "echt" iets aan.

Over "surfen" had de TS het toch hé?

En die config ... valt wel heel goed te doen, ook door een leek als hij de handleiding even volgt. En anders is er nog altijd zoiets als een forum waar je advies kan vragen hé ...
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Als er geen notebooks tussenzitten is draadloos ONZIN.
                        Tenzij Powerline adapters bij jou in een zeldzaam geval niet willen werken, kan je deze apparaten gebruiken om je internetsignaal in huis te transporteren via het electriciteitsnet.
                        Draadloos is een noodoplossing voor als er niks anders kan.
                        Draadloos is enkel min of meer veilig als je minstens WAP encryptie toepast (voor zover je het geïnstalleerd krijgt).
                        Draadloos is en blijft een loterij: de ene keer werkt het, dan soms om onverklaarbare reden niet meer.
                        Maar draadloos is een ongelooflijke HYPE, als je niet draadloos werkt ben je natuurlijk niet mee...... zegt de verkoper.
                        Last edited by nete; 15 juni 2007, 14:28.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          . Maar de meeste van die spullen werken wel out of the box
                          Laat me niet lachen, in een enkel geval zonder beveiliging lukt het soms wel.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mutse,

de kooi van Faraday, fysisch verschijnsel waarbij door een metalen kooi geen straling kan, in jouw geval hoogstwaarschijnlijk de tussenverdieping in gewapend (lees metalen matten/roosters/geweven) beton. Je buren zenden tot boven het 'platform' van je tussenverdieping krachtiger uit omdat ze er niet 'door' moeten.
                            Kom overeen met je buren en wissel sleutels uit.
                            Bedankt voor de uitleg! Daar zou het wel kunnen aan liggen ja , ff bespreken met mijne pa

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Als er geen notebooks tussenzitten is draadloos ONZIN.
                            Tenzij Powerline adapters bij jou in een zeldzaam geval niet willen werken, kan je deze apparaten gebruiken om je internetsignaal in huis te transporteren via het electriciteitsnet.
                            Draadloos is een noodoplossing voor als er niks anders kan.
                            Draadloos is enkel min of meer veilig als je minstens WAP encryptie toepast (voor zover je het geïbstalleerd krijgt.
                            Draadloos is en blijft een loterij: de ene keer werkt het, dan soms om onverklaarbare reden niet meer.
                            Maar draadloos is een ongelooflijke HYPE, als je niet draadloos werkt ben je natuurlijk niet mee...... zegt de verkoper.
                            Ik zou niet liever willen dan via het net maar op het moment van aanschaf was dit er nog niet of was het niet goed kweet het niet juist, toch maar eens voorstellen om te veranderen als het blijft raar doen. Maar ik ben het zeker eens met de stelling draadloos als laatste oplossing
                            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Laat me niet lachen, in een enkel geval zonder beveiliging lukt het soms wel.
                              In 9/10 gevallen dat het niet werkt ligt de oorzaak aan het feit dat de gebruiker zichzelf te schoon vindt om de manual eens te lezen en niet de correcte volgorde respecteert ofwel omdat zijn eigen firewall (op de pc dan) verkeerd ingesteld is.
                              Als je dat wireless gedoe deftig configureert en je blijft binnen bereik, dan werkt dat eigenlijk nog redelijk correct.
                              De ene adaptor is de andere natuurlijk niet en bazar wordt ook verkocht maar normaal krijg je zoiets wel aan de praat.
                              Ik heb hier al een zestal WiFi's geconfigureerd en telkens van de eerste keer aan de praat gekregen en tot nu toe zonder problemen te gebruiken.

Als XP uitgekomen is heb ik deze geïnstalleerd, ondertussen zijn we een paar jaar verder en heb ik daar nooit problemen mee gehad en nooit opnieuw moeten installeren. Als ik sommigen hoor spreken over dat kl*te systeem dan heb ik toch ook zo mijn bedenkingen hoor ... en met Vista gaan we dezelfde toer op.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Draadloos is enkel min of meer veilig als je minstens WAP encryptie toepast (voor zover je het geïbstalleerd krijgt.
                                Schrijffoutje waarschijnlijk maar in dit geval kan het voor de verkeerde verwarring zorgen .
                                Er is WEP en WPA.
                                WPA is voorlopig nog veilig, WEP wordt algemeen aanzien als niet (meer) veilig.

Comment

Working...
                                X