Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
In de carrefour zie ik een "Maxtor 750Gb basic" schijf staan voor 99 euro.
Istwat? *link*
Ik heb daar net een Maxtor 500GB Basic gekocht, en die werkt prima.
(Je kan ze niet demonteren om in een pc te steken, want er zit achteraan een printje op gemonteerd in plaats van een stekkerverbinding.)
Externe harde schijven worden wel heel goedkoop, 4 jaar geleden kostte een externe harde schijf van 160Gb nog meer dan 160 euro (bij den Aldi), nu heb je al 750GB voor maar 99 euro.
Bij de Lidl kan je maandag een externe harde schijf van 400Gb kopen, voor dezelfde prijs als die van 750Gb bij de Carrefour.
Ik ben op zoek naar een back-up schijf voor mijn Freecom 500GB externe harde schijf.
Over die Freecom ben ik zeer tevreden: passieve koeling dus geen geluid, mooie sobere behuizing, solide,.....
Ze verkopen deze nog steeds dus ik zou me dezelfde schijf kunnen kopen.
Maar ze kost momenteel 110€ voor 500GB.
In de Fnac verkopen ze echter Iomega Prestige schijven van 500GB voor maar 60€, een heel stuk goedkoper dus.
Is dat een aanrader? Maken ze veel lawaai? Of toch maar 50€ meer betalen voor de Freecom.
Of zijn er alternatieven (geen Lacie voor mij)?
Ik zoek een 500GB USB schijf met externe voeding en manuele aan/uit schakelaar.
Over die Freecom ben ik zeer tevreden: passieve koeling dus geen geluid, mooie sobere behuizing, solide,.....
FREECOM maakt mooie spulletjes inderdaad. Maar hun netwerkschijven mankeren een fatsoenlijk usermanagement. Je kan enkel kiezen tussen "geen" of "volledige" toegang, en dat voor de hele schijf. Als je het belangrijk vindt om te kunnen variëren qua toegangsrechten (bijvoorbeeld: de kinderen kunnen de fotomap wél bekijken maar niét wissen) kijk je beter uit naar een geavanceerder oplossing. De netwerkschijven van Iomega lijken mij op dat punt wel het overwegen waard.
Deze wordt gevuld met een 320GB disk + mijn Seagate 750GB. De 750GB wordt vervangen door een Samsung Spinpoint F1 1TB.
Is momenteel aan het formatteren, maar zo'n 1TB disk duurt wel efkes. 20 minuutjes voor 12%
Ik heb deze ook staan bij ons, maar dan met 2 Samsungs van 1TB, in RAID1. Geeft me zo'n kleine 350 gekost.
Het gaat iets trager dan gewoonlijk (maar de PC is ook al enkele jaren oud, moet trouwens ook eens dringend defraggen), maar kan ik waarschijnlijk wel verhelpen door over te gaan naar een GigaBit netwerk.
We hebben ook 3 PCs (2 vaste en 1 portable) en op alle heb ik users ingesteld met eigen accounts waarvan de userdata ook op het netwerk staat. Dus van gelijke welke pc ik inlog heb ik dezelfde data.
Ik zal in de toekomst nog uitkijken voor nog zo'n exemplaar (maar dan misschien met 2TB schijven?) om te gebruiken als video-store voor m'n dvd collectie + opnemen van de satelliet met een dreambox.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Je kan ze niet demonteren om in een pc te steken, want er zit achteraan een printje op gemonteerd in plaats van een stekkerverbinding.
Dat kan je wel hoor, het printje schuift gewoon van de schijf en daar zitten de connectoren (SATA)
e-sata is zowat de snelste en meest voor de hand liggende manier om externe schijven aan te sluiten (als je een recente pc bezit), gevogld door Firefire800 en USB2.0
Netwerk storage koop in niet (wegens te traag, zeker als je via windows fileshareing werkt)
'k heb alle externe disks die ik had ondertussen in m'n pc gestoken (vroeger had'k een kleine pc-kast genre barebone, tegenwoordig is m'n pc groot genoeg), ben ik eindelijk van al die clutter af van kabels en adapters op m'n bureau.
Ik ben op zoek naar een back-up schijf voor mijn Freecom 500GB externe harde schijf.
Ze verkopen deze nog steeds dus ik zou me dezelfde schijf kunnen kopen.
Maar ze kost momenteel 110€ voor 500GB.
In de Fnac verkopen ze echter Iomega Prestige schijven van 500GB voor maar 60€, een heel stuk goedkoper dus.
Is dat een aanrader? Maken ze veel lawaai? Of toch maar 50€ meer betalen voor de Freecom.
Of zijn er alternatieven (geen Lacie voor mij)?
Ik zoek een 500GB USB schijf met externe voeding en manuele aan/uit schakelaar.
Ik heb een externe schijf van iomega gehad (1TB) maar dat DING heeft niet lang meegegaan. De bouwkwaliteit is povertjes en dan vooral naar de aansluitingen toe. Deze vervangen door een schitterende "harde ploate" van WB waar ik dan wel zeer super content mee ben (net zoals de Iomega geen passieve koeling, maar in tegenstelling tot Iomega wel stil).
Ik heb jarenlang gereist met 2 harde schijven van Lacie van elk 250GB. Die hebben duizenden km's in vliegtuigen gereist, op transportbanden gegooid en nog steeds werken ze uitstekend. Dit type harde schijf was passief gekoeld.
Comment