Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke externe harde schijf?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke externe harde schijf?

ik ga voor de mybook gaan van western digital die men hier ook aanraad

als iemand een goede actie weet zijn voor een mybook 500gig mag je ze zeker laten weten via pm of dit forum

thanks iedereen !

Comment

ik heb een wd my book 250 GB
      zeer tevreden van

Mvg,

Pieter-Jan

Comment

ben vandaag eens in brussel wat gaan rondneuzen en prijzen vergeleken

wd mybook 500gig premium iets rond de 240euro in mediamarkt
        lacie ook gekeken maar die ga ik laten voor wat ze zijn
        kom nu thuis en ff op pixmania gekeken en daar kost dezelfde 154euro
        http://www.pixmania.be/be/nl/320187/...hijf-my-b.html

en als ik dan even verder kijk op de site kom ik dezelfde tegen van 400gig en die kost dan weer 242euro
        http://www.pixmania.be/be/nl/319991/...hijf-my-b.html

en is er een groot verschil tussen den essential en de premium buite het blauwe en groene lampje

anders ga ik wel voor de essential 500gig voor 131euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
          Nadien kopiëren lukt me niet hoor
          Kijk hier maar eens
          Eerst even over mijn DAS: ik heb voor een iets duurdere oplossing gekozen: de freecom datatank 800GB.
          Dit ding bevat twee schijven van 400 GB die je naar wens als raid0, 1 of jbod kan zetten. Daar ik mijn fototjes probeer te koesteren koos ik voor raid 1 waardoor ik een schijf heb van 400 GB met fouttolerantie.

Wat het backuppen van aperture betreft: het rechtstreeks kopieren lukte mij ook niet (zelfde fout), maar als je van je aperture database eerste een archief (lees .ZIP) maakt kan je dit wel overplaatsen en indien nodig daarna terugzetten.
          Zo kan je toch een goede backup maken.

Ik vermoed dat het te maken heeft met een linux beperking, want de meeste nas servers hebben een afgeslangte linux als OS

Als NAS gebruik ik de thecus N2100 met twee schijven van 400 GB in raid 1.
          Dit ding is ook iTunes server, wat nog meegenomen is.
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Ik heb een indertijd bij de Carefour een Western Digital van 120 Gbyte gekocht en die doet nog altijd zonder problemen zijn werk.
            BD0723BE

Comment

Mijn raad is altijd, koop 2 externe harddisken, en leg eentje in een ander gebouw. (werk, familie..)
              Waarom?
              1: alle aangesloten toestellen, inclusief externe harddisks kunnen door een defekte voeding of blikseminslag vernield geraken. weg foto's
              2: inbraak, wat ze zeker meenemen zijn alle losse dingen, zoals harddisken. weg foto's
              3: brand, buiten het feit dat een pc een brandhaard kan zijn, kan het ook erger, je fotos ben je kwijt.
              Dus mijn motto, beter 2 goedkope dan 1 dure, en eentje elders onderbrengen om het risico te minimaliseren. Persoonlijk wissel ik regelmatig mijn externe hd (die reeds een backup van de interne is) om met eentje die ik op het bedrijf bewaar.

Comment

Mijn raad is altijd, koop 2 externe harddisken, en leg eentje in een ander gebouw
                Juist hierom wil ik nu 2 identieke extern HD's aanschaffen. Familie woont er niet dichtbij genoeg, dus het tweede kopie zal in de bankkluis gaan. De WD Mybook valt voor mij af vanwege de dikte. (past niet in beschikbare kluis ruimte)

Ik zie nu dat er bij Paradigit de Toshiba 500Gb voor 129 euro staat. Wie heeft hiermee ervaring?
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                  ...
                  Ik zie nu dat er bij Paradigit de Toshiba 500Gb voor 129 euro staat. Wie heeft hiermee ervaring?
                  Ik heb deze vorige week gekocht in Makro Antwerpen (€138).
                  Zéér goede indruk (ik heb ook Maxtor, Lacie, Western Digital in gebruik).
                  Wegens ontbreken van ventilator vrijwel geluidloos!
                  Cache 16MB!
                  Zeer snel.

Comment

Bedankt Luc!
                    vriendelijke groeten, Helen
                    Updated WWW.HELENICA.NL
                    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Juist Steven...
                      En die zitten bij mij IN de pc.
                      (interne dus he)
                      Dan toch niet als backup schijf ? (zie ook post 36 iets hoger)
                      Last edited by nete; 1 juli 2007, 10:38.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

mybook essential 500g vandaag aan huis geleverd via pixmania, heeft me zo n 150euro gekost
                        heb deze keer toch iets meer vertrouwen in mn back up toestelletje dan vorige keer

thanks iedereen

Comment

Ik heb helemaal geen ervaring noch veel kennis van hardware. Maar aangezien mijn interne harde schrijf van maar 40GB zo goed als vol staat en dit grotendeels door mijn foto's dacht ik een interne harde schrijf aan te schaffen die dan enkel dienst doet als foto opslag. Maar ik zie hier in dit topic enkel praten over back-up,... Maar kan je een externe harde schijf ook gewoon gebruiken als foto opslagplaats ?
                          ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Zelf koop ik nooit een externe harde schijf. Steeds een losse schijf en een aparte behuizing. Kwestie van te weten wat je hebt. En voor de laatste steeds met external sata.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                              Wat het backuppen van aperture betreft: het rechtstreeks kopieren lukte mij ook niet (zelfde fout), maar als je van je aperture database eerste een archief (lees .ZIP) maakt kan je dit wel overplaatsen en indien nodig daarna terugzetten.
                              Zo kan je toch een goede backup maken.
                              Heb daarvoor inmiddels ook een oplossing "sparse disk image"

Comment

Als het budget wat groter is, er is een promo voor de SMC TigerStore SMCNAS24, bevat 4 x 250 GB, dus met RAID5 = 750 GB beschikbaar + bescherming tegen dataverlies door HD falen (is geen backup in geval van brand, diefstal...)

Met ADS integratie, heb je die van Netgear

Comment

Working...
                                X