Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke externe harde schijf?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke externe harde schijf?

Gisteren 2x WD MyBook Premium ES 500GB aangekocht. Deze hebben een veel snellere eSATA aansluiting.

Nu nog een eSATA adapterkaartje aanschaffen, of zou ik durven om ze via een kabel rechtstreeks op het moederbord in te pluggen?

MVG,

Comment

Een iets oudere draad maar misschien toch interessant om even te vermelden, bij Pixmania kan je op het ogenblik een externe HD van Trekstor kopen ( 1 terrabyte ) voor 149€ : Hier is de verdere informatie.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
        Maxtor mag je al zeker vergeten, krijg je waarschijnlijk problemen mee.
        ik heb hier een Maxtor schijf van 250gb staan en die draait al zo'n 4 jaar zonder problemen.

Wel eerlijk zijn : het is een vervanger van de oorspronkelijke schijf die ik kocht. Die ging kapot binnen het jaar maar heb van Maxtor direct een nieuwe gekregen. Superservice was dat toen

Mijn HDs geraken echter ook vol en ben ook aan het uitkijken naar een extra externe schijf.
        Momenteel heb ik dus die 250Gb maxtor waar al mijn foto's opstaan en de foto's van het huidige "werkjaar" staan extra op een aparte partitie
        van mijn laptop. Nu was ik aan het denken : wat voor type zou ik kopen?

Ik denk er aan om een portable schijf te kopen. De prijzen vallen hier ook goed mee en je hebt per definitie nog een grote usb-stick.
        Die schijfjes zijn momenteel ook al tot 400gb beschikbaar. Ik heb enkele prijzen opgevraagd bij mijne leverancier voor zowel de "vaste" externe
        schijven als voor de portable discs...
        Last edited by Hans Swolfs; 1 april 2008, 08:51. Reden: extra info
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Ieman dervaring met deze : western-digital-mybook-essential-500-gb harde schijf?

Codima = computers,laptops,tablets,onderdelen,herstellingen service. Kies, vergelijk en koop online of kom afhalen in Gent.

Mijn harde schijf staat ook bijna vol,gaat nogal vooruit in RAW
          Zou deze te vertrouwen zijn?

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Maxtor heeft inderdaad een aantal slechte types op de markt gebracht.
            De diamondmax 9 (160 GB) was er zo eentje : heb er 2 gehad, die beide een "normale" werktemperatuur hadden van 50°C (burp). De ene heeft de geest gegeven na een maand, de andere onlangs na 3.5 jaar.
            Heb er ook een diamondmax 10 in zitten van 250 GB. Die draait gemiddeld op 35 °C zonder koeling, en zonder problemen. Ook mijn laatste WDC draait op die temperatuur.
            Ik weiger trouwens om bijkomende ventilatie te steken : dat ding maakt al lawaai genoeg zo.
            Voor een harddisk is het grootste gevaar temperatuur : alles wat boven de 50°C uit komt is rampzalig, en 56°C is pertotal na enkele uren...

Maxtor is inderdaad overgenomen door Seagate : enerzijds om een concurrent uit te schakelen, anderzijds omdat ze een aantal patenten hebben waar Seagate ook gebruik wilde van maken...

En zo blijft het draaien natuurlijk...
            Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb ondertussen die externe HD Trekstor 1TB besteld, even nagekeken ook, er zitten eigenlijk 2 HD's van 500 GB in van Samsung.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Iemand ook ervaringen met netwerkschijven ? Dus met een ethernetaansluiting ?
                Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
                  we hebben hier op het werk een Iomega storcenter pro 150d NAS van 1tb waarvan 750gb effectief gebruikt wordt door de raid-opstelling. 1gbit netwerkaansluiting, werkt lekker vlot en beheerd via een webinterface. Kostprijs is wel navenant (750 € of zo)
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Ieman dervaring met deze : western-digital-mybook-essential-500-gb harde schijf?

Codima = computers,laptops,tablets,onderdelen,herstellingen service. Kies, vergelijk en koop online of kom afhalen in Gent.

Mijn harde schijf staat ook bijna vol,gaat nogal vooruit in RAW
                    Zou deze te vertrouwen zijn?

mir
                    Ik heb deze nu 2 weken, en voor de 89€ dat ie kost is ie top. Stil, enkel de koppen hoor je wat bewegen, voor de rest is ie zeer stil. blijft koel ook bij intensief gebruik, en goedkoop.
                    Ik heb hem al eens opengeprutst en er zit een WD green power disk in, vandaar de rustige en koele werking.
                    ps, ik gebruik hem op macintosh met timemachine.

Comment

momenteel is er een promo bij de mediamarkt

externe hdd 500 gig 80 euro

er is reclama van te zien op tv

Comment

Ik heb me vandaag een Lacie 500 Gb gekocht voor 77 euro.
                        Iemand een idee welke schijven lacie gebruikt?

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik heb hier een Synology DS107+ staan met een WD schijf van 750GB. Hierop staan alle data, staat niks op mijn PC zelf. Vlot aanspreekbaar via Netwerk en vanop afstand. Instellen van de NAS gebeurt via webbeheer.

Backup gebeurd wekelijks op externe USB schijf van Maxtor 750GB die ik rechtstreeks op de Synology aansluit.

Ga binnenkort nog uitbreiden en nog een externe e-sata aankopen, om tweede backup te nemen.
                          Ken's Website

Comment

Bij Misco staat er een Western Digital 500Gb extern voor 69 Euro. Komt wel een 10 Euro verzendkosten bij denk ik.

Comment

Freecom >> Classic SL network drive 160 GB..
                              werk hiermee reeds 2 jaar ofzo. super handig omdat we met twee laptops werken. hd is backup van deze twee pctjes.. via syncback (freeware) gebeurt backup wekelijk .. zonder dat we schijf moeten aansluiten..

Snelheid voor overzetten muziek en foto's is goed !
                              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Broeckie Bekijk bericht
                                Ik heb hier een Synology DS107+ staan met een WD schijf van 750GB.
                                Schitterend materiaal he, ikzelf heb de Synology DS207+ met 2 high-end 1TB Seagate schijven. Het heeft me een flinke duit gekost, maar ik heb er nog geen moment spijt van. Verder heb ik een USB-Disk van 1TB die ik af en toe aansluit als ik een back-up wil nemen (enkel foto's en documenten worden op de backup gezet.) De netwerkaansluiting is 1 Gigabit dewelke via een Gigabit-switch met mijn laptop wordt geconnecteerd als ik grote hoeveelheden data wil overzetten.

Ik kan iedereen een Synology DS107 of hoger aanraden. Sinds ik hem gekocht heb, hebben 3 andere collega's er ook eentje aangeschaft en zijn er net zo tevreden van.
                                Mvg,David
                                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Working...
                                X