Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke externe harde schijf?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke externe harde schijf?

Iedereen spreekt hier alleen maar over Maxtor, Western Digital en Seagate.

Ikzelf zweer al een aantal jaren bij Samsung.

Schijven zijn super en in vergelijking met de bovenvermelde ook meestal stiller.
    Gewoon zelf in een externe behuizing (voor mij IcyBox) inbouwen en je hebt een veel goedkopere oplossing.

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

ik ben gegaan voor de volgende oplossing:

een externe behuizing vantec nexstar3 en dan een hd naar keuze.

Reden van deze was dat deze een esata aansluiting heeft etc...
      Zowel op mijn laptop en mijn "bijna" pc koppel ik deze aan.

Vooral op mijn laptop een groot verschil tov van een Lacie.
      Ook bij de lacie koop je elke keer de behuizing bij etc...

Groeten
      risto
      Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht

Schijven zijn super en in vergelijking met de bovenvermelde ook meestal stiller.
        Gewoon zelf in een externe behuizing (voor mij IcyBox) inbouwen en je hebt een veel goedkopere oplossing.

Mvg

Steven
        Wel ik heb deze week 2 samsung 500GB 's gekocht voor mijn mediacenter, en die waren idd zeer goedkoop zo'n 25 euro minder dan een WD of seagate.
        ben eens benieuwd of ze het zo goed doen als de wd's die er al inzitten.
        President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xcalibur Bekijk bericht
          Ik moet beiden afwegen (NAS optie tov eSATA optie).
          Enige mensen die goede argumenten hebben waarom ik één van de twee zou moeten nemen?
          Als je bv met Apple Aperture werkt, let dan op en kies voor USB en niet voor NAS oplossing daar de Aperture Vault niet met netwerkschijven overweg kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht

Mvg

Steven
            Juist Steven...
            En die zitten bij mij IN de pc.
            (interne dus he)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

En welke backup software gebruiken jullie?

Tot hiertoe heb ik steeds gewoon overschreven als ik 'mijn documenten' van de PC naar de externe HD schreef, maar dan kopieer je alles iedere keer opnieuw, en da's niet altijd nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En welke backup software gebruiken jullie?

Tot hiertoe heb ik steeds gewoon overschreven als ik 'mijn documenten' van de PC naar de externe HD schreef, maar dan kopieer je alles iedere keer opnieuw, en da's niet altijd nodig.
                Syncback. Zeer goede tool die zowel sync als back-up toestaat. Ook heb ik Acronis True-image voor images te maken van de C: schijf.

Syncback is gratis, acronis kost een 50 eur.

Beiden zijn essentieel voor elke pc-gebruiker

Comment

Ik gebruik hier een Lacie en een iomega, allebei 320GB, en die werken tot nu toe zonder problemen (die zijn nog maar een half jaar oud).

De externe harde schijf van 160BG die ik een paar jaar geleden bij den Aldi gekocht heb, die heeft het ondertussen wel opgegeven.
                  De behuizing heb ik bijgehouden, en die werkt nog prima (enkele weken geleden moest ik een harde schijf uit een oude pc testen, en dat ging perfect).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Als je bv met Apple Aperture werkt, let dan op en kies voor USB en niet voor NAS oplossing daar de Aperture Vault niet met netwerkschijven overweg kan
                    inderdaad James, heb net eens getest..
                    Aperture en Ethernet HD (Maxtor) gaan niet samen
                    Ging net beginnen met Aperture..

maar kan bewerken in Aperture (in folder op HD van computer) en dan erna back-uppen nr de externe HD.

toch bedankt vr de tip!
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                      inderdaad James, heb net eens getest..
                      Aperture en Ethernet HD (Maxtor) gaan niet samen
                      Ging net beginnen met Aperture..

maar kan bewerken in Aperture (in folder op HD van computer) en dan erna back-uppen nr de externe HD.

toch bedankt vr de tip!
                      Nadien kopiëren lukt me niet hoor
                      Kijk hier maar eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door revtor Bekijk bericht
                        *: Maxtor is recent overgenomen door Seagate, dus mogelijk worden de Maxtor producten uitgefaseerd en vervangen door Seagate.
                        Ze blijven de naam Seagate houden voor de betere klasse en de naam Maxtor voor de instapklasse.
                        Ook zal je van fabriek uit op een Seagate 5 jaar waarborg krijgen en op een Maxtor tot 3 jaar.

En om verder op de vraag in te gaan ... velen gebruiken dezelfde schijven maar andere behuizingen en controllers en net daar zit het addertje onder het gras. De transfer rate zal afhankelijk van de verschillende merken fameus schelen. Voor mij o.a. nooit meer Iomega.
                        Let ook op het lawaai dat een eventuele interne ventillator maakt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ze blijven de naam Seagate houden voor de betere
                          Let ook op het lawaai dat een eventuele interne ventillator maakt.
                          ja heb ik ook al aan zitten denken maar word dat ook vermeld?

Comment

Ik heb hier reeds geruime tijd een LaCie Ethernet mini disk van 320Gb staan met gigabit netwerkaansluiting. Werkt perfect.
                            Backupsoftware gebruik ik 'Second Copy'. Voor de prijs moet je het zeker niet laten... Mogelijkheid om bepaalde directories, bestanden, ... te kopiëren, synchroniseren, ... Gebruik dit ook op 't werk voor mijn backups te nemen.

Gr,
                            Tim
                            Tim - Canon Eos 30D / 40D
                            Lenskes van 17 tot 500, flitsset Falcon Eyes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janDX Bekijk bericht
                              ja heb ik ook al aan zitten denken maar word dat ook vermeld?
                              Bij die dat lawaai maken vermelden ze natuurlijk niets maar bij de stille staat dikwijls wel vermeld dat ze stil zijn ... even goed opzoeken of testen alvorens te kopen.
                              Ik had er zoals reeds gezegd ooit eentje van Iomega ... deze was supertraag wat transfer betreft en superluidruchtig door dat onnozel tot bijna niets dienend ventillatorke.
                              Spel van miserie verkocht. Nu heb ik een NAS van Plextor welke passief gekoeld is ... een luxe voor het oor.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Er is momenteel wel een reclame actie bij Carrefour/GB voor een externe HD: externe Maxtor (essential?) met 500 Gb voor 129€

Toch ga ik mij de combinatie Vantec Nexstar 3 (sata input, eSata + USB output) aanschaffen in combinatie met een WD sata 500Gb of Seagate Barracuda 500Gb sata (beiden 7200rpm en sataII en 16Mb cache)

Mijn argumenten:
                                * Ik ben niet zo vertrouwd met electronica te kopen in de GB
                                * de 'verwissel'mogelijkheid van de Vantec spreekt me wel aan
                                * zo weet ik ten minsten welke HD er in steekt (Western Digital en Seagate zijn toch topmerken qua hard disks)
                                Xcalibur
                                ## D70 + AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5 G ED + Nikkor 50mm f/1.8 + Sigma 70-200mm f/2.8 HSM + Sigma 28-70 f/2.8 + <op zoek naar een flitser> ##

Comment

Working...
                                X