Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakbondspremie...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vakbondspremie...

Wat in the name of god is dat? .

Even situatie schetsen. Ik ben student en heb vorig jaar bij het stad als jobstudent gewerkt. Is niet de eerste keer, maar dit jaar krijg ik zo een brief dat ik moet invullen...

De hoofding is "aanvraag van de vakbondspremie voor het referentiejaar 2006". Word ik automatisch bij den vakbond ingeschreven ofzo als ik bij het stad (Antwerpen) ga werken?

Ik heb al gezocht op google. Maar das me al even cryptisch...

Alvast bedankt!

Greetz
    Xius

Re: Vakbondspremie...

Premie wordt toegekend aan leden....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Premie wordt toegekend aan leden....
      Ow, ik krijg geld. All be damned. Hopelijk is het genoeg om een SD kaartje te kopen .

Bedankt voor de opheldering.

Comment

als je geen lid bent van een vakbond zal dit niet gelden zie onderaan je brief !

(*) OPGELET! Het personeelslid mag slechts één aanvraagformulier indienen, zelfs ingeval hij meer dan één formulier krijgt voor het referentiejaar 2006. Deze situatie zou zich immers kunnen voordoen wanneer het personeelslid tijdens het referentiejaar waarvan sprake, achtereenvolgens of gelijktijdig in verschillende overheidsdiensten gewerkt heeft. Het ontvangen van dit aanvraagformulier geeft niet automatisch recht op een premie. Het personeelslid moet, voor het jaar 2006, ook voldoende lidgeld betaald hebben bij een repre-sentatieve overheidsvakbond teneinde de gehele premie of een deel van de premie uitbetaald te worden (wet van 1 september 1980, art.2, §1).

Comment

't zijn smerige trucken want op die manier weet de werkgever wie van zijn werknemers lid is van een vakbond.

Bij ons hier hebben ze dat ook willen doen maar de meesten hebben er vriendelijk voor bedankt.
          President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
            't zijn smerige trucken want op die manier weet de werkgever wie van zijn werknemers lid is van een vakbond.

Bij ons hier hebben ze dat ook willen doen maar de meesten hebben er vriendelijk voor bedankt.
            Als een werkgever alles rechtmatig laat verlopen moet hij geen bang hebben van gesyndiceerde werknemers.

Schaf de vakbond af en we zitten terug in werkomstandigheden van 100 jaar geleden.
            Last edited by notex; 6 juni 2007, 15:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Als een werkgever alles rechtsmatig laat verlopen moet hij geen bang hebben van gesyndiceerde werknemers.

Schaf de vakbond af en we zitten terug in werkomstandigheden van 100 jaar geleden.
              ... wat veel mensen snel vergeten.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Als een werkgever alles rechtsmatig laat verlopen moet hij geen bang hebben van gesyndiceerde werknemers.

Geloof mij de meeste hebben der schrik van en betalen dus maar al te graag die premie terug om dan te weten wie er gesyndiceerd is en op wie ze moeten letten.
                President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Geloof mij de meeste hebben der schrik van en betalen dus maar al te graag die premie terug om dan te weten wie er gesyndiceerd is en op wie ze moeten letten.
                  Bedoel je daarmee dat ze er moeten op letten niet met deze mensen te sollen ?

De vakbondspremie wordt niet terugbetaald door je werkgever.
                  Ik krijg ieder jaar die vakbondspremie rechtstreeks van mijn vakbond op
                  mijn rekening gestort. Mijn werkgever heeft daar niets mee te maken.
                  Ik snap daarom het probleem van Xius niet.

Comment

Bedoel je daarmee dat ze er moeten op letten niet met deze mensen te sollen ?

De vakbondspremie wordt niet terugbetaald door je werkgever.
                    Ik krijg ieder jaar die vakbondspremie rechtstreeks van mijn vakbond op
                    mijn rekening gestort. Mijn werkgever heeft daar niets mee te maken.
                    Ik denk dat het bij openbare instellingen anders gaat om deze premie te krijgen.In de prive heeft de werkgever niks met de premie te maken ! Maar god wat ben je tegenwoordig met een lidmaatschap/vakbond in een kleine kmo.ALs ze je ontslaan wegens geen geldige reden vinden ze nog altijd iets uit om je niet te moeten helpen! Zelf meegemaakt , ga nooit vergeten toen mijn zaak voorkwam was de advokaat van de vakbond totaal niet voorbereid ! Maar het zal bij andere vakbonden niet beter zijn...in grote bedrijven ala volkswagen zie je nog dat ze er iets van terechtbrengen , ze zouden anders veel leden verliezen !Mondreklame is het beste wat er is ...maar als enkeling sta je daar maar wortel te schieten !

Comment

Vind ik hoogst eigenaardig hoor.

Op m'n vorige job hadden we die formulieren ook, was dowloadbaar (intranet) voor iedereen en moest afgegeven worden aan de vakbondsafgevaardigden (stonden per fractie vermeld) en niet aan de werkgever.

Comment

iedereen krijgt zo'n papier van zijn werkgever, juist om de privacy te waarborgen

hier op Justitie is dat toch

enkel wie aangesloten is, stuurt da papier door en kan geld 'trekken'
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                          iedereen krijgt zo'n papier van zijn werkgever, juist om de privacy te waarborgen

hier op Justitie is dat toch

enkel wie aangesloten is, stuurt da papier door en kan geld 'trekken'
                          Dit kan ik ook bevestigen
                          Die formulieren zijn er zelfs in een paar verschillende kleuren....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Mijn werkgever heeft daar niets mee te maken.
                            ik wist zelfs niet wat dat was... maar als je GEEN bijdrage betaald hebt, dan krijg je niets terug als ik het zo lees?

Dat vond ik dus een beetje vreemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xius Bekijk bericht
                              ... maar als je GEEN bijdrage betaald hebt, dan krijg je niets terug als ik het zo lees?

.
                              Jij bent een rappe leerling.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X