Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakbondspremie...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vakbondspremie...

Oorspronkelijk geplaatst door Xius Bekijk bericht
    ik wist zelfs niet wat dat was... maar als je GEEN bijdrage betaald hebt, dan krijg je niets terug als ik het zo lees?

Dat vond ik dus een beetje vreemd.
    niks voor niks hé
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
      iedereen krijgt zo'n papier van zijn werkgever, juist om de privacy te waarborgen

hier op Justitie is dat toch

enkel wie aangesloten is, stuurt da papier door en kan geld 'trekken'
      Exact. Zo gaat het ook bij Defensie (en ik vermoed bij alle overheden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
        niks voor niks hé
        Hehehe, spijtig. Maar vond het gewoon vreemd dat ik 5j geen brief krijg, en nu ineens wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Bedoel je daarmee dat ze er moeten op letten niet met deze mensen te sollen ?

De vakbondspremie wordt niet terugbetaald door je werkgever.
          Ik krijg ieder jaar die vakbondspremie rechtstreeks van mijn vakbond op
          mijn rekening gestort. Mijn werkgever heeft daar niets mee te maken.
          Ik snap daarom het probleem van Xius niet.
          En de vakbond geeft het aantal premies door aan de werkgever die de premies betaalt aan de vakbond.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wat maakt het als jobstudent nu uit dat uw werkgever weet of je gesyndiceerd bent of niet?
            Trouwens, gesyndiceerd of niet, zo lang ge uw job correct doet en niet de ganse dag uw collega's hun kop zit zot te maken met vakbondsgerelateerde zaken zal uw baas niet veel klagen.
            En als je niet gesyndiceerd bent moet ge u van dat blad zelfs helemaal niets antrekken want ze gaan geen tussenkomst betalen voor iets dat je niet hebt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              En de vakbond geeft het aantal premies door aan de werkgever die de premies betaalt aan de vakbond.
              ... en de vakbond betaalt dan de premie aan die werknemer.

Wat is de rol dan van de vakbond in deze?
              Ik zal wel iets gemist hebben zeker..
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                ... en de vakbond betaalt dan de premie aan die werknemer.

Wat is de rol dan van de vakbond in deze?
                Ik zal wel iets gemist hebben zeker..
                Alleen de vakbond kent zijn leden (de werkgever dus niet - ook niet de kleur)
                Tenzij men een gekleurd plastieken jasje aantrekt en actie voert, uiteraard; dan nog "mag" de werkgever dit niet zonder meer registreren en in een bestand invoeren (wet 8 december 92).
                Last edited by Rudi_S60; 7 juni 2007, 19:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                  Alleen de vakbond kent zijn leden (de werkgever dus niet - ook niet de kleur)
                  Tenzij men een gekleurd plastieken jasje aantrekt en actie voert, uiteraard; dan nog "mag" de werkgever dit niet zonder meer registreren en in een bestand invoeren (wet 8 december 92).
                  10 op 10
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Even concreet antwoorden; dit formulier krijgt iedereen en is een bewijs van geleverde prestaties van 2006. Als je gesyndiceerd bent bezorg je dit formulier aan je vakbond en die zorgen er dan voor dat je de syndicale premie krijgt. Als je niet gesyndiceerd bent hoef je met dit formulier niets te doen.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                      Even concreet antwoorden; dit formulier krijgt iedereen en is een bewijs van geleverde prestaties van 2006. Als je gesyndiceerd bent bezorg je dit formulier aan je vakbond en die zorgen er dan voor dat je de syndicale premie krijgt. Als je niet gesyndiceerd bent hoef je met dit formulier niets te doen.

mvg
                      Goed samengevat!
                      En als ze het nu nog niet snappen, dat weet ik het ook niet meer.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht

mvg
                        Je krijgt dit enkel maar als de vakbond dit met de onderneming onderhandeld heeft dus niet iedereen die gesyndiceerd is krijgt die.

Verder zorgt dit ervoor dat een bedrijf weet hoeveel mensen er gesyndiceerd zijn, ok ze weten niet wie of welke kleur (daar was ik mis) maar ze weten wel hoeveel, indien er niet veel zijn zal de werkgever misschien minder luisteren naar de mensen daar er minder zullen staken als het tot staken zou komen.
                        President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Working...
                        X